Koptelefoon op een ta2020, kan dat wel?
Moderator: Beheerdersteam
Koptelefoon op een ta2020, kan dat wel?
als ik mij niet vergis zijn de min aansluitingen bij een ta2020 of ta2024 niet gelijk.
Is het dan wel mogelijk om een gewone koptelefoon aan te sluiten? En zo ja hoe?
Is het dan wel mogelijk om een gewone koptelefoon aan te sluiten? En zo ja hoe?
Re: Koptelefoon op een ta2020, kan dat wel?
Ok.. Ik heb het bekeken. Weerstanden die gloeiend heet worden, niet echt ideaal.
Is het niet mogelijk iets te doen met een lm317? De lm regelen tot de spanning die op de uitgang staat. In mijn geval is dat 6,27v. En dan de uitgang van de lm zien als de min aansluiting voor de koptelefoon.
Is het niet mogelijk iets te doen met een lm317? De lm regelen tot de spanning die op de uitgang staat. In mijn geval is dat 6,27v. En dan de uitgang van de lm zien als de min aansluiting voor de koptelefoon.
Het IC is er in ieder geval zeker niet voor ontworpen. De uitgang is gebrugd. De twee "minnen" aan de uitgang hebben dus niet hetzelfde potentiaal. Het enige wat je kan doen is de twee "plussen" of de twee "minnen" naar je hoofdtelefoon sturen en als gnd van je hoofdtelefoon de voeding gnd pakken.
Wat de meneer of mevrouw in je review heeft gedaan is keihard de uitgangen aan elkaar knopen.
Wat de meneer of mevrouw in je review heeft gedaan is keihard de uitgangen aan elkaar knopen.
Zolang je hem in PBTL gebruikt en niet bridged is er niks aan de hand.
Mono bedoel je?Lutkeveld schreef:Zolang je hem in PBTL gebruikt en niet bridged is er niks aan de hand.
Ik ging er voor het gemak vanuit dat de TS een kant en klaar versterkertje heeft gekocht. Ik kan me haast niet voorstellen dat een online reseller dat ding in parallel mode zet.
buiten dat ie bridged is heeft ie ook een outputfilter, eigenaardige daarvan is dat er aardige stroompjes opgewekt kunnen worden op raar hoge frequenties als de impedantie, hoofdtelefoon, veeeeel hoger is dan 4 of 8 ohm speaker, ook hierdoor niet geschikt voor hoofdtelefoons
De gnd is 0v. De plus of min uitgang heeft in rust een voltage van 6,27v. Dat gaat niet goedkomen. Maar wat betreft de impedantie.. Kan dat niet gedaan worden met een weerstand op de uitgang?