Ik ben een newbie op het gebied van speakers bouwen, maar ben erg enthousiast geraakt na het maken van 2 low budget setjes actieve hoorn reflex monitortjes a la http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=250
Ik vind de geluidakwaliteit(op de bassen en power na natuurlijk) verbluffend goed voor dat geld, maar heb nog 2 issues. Ik heb inmiddels twee dagen dit forum en ander websites getracht dit op te lossen, maar kom er nog niet uit.
Eerste issue is een zachte brom, welke niet aanwezig is als het volume op vol of op nul staat, in alle andere standen is er een lichte brom. Volgens mij heb ik alle massa punten correct via een ster(misschien op de audiokabel tussen schakelaar en ingangsconnectoren na(daar gebruik ik nog beide afschermingen), maar ik gebruik wel geschakelde voedingen(wellicht de veroorzakers?).
Iemand nog een suggest wat ik kan proberen? Ik had zelf nog gedacht misschien een grote elco (=> 4700uF) bij de inkomende voeding te plaatsen, of werkt dat alleen in combi met bv ..7812-chip of bij van AC naar diodebrug?
Issue 2 is vermoedlijk foutieve keuze van materialen; bij 1 setje heb ik ook bluetooth ingebouwd, aangesloten op dezelfde 12v voeding, via een sigaretten aansteker USB-lader naar een 2$- bluetooth 2.0 naar audio stick, echter dit geeft een brom, hoog frequent geratel en een ouderwets modem geshak om de seconde. Is daar nog iets aan te doen of gaat dat nooit lukken met deze componenten?
Ik hoop dat de vragen niet TE dom zijn en dat iemand mij verder kan helpen.
Gr.
Michiel