3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Bas, dit heet het placebo effect......
Walt

Bericht door Walt »

Ik zou zeggen, probeer zelf eens die Suzy Wong corks of een Bybee product en bewijs mijn ongelijk! Ik ben alleen bang dat je dan toch zal moeten toegeven dat deze producten 'werken'... :twisted:

Groetjes Walter
Walt

Bericht door Walt »

@Leobus:

De beschrijving op de Suzy Wong site is niet zo duidelijk. De foto's tonen montage van kurkjes op ringkern trafo's, ik kan me voorstellen dat het voor een filterspoel anders moet en jouw methode leek mij correct. Begrijp ik het goed dat je de kurkjes dan toch aan de 'zijkant' op de spoel moet plakken?

Ik gebruik Jantzen Waxcoils en in het midden van de spoel, direct naast het houten klosje komt de koperfolie draad naar buiten. Dus het kurkje midden bovenop deze spoelen lijmen gaat sowieso niet...

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Ik zou zeggen, probeer zelf eens die Suzy Wong corks of een Bybee product en bewijs mijn ongelijk! Ik ben alleen bang dat je dan toch zal moeten toegeven dat deze producten 'werken'... :twisted:

Groetjes Walter
Aangezien ik weet dat het een placebo is zal het bij mij niet werken, dat is nou net de crux......
Walt

Bericht door Walt »

Dat is perfect, dan ben jij de ideale testpersoon om aan te tonen dat ze echt werken!

:rofl: :rofl: :rofl:
architect

Bericht door architect »

o, o, o =D>

laatst eens versterkers vergeleken met mijn broer:
Marantz PM66 denk ik maar weet ik niet meer zeker want deze staat bij mijn broer thuis
Arcam Delta 290
Pioneer A-656
Hypex UCD180HG H&R

ik geloofde eigenlijk niet meer zo in verschillen tussen versterkers maar toch waren er verschillen, vooral in het laag
De UCD's gaven duidelijk een strakker laag, directer, de muziek klonk daarbij ook wat losser, dynamischer, meer verschil tussen instrumenten; de Marantz klonk naar verhouding rommelig en met een onduidelijk laag; er was zelfs een nummer dat echt heel anders klonk, mooi op de ucd en op de marantz rommelig zoals ik hierboven beschrijf. De Arcam en Pioneer klonker niet opvallend verschillend maar wel beter dan de Marantz en toch wat minder dan de ucd's.

het vergelijken is leuk om te doen en mijn broer bouwt nu een ucd eindversterker
architect

Bericht door architect »

als dat kurk goed werkt in de apparatuur zou het dan ook goed werken in de luisteraar? best kans dat muziek anders klinkt met kurk in je... :lagge:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Reet....... :mrgreen:
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Walt schreef:

Groetjes Walter
Misschien zou je eens een demonstratie kunnen geven op een luisterdag.
Walt

Bericht door Walt »

Dat werkt niet, de Bybee Enhancer plaatjes hebben bijv. echt wel een tijdje op een vaste plek nodig om tot hun volle werking te komen. Juist die Suzy Wong kurkjes zijn interessant om zelf eens te proberen, voor 25 euro per stuk zijn deze veel beter betaalbaar dan de Bybee producten.

Groetjes Walter
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Zweitse schreef:
Walt schreef:

Groetjes Walter
Misschien zou je eens een demonstratie kunnen geven op een luisterdag.
Moet je die luisterdag wel goed ontbijten. De speciaal behandelde koolstof schijnt de voor de verbetering benodigde energie uit de luisteraar te onttrekken. :-s
Walt

Bericht door Walt »

Hallo Pappaleo,

De Suzy Wong producten zijn juist specifiek zo ontwikkeld dat dit niet gebeurd, het klopt wel dat dit probleem optrad in de periode dat Van der Heide zelf nog bezig was met modificeren. De heren op het Audiofreaks forum kenden dit probleem en zijn jaren bezig geweest dit nadelige neveneffect te omzeilen.

EDIT: het was overigens niet de luisteraar, maar de persoon die de modificatie had uitgevoerd.

Groetjes Walter
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er zitten toch ergens een paar mensen zich helemaal een krul in de staart te lachen dat audiofielen echt alles geloven zolang je maar meer zwart tussen de instrumenten belooft :rofl:
Walt

Bericht door Walt »

De paar leden op dit forum waarvan ik weet dat die wel dit soort tweaks (durven?) toepassen hebben allemaal wel een 'zeer serieuze' set waar qua units en aansturing niet veel meer aan te verbeteren valt. De bybee producten worden overigens ook in extreem high end systemen toegepast zoals Avalon. Wellicht is dit de 'laatste stap' tot echte hi-end! :mrgreen:

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Nou heb ik toch liever fifty shades of grey tussen de instrumenten. Anders wordt het toch een beetje Ebony and Ivory....
markbakk

Bericht door markbakk »

Wij durven allemaal zulke tweaks toe te passen. En we kunnen ook allemaal een verschil horen. Het probleem is dat je niet weet of het verschil voortkomt uit toepassing van de tweak of dat je fantasie met je aan de loop gaat. Zo gauw ik het niet vertrouw, geloof ik niet meer in de tweak.
m_cruiser

Bericht door m_cruiser »

Paar jaar geleden hadden we in hier in België de chip om GSM straling te beperken.
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... -gsm.dhtml
Als je dan werkt aan de communicatietechnieken van de toekomst, dan kleur je gewoon blauw van ongeloof dat zoiets op de markt kan komen. Ik ben die chip gaan kopen en heb die gelijk onder de X-Ray gelegd en met een aantal collaga's van het lab te doorgronden. Was gewoon een passief raster, moet die foto's nog wel ergens hebben. Later heeft een Prof. van KUL dat nog ter harte genomen, want hier was valse veiligheid in het spel. Coecke moest zijn chip uit de handel nemen en iedereen terugbetalen. http://skepp.be/nl/apparatuur/phone-chip-e-wave

Zolang het niet schaadt mij best, er zullen altijd opportunisten en volgers zijn :mrgreen:
Leobus

Bericht door Leobus »

m_cruiser schreef:
Paar jaar geleden hadden we in hier in België de chip om GSM straling te beperken.
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... -gsm.dhtml
Als je dan werkt aan de communicatietechnieken van de toekomst, dan kleur je gewoon blauw van ongeloof dat zoiets op de markt kan komen. Ik ben die chip gaan kopen en heb die gelijk onder de X-Ray gelegd en met een aantal collaga's van het lab te doorgronden. Was gewoon een passief raster, moet die foto's nog wel ergens hebben. Later heeft een Prof. van KUL dat nog ter harte genomen, want hier was valse veiligheid in het spel. Coecke moest zijn chip uit de handel nemen en iedereen terugbetalen. http://skepp.be/nl/apparatuur/phone-chip-e-wave

Zolang het niet schaadt mij best, er zullen altijd opportunisten en volgers zijn :mrgreen:
Kijk, zo doe je dat.
Als je iets niet gelooft, ga je het testen. Als je dan een afwijkend resultaat vindt, kun je gefundeerd commentaar leveren.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Groet,

Leobus
dre

Bericht door dre »

:goedzo:
cve

Bericht door cve »

Als je iets beweert moet je dat onderbouwen. Die stap mis ik hier volledig. Het blijft dus geloven.

Co
Walt

Bericht door Walt »

Hallo allemaal,

Ik net 4 stuks Suzy Wong corks besteld, deze ga ik op de zijkant van de filterspoelen lijmen.

Ik hoop dat ik dezelfde positieve ervaringen ga krijgen als Leobus.

Groetjes Walter
ray5150

Bericht door ray5150 »

Hoop, doet leven...
ray5150

Bericht door ray5150 »

Benieuwd hoe je zoiets eigenlijk bij een actief filter systeem moet uitvoeren...
dre

Bericht door dre »

Op de voedingstrafo's.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Walt, doe t met een extra stel spoelen en probeer t zo op te zetten dat je snel kan wisselen, en hou dan een een luistersessie om te vergelijken.
Gesloten