Tpa3116
Moderator: Beheerdersteam
Re: Tpa3116
ja, ik heb er een paar of eigenlijk vrij veel
doen het mono ook leuk op "lastige" electrostaten, geen last van heel lage impedanties 
Cool
Ben wel nieuwschierig dus misschien bestel ik er maar gewoon eentje
Ff uitzoeken of ie op 12v kan, want zon voeding heb ik nog wel liggen...
Ben wel nieuwschierig dus misschien bestel ik er maar gewoon eentje
Ff uitzoeken of ie op 12v kan, want zon voeding heb ik nog wel liggen...
Prima bordjes voor een prima prijs. Het kleinere broertje, de TPA3123, is ook een goede presteerder.
Leuke budget combo icm een 19v laptop brick.
Leuke budget combo icm een 19v laptop brick.
ja gewoon versterkerbordje werkt met 12V, er zijn alleen een paar met bluetooth die niet op 12V werken:) TinyTronics.nl heeft er ook een met zo'n beetje alle mogelijkheden als je er wat anders mee wil, en heb je m waarschijnlijk wat sneller:)
Ga er een bestellen bij tinytronics, maar ze moeten eerst wat aanpassen op de website want ik kreeg een foutmelding (gemaild ze lossen het op)
Ben benieuwd of dit op 12v ook harder gaat dat ta2024. Anders ff een oude laptopvoeding er aan hangen
Ben benieuwd of dit op 12v ook harder gaat dat ta2024. Anders ff een oude laptopvoeding er aan hangen
Nee. P=U^2/2Z. Output zit vast op voltage en impedantie. Meer dan 18W krijg je niet op 12v in 4 ohm.
ik had deze nog niet dus toch maar toegevoegd aan verzameling:) ziet er netjes uit, printstekkertje met drie draadjes er ook bij, misschien even vlechten, moet even tijd hebben om te testen. zitten wel enorm veel extra mogelijkheden op onderzijde die als je chinees bent duidelijk zijn haha
ook meanwell cloon 24v 5a voeding erbij, maar eens proberen, ben benieuwd of dat wat is, je kan nl wel wat verschil in voeding horen, misschien ook omdat sommige laptopadapters alleen als lader geschikt zijn en stroom beperkingen hebben, naar lage stand schakelen als continu weinig gevraagd wordt etc etc
is wel leuk uit Eindhoven binnen dag geleverd
ook meanwell cloon 24v 5a voeding erbij, maar eens proberen, ben benieuwd of dat wat is, je kan nl wel wat verschil in voeding horen, misschien ook omdat sommige laptopadapters alleen als lader geschikt zijn en stroom beperkingen hebben, naar lage stand schakelen als continu weinig gevraagd wordt etc etc
is wel leuk uit Eindhoven binnen dag geleverd
klinkt best goed, er zijn veel slechtere
50k lineare volumepot is niet zo ideaal, helemaal niet met cdlevelinput, ruis onderste gedeelte pot piekt, boven helft gaat ruis weg, maar daar kom je met cd never nooit, had voor mij 10k (log)pot met laagste gainsetting moeten/mogen zijn
aan/uitschakelaar werkt perfect, is alleen standby echter, staat gewoon stroom op bordje natuurlijk, maar daardoor helemaal geen aan en uit plof/plop, heel netjes, gaat wel eens anders met andere 3116 bordjes.
met de 15euro 24v 5a meanwell cloon, teruggedraaid naar ~21v, fractie minder lage tonen kracht op dit moment, vergeleken met 14v smps die ongeveer 20voudige kost, maar net pas aangesloten die nieuwe voeding
aan t hoog zit af en toe een scherp(=vlak:)) kantje wat een 3116 niet hoeft te hebben, maar ampboardje kan ook wel in november geproduceerd zijn en net op stroom dus... effe kijken en uitgangsfilter is eigenlijk voor 8 ohm speaker ideaal, ik geloof dat mn fullrange op dit moment een zobel hebben en dus ~4 ohm constant zijn, dat verzwakt hoog een beetje en dat kan net genoeg zijn om t scherper te laten klinken, vlakker doorlopende frequentie respons klinkt in mijn oren vaak vriendelijker
50k lineare volumepot is niet zo ideaal, helemaal niet met cdlevelinput, ruis onderste gedeelte pot piekt, boven helft gaat ruis weg, maar daar kom je met cd never nooit, had voor mij 10k (log)pot met laagste gainsetting moeten/mogen zijn
aan/uitschakelaar werkt perfect, is alleen standby echter, staat gewoon stroom op bordje natuurlijk, maar daardoor helemaal geen aan en uit plof/plop, heel netjes, gaat wel eens anders met andere 3116 bordjes.
met de 15euro 24v 5a meanwell cloon, teruggedraaid naar ~21v, fractie minder lage tonen kracht op dit moment, vergeleken met 14v smps die ongeveer 20voudige kost, maar net pas aangesloten die nieuwe voeding
aan t hoog zit af en toe een scherp(=vlak:)) kantje wat een 3116 niet hoeft te hebben, maar ampboardje kan ook wel in november geproduceerd zijn en net op stroom dus... effe kijken en uitgangsfilter is eigenlijk voor 8 ohm speaker ideaal, ik geloof dat mn fullrange op dit moment een zobel hebben en dus ~4 ohm constant zijn, dat verzwakt hoog een beetje en dat kan net genoeg zijn om t scherper te laten klinken, vlakker doorlopende frequentie respons klinkt in mijn oren vaak vriendelijker
Versterkertje is binnen, nog kleiner dan ta2024 en inclusief volumeknop en input jack dingetje
Ook op 12v gaat dit véél harder dan ta2024! Laptop voeding voor meer power is zeker niet nodig. Eerste indruk van geluidskwaliteit is prima ook
Met mp3 speler op max clipt de ta2024, deze niet
Ook op 12v gaat dit véél harder dan ta2024! Laptop voeding voor meer power is zeker niet nodig. Eerste indruk van geluidskwaliteit is prima ook
Met mp3 speler op max clipt de ta2024, deze niet
Wie weet. Nee ta2024 niwt gemod, begreep dat dat vooral zin heeft met apparaten die wei ig output geven. Mijn mp3 speler geeft van zichzelf al meet output dan de ta2024 aan kan (vanaf mijn telefoon bv zou het wel nuttg zijn omdat die relatief weinig output heeft)
Dan moet je een enorm sterke MP3speler hebben. Misschien clipt hij wel omdat de input op zijn max zit.
Stuur hem maar eens aan met een PC oid, kijk of dat harder gaat.
Stuur hem maar eens aan met een PC oid, kijk of dat harder gaat.
Als ie voldoende signaal geeft dan is 26dB setting wel aan te raden wbt ruis en 50k volumepot op 9k ingangsimpedantie (32dB)
(Daarnaast paar onderdeeltjes op S5 en S6 toegevoegd zoals TI op EVM bordje, filtertje voor heel hoge frequenties voor spoeltjes)
(Daarnaast paar onderdeeltjes op S5 en S6 toegevoegd zoals TI op EVM bordje, filtertje voor heel hoge frequenties voor spoeltjes)