Ik voel me brutaal om meteen met een vraag te starten op een forum. Maar ik hoop dat jullie me toch willen helpen
Door de bomen zie ik het bos niet meer... Zoveel verschillende soorten versterkers voor car-audio. Via dit forum heb ik nog meer soorten ontdekt, maar wat het beste voor mijn toepassing is weet ik niet. Wat is nou de opstelling?
12V 80 Ah accu - wordt gebruikt voor het huishoudelijke deel van een camper. Weet niet zeker of het semi-tractie is, maar die gaat er binnenkort wel komen! Aan inhoud van accu geen gebrek
Twee waterproof boxen van Artsound ASW55.2 - Deze gaan buiten gebruikt worden - Datasheet: http://artsound.be/modulefiles/products ... 55_2_b.pdf
Nou moet er iets komen tussen de accu en de boxen..
- een 'normale' autoversterker
- een 12V-100V versterker
- een class-D versterker, hiermee bedoel ik een TA2020 of iets dergelijks
De 12-100V versterker heb ik opgenoemd omdat deze veel gebruikt wordt bij omroepinstallaties in auto's. De grootste vraag waar ik mee zit is het verschil tussen een normale autoversterker en een class-D versterker. Hetgeen ik snap is dat de normale versterker meer instelmogelijkheden heeft, minder rendement heeft en duurder is. Heeft een class-D versterker dan écht te weinig vermogen om het optimale resultaat uit mijn boxen te halen qua geluidskwaliteit of qua vermogen/luidheid van de boxen (150W piek/75W RMS)?
Ben benieuwd!
Berend