Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Is er iemand welke met een Nas werkt in combinatie met die raspberry
Moet ik dan nog kijken voor een bepaald Type Eigenschappen ??
Iemand een Advies AUB
alvast bedankt voor de reactie,s
Met vriendelijke groet
Bert
Moet ik dan nog kijken voor een bepaald Type Eigenschappen ??
Iemand een Advies AUB
alvast bedankt voor de reactie,s
Met vriendelijke groet
Bert
Re: Raspberry Pi
heb de Raspberry B+ met Hifiberry
welk progje draaien jullie Rune wil niet het niet doen
Volumio wel
welk progje draaien jullie Rune wil niet het niet doen
Volumio wel
Re: Raspberry Pi
Kijk eens hier,Bert61 schreef:Is er iemand welke met een Nas werkt in combinatie met die raspberry
Moet ik dan nog kijken voor een bepaald Type Eigenschappen ??
Iemand een Advies AUB
alvast bedankt voor de reactie,s
Met vriendelijke groet
Bert
viewtopic.php?p=1709611#p1709611 , en wat voor een NAS heb je?
Re: Raspberry Pi
Bedankt voor je antwoord
Er is mij de Die 1 bay DS115 en een WD Western Digital Purple, 3 TB harde schijf(SATA 600, WD30PURX, Bulk) geadviseerd
ivm met ook nog video bewaking
Nogmaals bedankt
Er is mij de Die 1 bay DS115 en een WD Western Digital Purple, 3 TB harde schijf(SATA 600, WD30PURX, Bulk) geadviseerd
ivm met ook nog video bewaking
Nogmaals bedankt
Re: Raspberry Pi
Dan heb je mogelijk te maken met dezelfde problemen als de man van de andere Synology NAS.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 2#p1741842
Maar dan zou ik eerst maar eens kijken of je de boel aan de praat krijgt met de piCorePlayer
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 2#p1741842
Maar dan zou ik eerst maar eens kijken of je de boel aan de praat krijgt met de piCorePlayer
Re: Raspberry Pi
Bedankt Hans
begrepen dit is niet mijn ding dus ik weet eigenlijk niet wat ik lees LOL
Maar een goede vriend helpt me
Maar was dat probleem er een ip adres niet beschikbaar was ?
de Hifiberry werkt nu met USB stik en speelt radio dus al een heel eind Ik vind dat al geweldig

begrepen dit is niet mijn ding dus ik weet eigenlijk niet wat ik lees LOL
Maar een goede vriend helpt me
Maar was dat probleem er een ip adres niet beschikbaar was ?
de Hifiberry werkt nu met USB stik en speelt radio dus al een heel eind Ik vind dat al geweldig
Re: Raspberry Pi
Nog even wat meer info op dit forum.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 31&t=63601
onderaan ook wat meer info.
https://www.wifimedia.eu/catalog/strong ... r-i-3.html
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/app_ ... eezeCenter
http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 31&t=63601
onderaan ook wat meer info.
https://www.wifimedia.eu/catalog/strong ... r-i-3.html
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/app_ ... eezeCenter
Re: Raspberry Pi
ik zie dat de Nas 115 ondersteund wordt in die Logitech app
Of klets ik nu weer onzin
ik kan nauwelijks een zin goed begrijpen
ben dat mooie woord ervoor vergeten
Bedankt Hans
Of klets ik nu weer onzin
ik kan nauwelijks een zin goed begrijpen
ben dat mooie woord ervoor vergeten
Bedankt Hans
Re: Raspberry Pi
Klopt, de 115 word ondersteund met de app voor de Logitech Media Server, en is dus via de interface, oftewel het menu van de Synology als extra app te installeren, en dan kan het zijn dat het niet de echt laatste versie is van LMS, maar het werkt dan via de poort 9002 in de meeste gevallen.
Ik heb het bij mijn broer 2 jaar geleden ook geïnstalleerd op een Synology, en dat ging ook vlot.
Ik heb het bij mijn broer 2 jaar geleden ook geïnstalleerd op een Synology, en dat ging ook vlot.
Re: Raspberry Pi
Kijk dat is Goed Nieuws
Super bedankt voor je tijd en aandacht Hans
dan heb ik 1 nas voor camera en Hifi via Raspberry
Mn digitale vriend
is verbaasd over de zeer goed audiokwaliteit Webradio via de Raspberry met de HifiBerry
Super bedankt voor je tijd en aandacht Hans
dan heb ik 1 nas voor camera en Hifi via Raspberry
Mn digitale vriend
Re: Raspberry Pi
Ik had het probleem dat de webpagina van de LMS heel traag lade zo nu en dan (steeds vaker traag dan normaal).
Op de zaak heb ik ook een LMS draaien maar dan onder Debian (Linux) deze versie was iets nieuwe maar werkte wel snel, zelfs via een VPN tunnel staat de webpagina er altijd snel. Deze draait met versie 7.7.3 Dus maar eens opzoek gegaan naar een nieuwere versie voor mijn Synology NAS DS413J. Helaas de ondersteuning voor de LMS gaat deze via de officiële Synology packages niet verder dan versie 7.7.2 en daar blijken dus veel meer gebruikers snelheidsproblemen mee te hebben. Inmiddels heb ik via een omweg LMS versie 7.8.0 draaien op de DS431J. vooralsnog lijkt dit inderdaad het probleem te hebben verholpen. Ik heb de procedure op de onderstaande website gevolgd.
http://www.synology-forum.nl/logitech-m ... -in-ssods/
Op de zaak heb ik ook een LMS draaien maar dan onder Debian (Linux) deze versie was iets nieuwe maar werkte wel snel, zelfs via een VPN tunnel staat de webpagina er altijd snel. Deze draait met versie 7.7.3 Dus maar eens opzoek gegaan naar een nieuwere versie voor mijn Synology NAS DS413J. Helaas de ondersteuning voor de LMS gaat deze via de officiële Synology packages niet verder dan versie 7.7.2 en daar blijken dus veel meer gebruikers snelheidsproblemen mee te hebben. Inmiddels heb ik via een omweg LMS versie 7.8.0 draaien op de DS431J. vooralsnog lijkt dit inderdaad het probleem te hebben verholpen. Ik heb de procedure op de onderstaande website gevolgd.
http://www.synology-forum.nl/logitech-m ... -in-ssods/
Laatst gewijzigd door ErikW op za 14 feb 2015, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi
Beste Erik
Ik ga dit zeker doorgeven
Volumio speelt al webradio en mijn Muziek op een USB Stick
Dat is al geweldig
Dinsdag heb ik de Nas dan start er een nieuw avontuur
Ik ga dit zeker doorgeven
Volumio speelt al webradio en mijn Muziek op een USB Stick
Dat is al geweldig
Dinsdag heb ik de Nas dan start er een nieuw avontuur
Re: Raspberry Pi
@ ErikW, Dat linkje is nog pittige kost om dat voor elkaar te krijgen als gewone gebruiker.
Het is te hopen dat ze bij Synology er eens voor gaan zitten om het een beetje bij te werken.
De ReadyNas is eigenlijk de enige die het een beetje bij houd voor wat betreft de LogitechMediaServer lijkt het.
Het is te hopen dat ze bij Synology er eens voor gaan zitten om het een beetje bij te werken.
De ReadyNas is eigenlijk de enige die het een beetje bij houd voor wat betreft de LogitechMediaServer lijkt het.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
ja, qnap is ook al uien. maar helaas is die readynas dan weer enorm traag... als je niet bang bent voor Linux en er wat tijd in wil stoppen kan je imho toch t beste op basis van een moderne PC zelf een muziekserver maken, dan heb je alles zelf in de hand in plaats van dat je maar moet afwachten wat de nas fabrikant voor jou besloten heefthannesie schreef:De ReadyNas is eigenlijk de enige die het een beetje bij houdt voor wat betreft de LogitechMediaServer lijkt het.
Re: Raspberry Pi
Die van "toen" zijn inmiddels wel wat sneller geworden.
http://www.netgear.com/home/products/co ... -techspecs dualcore Arm 1.4 GHz en 2 Gb werkgeheugen is dan anders als die jij hebt/had.
En wat ik meesleep is dan een simpele Vortexbox 2.3, daar hoef je geen echte kennis van Linux voor te hebben, mogelijk als je wat specifieke grappen uit wilt halen.
Anders is het een DVD erin stoppen opstarten en afsluiten en je hebt de bups aan het draaien/lopen.
, en via een menuutje bijwerken en beveiligen en je draait alle muziek tot DSD en ook nog eens een Upnp server voor films en foto's.
http://www.netgear.com/home/products/co ... -techspecs dualcore Arm 1.4 GHz en 2 Gb werkgeheugen is dan anders als die jij hebt/had.
En wat ik meesleep is dan een simpele Vortexbox 2.3, daar hoef je geen echte kennis van Linux voor te hebben, mogelijk als je wat specifieke grappen uit wilt halen.
Anders is het een DVD erin stoppen opstarten en afsluiten en je hebt de bups aan het draaien/lopen.
Re: Raspberry Pi
Vortexbox kan iedereen die een beetje kan lezen installeren. Is echt een eitje. Alleen een extra hardisk installeren is wat lastig. Maar als je met een flinke schijf begind ben je voorlopig onder de pannen.
Enige wat je nodig hebt is een (oude) pc. Toetsenbord of scherm heb je na de installatie niet meer nodig.
Enige wat je nodig hebt is een (oude) pc. Toetsenbord of scherm heb je na de installatie niet meer nodig.
Re: Raspberry Pi
In het geval van de LMS ontkom je er bijna niet meer om zelf met Linux aan de slag te gaan wanneer een een nieuwere versie wil (of nodig hebt). Logitech doet er volgens mij niets meer aan, alleen vanuit de "community" wordt er nog aan ontwikkeld. Maar wie weet, pikt Synology toch weer deze versie van de LMS op, we kunnen blijven hopen.ja, qnap is ook al uien. maar helaas is die readynas dan weer enorm traag... als je niet bang bent voor Linux en er wat tijd in wil stoppen kan je imho toch t beste op basis van een moderne PC zelf een muziekserver maken, dan heb je alles zelf in de hand in plaats van dat je maar moet afwachten wat de nas fabrikant voor jou besloten heeft
Ik ben juist van zo'n PC afgestapt, het stroomverbruik van een oude PC (of in mijn geval PC's) die 24/7 aanstaat tikt toch best aan. En als je niet bang bent voor Linux kun je met een Linux gebaseerde NAS als een Synology ook best aardig uit de voeten. Een DS413J is wat processor en geheugen aangaat niet echt een krachtpatser maar ik draai er eigenlijk alles op waar ik behoefte aan heb. In hoofzaak: LMS, Sabnzb, file sharing en een webapplicatie die de opbrengst en het functioneren van onze zonnepanelen bij houd. Capaciteit kom ik eigenlijk niet te kort.
Maar het is zeker waar dat het afwijken van de gebaande paden van zo'n NAS voor menig gemiddelde gebruiker niet is weggelegd.
Overigens draait piCoreplayer super stabiel op de Raspberry B+.
Ik heb het zo'n 1,5 maand geïnstalleerd en ingesteld en verder geen omkijken meer naar gehad.
Re: Raspberry Pi
Die paar euro voor het extra stroomgebruik van een pc streep ik wel weg tegen wat ik in mijn zak hou door geen NAS te kopen.
En ondertussen bespaar mijzelf een hoop ergernis en tijd.
En ondertussen bespaar mijzelf een hoop ergernis en tijd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
Farnell aktie, gratis Raspberry B+ met voeding en SD kaart bij EUR 250,- besteding. Als je toch van plan bent veel in te kopen... Is wel het 'oude' model, prima voor een Picoreplayer natuurlijk.
https://nl.farnell.com/raspberry-pi-mod ... D=pi-pro-3
https://nl.farnell.com/raspberry-pi-mod ... D=pi-pro-3
Re: Raspberry Pi
Voyage heb ik al wel eens op een machine gebruikt, en dan is het hier met de combi van de Hifiberry Dac. Het is dus gewoon MusicPlayer Deamon wat er draait, niks bijzonders maar zeker niet slecht en super stabiel, en je hebt veel app's om het te bedienen.
Voor wat de comfort aan gebruik is het niet verkeerd, maar de LMS heeft naar mijn idee wat meer.
Het is vergelijkbaar met de Squeezeplug, en ik heb dat eerst eens bij iemand gedaan, alles leek goed, je ziet de muziek als het ware lopen/afspelen.
Maar door het vertrouwen in de software te snel geweest, later dus helemaal met het handje de software geïnstalleerd met Raspian.
Als je niet al te grote hoeveelheden muziek hebt gaat het, maar met 2 USB sticks van 64 Gb was hij al best een tijdje bezig.
Maar het was leuk om het voor elkaar te krijgen
Het kan zijn dat je het makkelijker voor elkaar krijgt met de Max2play versie voor de Pi.
RPI en SqueezeLite(speler)/LMS(server) op 1 minipc tje
Voor wat de comfort aan gebruik is het niet verkeerd, maar de LMS heeft naar mijn idee wat meer.
Het is vergelijkbaar met de Squeezeplug, en ik heb dat eerst eens bij iemand gedaan, alles leek goed, je ziet de muziek als het ware lopen/afspelen.
Maar door het vertrouwen in de software te snel geweest, later dus helemaal met het handje de software geïnstalleerd met Raspian.
Als je niet al te grote hoeveelheden muziek hebt gaat het, maar met 2 USB sticks van 64 Gb was hij al best een tijdje bezig.
Maar het was leuk om het voor elkaar te krijgen
Het kan zijn dat je het makkelijker voor elkaar krijgt met de Max2play versie voor de Pi.
RPI en SqueezeLite(speler)/LMS(server) op 1 minipc tje
Re: Raspberry Pi
Oké, ga ik mij daar ook eens in verdiepen. Ik zoek een soort standalone oplossing voor de Rpi, waarbij ik muziek vanaf een USB schijf/stick kan afspelen 
Re: Raspberry Pi
Ik ga nu ook eens een pi proberen. Ik heb de pi b 2 besteld.
Dat in combinatie met de 42" smart tv die eind van de maand komt...
Leuke combi...
Dat in combinatie met de 42" smart tv die eind van de maand komt...
Leuke combi...
Re: Raspberry Pi
En een toetsenbordje ook erbij.. Ik ben benieuwd naar dit dingetje. Iig voor xbmc en later nog eentje als nas.
