magnetostaat? of electrostaat!

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

hilbren
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 25 aug 2006, 9:11
Locatie: Oudewater

Re: magnetostaat? of electrostaat!

Bericht door hilbren »

Om je idee een beetje te temperen :wink:
Altijd even rekening houden met je akoestische kortsluitpad van je woofer(s). Deze worden bij een OB behoorlijk versterkt en veroorzaken daarmee een behoorlijke luchtverplaatsing. Wanneer je ESL te dicht bij staat gaat je folie tegen je stator wapperen.
Er zijn verschillende ontwerpen op internet te vinden van ESL's in combi met OB. Het kan wel. Vaak zie je wel dat het losse opstellingen zijn.

Ik ben overigens wel van mening dat de meeste ESL's wel een woofer kunnen gebruiken. Een OB lijkt dan de eerste keus. Zelf ben ik op dit moment best content met mijn TL's (die combi zie je overigens best vaak op internet).
Plaats reactie