Bestaand ontwerp gebruiken kan inderdaad een goed idee zijn. De OS's zijn het eerste proejct geweest van menig beginner.nxs77 schreef:Is deMidnightOvernight sensation niet een optie? Of is die te groot? Is maar en ideetje...
High End kist radio project
Moderator: Beheerdersteam
Re: High End kist radio project
Sorry dat ik mij een beetje heb vergist in de naam.
Reden dat ik ermee kwam.. Geen papier, bestaand ontwerp en compact.
Mischien is het wat?
Reden dat ik ermee kwam.. Geen papier, bestaand ontwerp en compact.
Mischien is het wat?
Je kunt het ontwerp ook gesloten maken en een mooi. Composetje van Hertz of zo kopen.
De duurdere modellen hebben scheidingsfilters waar je nog aan de fase en de luidheid van het hoog kunt sleutelen.
Het laag kan je dan nog boosten met de dsp.
Klinken super die setjes
De duurdere modellen hebben scheidingsfilters waar je nog aan de fase en de luidheid van het hoog kunt sleutelen.
Het laag kan je dan nog boosten met de dsp.
Klinken super die setjes
Na een tijdje geen posts heb ik weer even een update,
Ik heb namelijk niet stil gezeten. Sterker nog, de hele midden module is al zo goed als af!
De accu, voeding, acculader en versterkers zitten aangesloten op de accusafe. Verder draait de raspberry pi met hifiberry dac nu op volumio welke ik kan bedienen met mijn telefoon.
Het wachten is nu nog op de mini dsp en een step down converter om te filteren en de raspberry pi te voeden. deze waren namelijk niet op voorraad. Zodra ze binnen zijn kan ik de module dus technisch klaar maken!
Als dat klaar is maak ik er een tijdelijk bakje omheen en zodat ik er mee naar een speaker zaak (speaker&co) zodat ik speakers kan gaan testen
:) de set zit nu tijdelijk aangesloten met 1 versterker op een set mission monitors van 8 ohm en het klinkt nu al aardig goed!
Ik heb namelijk niet stil gezeten. Sterker nog, de hele midden module is al zo goed als af!
De accu, voeding, acculader en versterkers zitten aangesloten op de accusafe. Verder draait de raspberry pi met hifiberry dac nu op volumio welke ik kan bedienen met mijn telefoon.
Het wachten is nu nog op de mini dsp en een step down converter om te filteren en de raspberry pi te voeden. deze waren namelijk niet op voorraad. Zodra ze binnen zijn kan ik de module dus technisch klaar maken!
Als dat klaar is maak ik er een tijdelijk bakje omheen en zodat ik er mee naar een speaker zaak (speaker&co) zodat ik speakers kan gaan testen
Klopt, het schiet aardig op. Ik heb de mini dsp en step down converter nu ook binnen dus van de week kan ik het afmaken. En dan nog de raspberry pi zo instellen dat het een hotspot word, dat gaat nu nog via de kabel.
Ik hoop dat jij daar beter in bent dan ik, om het geheel werkend te krijgen had ik toch 2 hele dagen nodig, zoals eerder gepost hier, ik heb een .img voor een raspi sd kaart zodat je daar in ieder geval in 1 keer mee klaar bent.Brabander schreef:Klopt, het schiet aardig op. Ik heb de mini dsp en step down converter nu ook binnen dus van de week kan ik het afmaken. En dan nog de raspberry pi zo instellen dat het een hotspot word, dat gaat nu nog via de kabel.
Eastwarez, bedankt voor het aanbod maar ik heb er al een img op staan, volumio. werkt prima, mooie interface had het binnen een paar uurtjes aan de praat. Ik kwam er eerst niet uit maar de beschrijving op de volumio site is ruk. Ze hadden er niet bij gezet dat je in je router in moet loggen om het ip adres op te zoeken welke toegewezen word aan de rasperry. Als je dat ip adres hebt hoef je het alleen nog maar in je webbrowser in te typen en dan krijg je dit:
Oh ik dacht dat je het net zo wou doen als ik, mijn raspberry zend zijn eigen wifi netwerk uit icm. volumio zodat je onderweg als je bijv. op vakantie bent ook kan verbinden met je kistradio.Brabander schreef:Eastwarez, bedankt voor het aanbod maar ik heb er al een img op staan, volumio. werkt prima, mooie interface had het binnen een paar uurtjes aan de praat. Ik kwam er eerst niet uit maar de beschrijving op de volumio site is ruk. Ze hadden er niet bij gezet dat je in je router in moet loggen om het ip adres op te zoeken welke toegewezen word aan de rasperry. Als je dat ip adres hebt hoef je het alleen nog maar in je webbrowser in te typen en dan krijg je dit:
PS: Zie hier die van mij!
Hmm dan denk ik dat ik je verkeerd begrepen heb.
Want dat is namelijk ook mijn plan.
Kun je me uitleggen hoe dat dan werkt?
Staan er dan 2 img,s op je micro sd kaart?
En als ik het goed begrijp gebruik jij dus ook volumio?
Gr.
Gr.
Enig verstand van linux?Brabander schreef:Hmm dan denk ik dat ik je verkeerd begrepen heb.
Gr.
Volumio is eigenlijk niks anders dan Raspbian, de Debian versie die standaard bij de Pi hoort
Wat ik gedaan heb is een internetkabel in de pi, toetsenbord eraan en met de HDMI aan de tv
Dan installeer ik de software HostAPD, dat is een wireless AP software, het enige wat hostapd doet is het neemt het signaal van je internet kabel en maakt er wifi van, je router deelt nog steeds ip adressen uit, als je de internet kabel uit de pi trekt, deelt de pi zelf geen ip adressen uit en werkt je wifi dus niet, daarom heb ik de 2de software gebruikt ISC DHCP Server, deze laat de raspberry ook ip adressen uitdelen, waardoor je met het wifi netwerk kan verbinden, en dus ook met volumio en dus airplay, dlna etc.
Benodigdheden
- 8GB of meer sd kaart
- deze http://goo.gl/8hIhQZ wifi ontvanger (anders werkt mijn config niet icm. drivers)
je kan die wifi stick heel makkelijk modden voor een ongelovelijk groot bereik:
breek hem open met een platte schroevendraaier, dan zie je een kleine ijzeren antenne, pak een dikke kabel, strip aan de ene kant een halve centimeter, en aan de andere kant ongeveer 2 centimeter, soldeer bijde uiteinden, soldeer het korte stukje aan de stick en het lange stuk laat je vrij, heb heb hier een bereik van ongeveer 30 meter mee, dat kan bluetooth nooit halen
PB me anders even de naam en het wachtwoord voor je wifinetwerk dan stuur ik je img file die je op je sd kaart kan zetten met Win32diskimager.