3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Goed gezien, is nog gewoon ordinair 1.5 mm2 koper... Voor het echte laag is zilver etc. niet echt beter. Wat me wel mooi lijkt is een dikke 4 mm2 koper kabel.
Als iemand nog een paar meter heeft liggen mag die een PB sturen.
Groetjes Walter
Als iemand nog een paar meter heeft liggen mag die een PB sturen.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zei de man die heilig in Bybees gelooft........ 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo simpel is het niet, een kabel specifiek voor het laag. Ik weet dat dik koper goed werkt, maar verder heb ik eigenlijk ook geen ervaring hiermee. Wat bevelen jullie kenners dan aan voor frequenties onder de 150Hz?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb nog wel wat kabel liggen dat gebruikt word voor starterkabels voor auto's.
Is wel een ietsjepietsje dikker dan 4 mm²...
Is wel een ietsjepietsje dikker dan 4 mm²...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het mag ook niet te dik zijn, er moeten 4 aders in een Neutrik speakon passen, dan is 4mm2 de max en 2.5mm2 eigenlijk beter denk ik. In het verleden gebruikte ik veel Tasker voor PA, die hebben ook mooie 4 aderige kabel in een ronde mantel, perfect voor in speakon maar geen idee hoe deze klinkt voor hifi.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Momenteel speelt er even geen muziek hier, maar dat is voor een goed doel. Jeroen_d past mijn ASP (aktief filter) aan naar de laatste variant van de schakeling. Daarmee gaan de AT 10C77 woofers nog een stap beter klinken.
Tevens staan er nog Duelund weerstanden in bestelling bij Tony dus dat wordt straks ook weer lekker solderen en luisteren.
Groetjes Walter
Tevens staan er nog Duelund weerstanden in bestelling bij Tony dus dat wordt straks ook weer lekker solderen en luisteren.
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
solderen? je hebt dus eindelijk de croonsteentjes er uit? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die zijn er al een tijdje uit inderdaad. Alles is nu gesoldeerd of met vergulde goed klemmende banaan stekker verbindingen uitgevoerd.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dankzij de snelle service van Daudio is de ASP al weer terug en staat het weer lekker te spelen!
Groetjes WAlter
Groetjes WAlter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Op naar het volgende reclameblok! Jammer dat je aan het solderen bent geslagen want er is een klankverschil tussen klemmen en solderen. Nu moet je opnieuw gaan filteren... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De notoire grappenmakers hebben mijn topic weer gevonden zo te zien!
Ik ben wel benieuwd wat de Duelund CAST weerstanden straks nog gaan brengen, de meeste mensen horen weinig tot geen verschil in weerstanden en de serie weerstand is nu al een niet kinderachtige Mundorf M-Resist. Ik heb al wel eerder Duelund weerstanden gebruikt maar niet de CAST versie, volgens Tony Gee spelen deze nog net ietsje mooier!
Groetjes Walter
Ik ben wel benieuwd wat de Duelund CAST weerstanden straks nog gaan brengen, de meeste mensen horen weinig tot geen verschil in weerstanden en de serie weerstand is nu al een niet kinderachtige Mundorf M-Resist. Ik heb al wel eerder Duelund weerstanden gebruikt maar niet de CAST versie, volgens Tony Gee spelen deze nog net ietsje mooier!
Groetjes Walter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik maak geen grapjes...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die Duelund weerstanden hebben een grafiet vulling met zilveren aansluitingen. Dat is voor betere geleiding. De electronen ondervinden dan minder weerstand. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een weerstand met minder weerstand dan eigenlijk de bedoeling is, Leo ? 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is wat ik uit de omschrijving opmaak.... Maar dat kun je weer compenseren door een hogere waarde te nemen.ray5150 schreef:Een weerstand met minder weerstand dan eigenlijk de bedoeling is, Leo ?
Contradictio aan de terminals.hannesie schreef:Iets met contradictio en nog wat...........??
Ha haa haai haaie haaientFR_Aad schreef:Dit is haaient dat werk anders
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Lekker zonnetje, raam op een kier, bakje espresso erbij en Dave Brubeck via de AT/AMT set, veel relaxter kan een zondag er niet uitzien volgens mij!
Complimenten aan Jeroen_d en Hans_b! Het zal duidelijk zijn dat mijn set grotendeels is gebaseerd op het fraaie werk dat zij verricht hebben voor hun eigen bedrijf.
Groetjes Walter
Complimenten aan Jeroen_d en Hans_b! Het zal duidelijk zijn dat mijn set grotendeels is gebaseerd op het fraaie werk dat zij verricht hebben voor hun eigen bedrijf.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walt schreef:Lekker zonnetje, raam op een kier, bakje espresso erbij en Dave Brubeck via de AT/AMT set, veel relaxter kan een zondag er niet uitzien volgens mij!![]()
Complimenten aan Jeroen_d en Hans_b! Het zal duidelijk zijn dat mijn set grotendeels is gebaseerd op het fraaie werk dat zij verricht hebben voor hun eigen bedrijf.
Groetjes Walter
Ja hoor , muziek op de achtergrond en met een biertje in de tuin
-
richardkrol
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 12:00
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb hier nog wat meters van liggen, Furutech u2-t.
Durchmesser: 13.5 mm (12 AWG) / (3.05 sq.mm)
http://www.hifizubehoer24.de/Furutech-U ... echerkabel
Mocht je interesse hebben dan stuur me maar even een PB.
Richard
Durchmesser: 13.5 mm (12 AWG) / (3.05 sq.mm)
http://www.hifizubehoer24.de/Furutech-U ... echerkabel
Mocht je interesse hebben dan stuur me maar even een PB.
Richard
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooi spul! Maar ik heb eigenlijk 4-aderig nodig anders past het niet lekker in een Neutrik Speakon connector...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
richardkrol
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 12:00
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ah ok, dat had ik niet begrepen. Deze kabel is elders ook als u4-t verkrijgbaar. Wellicht past dat.
(of je neemt een 2-pole connector, ha!)
(of je neemt een 2-pole connector, ha!)
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat gaat niet werken, elke AT10C77 woofer heeft zijn eigen versterker. De Daudio 4-kanaals versterker stuurt dit via 2x 4-polige speakons uit.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het stukje kabel (circa 60cm) tussen crossover en de AT mid was nog Siltech LS-25 MXT. Dat is een koper/zilver kabel.
Dit stukje heb ik net vervangen door een stukje Siltech LS-90 welke van puur zilver is. Volgens mij vanaf de eindtrap is nu alle mid/hoog bekabeling zilver of zelfs zilver/goud.
Of de verandering hoorbaar is zal ik maar niet op ingaan...
Groetjes Walter
Dit stukje heb ik net vervangen door een stukje Siltech LS-90 welke van puur zilver is. Volgens mij vanaf de eindtrap is nu alle mid/hoog bekabeling zilver of zelfs zilver/goud.
Of de verandering hoorbaar is zal ik maar niet op ingaan...
Groetjes Walter
-
richardkrol
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 12:00
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Netjes, geen half werk!Walt schreef:Dat gaat niet werken, elke AT10C77 woofer heeft zijn eigen versterker. De Daudio 4-kanaals versterker stuurt dit via 2x 4-polige speakons uit.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
180W RMS op elke AT10C77, op zich is dat niet overdreven veel gezien de 77mm spreekspoel en 200mm magneet. Zulke grote aandrijvingen zitten doorgaans op PA-woofers en dan zou je er al gauw 350-500W RMS op loslaten.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
