je kan em van buiten net zo groot maken als je mooi vind jaMaar de 4 inch mid moet in ongeveer 1,5 liter....
Om nou een luciferdoosje op de wooferkast te zetten.
Een klassieke 3-weg met Eton units...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
beton!hrscharft schreef:je kan em van buiten net zo groot maken als je mooi vind jakrijg je alleen wat meer wanddikte om je midje heen of zand of whatever
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Hahaha,ik heb weer wat te doen lees ik al.
Het klassieke staat op losse schroeven geloof ik.....

Het klassieke staat op losse schroeven geloof ik.....
Eigenlijk heb je nog gelijk ook!Pjotr schreef:We stoppen er mee, straks wil je ook nog de maat boutjes weten die we allemaal gebruikt hebbenHup tekenen
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
http://www.juoiga.eu/images/datasheets/css_apr.pdf
Hier de gegevens van de 10 inch passive.
Nog even wat zitten simuleren in een behuizing van 40 liter......
Als ik zo kijk is de groupdelay van een PR helemaal niet zo laag,ik had verwacht dat die veel lager zo zijn.
Of kan het aan deze PR liggen?
Hier de gegevens van de 10 inch passive.
Nog even wat zitten simuleren in een behuizing van 40 liter......
Als ik zo kijk is de groupdelay van een PR helemaal niet zo laag,ik had verwacht dat die veel lager zo zijn.
Of kan het aan deze PR liggen?
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Oké:paars css 10 inch passive,geel Seas 10 inch passive,grijs BR.
De seas conus weegt 42 gram en de CSS 66,ik neem aan dat dat het verschil in group delay verklaart?
De seas conus weegt 42 gram en de CSS 66,ik neem aan dat dat het verschil in group delay verklaart?
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Waarom een PR Dre? Wil je weer een advertentie zetten of zo?
Een PR gebruik je alleen als je geen ruimte hebt voor een BR poort. Is hier nutteloos. Dat moet dan een 12" PR worden.
Een PR gebruik je alleen als je geen ruimte hebt voor een BR poort. Is hier nutteloos. Dat moet dan een 12" PR worden.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Ja,inderdaad volledig nutteloos.
Ik twijfel nog tussen de poort voor of achter.
Het maakt het visueel wat minder,maar de plaatsing makkelijker.....
Ik twijfel nog tussen de poort voor of achter.
Het maakt het visueel wat minder,maar de plaatsing makkelijker.....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Ik vind een gat aan de voorkant altijd mooier dan een gat aan de achterkant.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Kleiner als dit gaat niet.
Op zich vind ik de verhoudingen niet verkeerd.
Op zich vind ik de verhoudingen niet verkeerd.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Afstraal gedrag mid-hoog is niet goed in deze opstelling.dre schreef:Kleiner als dit gaat niet.
Op zich vind ik de verhoudingen niet verkeerd.
Tweeter en mid moeten verticaal , onder of boven elkaar.
Tweeter en mid verticaal met een woofer ernaast mag wel, wel speakers in spiegelbeeld bouwen.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Waarom zou dat niet goed gaan denk je?
Er zijn toch genoeg speakers zo op de markt gezet?
Er zijn toch genoeg speakers zo op de markt gezet?
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Ja vroeger.dre schreef:Waarom zou dat niet goed gaan denk je?
Er zijn toch genoeg speakers zo op de markt gezet?
Ik las het in de hobby hifi
Meet de speaker maar eens onder diverse hoeken links en rechts van de speaker, je zal zien dat het overname gebied niet netjes meet.
Bij de ene meeting zal de mid veel dichter bij de microfoon staan als bij de andere meeting waarbij de mid veel verder als de tweeter staat als je 30graden links van de speaker meet.
De ene meeting zouden tweet en mid in fase kunnen staan en de andere meeting uit fase.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Mooi om te zien vind ik het wel in ieder geval.
hier nog een stapje verder.
hier nog een stapje verder.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Wat jij leuk vindt om te maken.
Ik zou alleen die rommelige jaren 70 opstelling van de drivers niet gebruiken, maar ze gewoon in-line boven elkaar zetten.
Ik zou alleen die rommelige jaren 70 opstelling van de drivers niet gebruiken, maar ze gewoon in-line boven elkaar zetten.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
+1
En met een nette QB3 afstemming kom ik op 67L (-3dB op 35Hz). Dat wordt dan toch geen monitor meer maar een vloerstaander.
En met een nette QB3 afstemming kom ik op 67L (-3dB op 35Hz). Dat wordt dan toch geen monitor meer maar een vloerstaander.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Inderdaad dik 60 liter.....
Maar met een kast van ronde de 40 liter maak ik me ook geen zorgen.
Ik ga nog wel een kastje tekenen.
Maar met een kast van ronde de 40 liter maak ik me ook geen zorgen.
Ik ga nog wel een kastje tekenen.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
het grote voordeel van dit ontwerp is dat ik het 'topkastje' verwisselbaar kan maken.
Zo kan ik dus een combinatie met de Eton 4-300/25 en 'de' tweeter of de Accuton c33 i.c.m. de Dayton mini-8.
Filter in het topkastje,ik ziet het wel zitten.
