Klinkt ook nog netjes voor een meetversterker... Ga 'm binnenkort uitproberen op de huiskamerset. Wat meteen al opvalt is dat in- en uitschakelploppen mooi achterwege blijven.
Nieuwe meetversterker
Moderator: Beheerdersteam
Nieuwe meetversterker
Omdat ik het geklooi met een oude geïntegreerde versterker zat was en de print van Knuisje al weer lang had liggen heb ik in een onbewaakt ogenblik een nieuwe (meet)versterker met de LM4780 gebouwd. Dat ging echt in een vloek en een zucht zeg!
Wat basisingrediënten, opgebouwd printje, Marktplaats-ringkern en HiFi2000-Galaxy-kastje...
In het kastje is nog ruimte om een tweede versterker te plaatsen. Als het ooit nodig blijkt kan ik twee keer twee 4780's parallel schakelen voor meer stroomreserve. Als...
Achterzijde. Instrumentklemmen met ruimte om tot 6mm2 vast te draaien. RCA-delen geïsoleerd gemonteerd (uiteraard).
Ik hou niet zo van DC-koppeling. Met 3µ3 uit de onderdelenbak ligt de kantelfrequentie bij 1Hz, dat is bijna 0Hz
. Gewoon MKP is goed zat.
En kastje dicht!
Klinkt ook nog netjes voor een meetversterker... Ga 'm binnenkort uitproberen op de huiskamerset. Wat meteen al opvalt is dat in- en uitschakelploppen mooi achterwege blijven.
Klinkt ook nog netjes voor een meetversterker... Ga 'm binnenkort uitproberen op de huiskamerset. Wat meteen al opvalt is dat in- en uitschakelploppen mooi achterwege blijven.
Re: Nieuwe meetversterker
Het kan zijn dat de huiskamer sessie wel eens tot goede resultaten kan leiden.
Klankmatig is het een heel lekker klinkend geheel, en zeker de moeite waard.
Wat ik juist gebruik met dezelfde USB externe card is een oude Quad 405 II.
Klankmatig is het een heel lekker klinkend geheel, en zeker de moeite waard.
Wat ik juist gebruik met dezelfde USB externe card is een oude Quad 405 II.
Re: Nieuwe meetversterker
Heb inmiddels een avondje zitten luisteren naar de chipamp. Klinkt inderdaad als een klok aan mijn (qua impedantie niet al te moeilijke) driewegsystemen. Ik kwam in de verleiding om de versterker te laten staan. Deze broodjes zijn toch wel even een paar generaties verder dan de vroegere ILP-modules en andere geïntegreerde of in een blok gegoten circuits. En Knuisje's print is een prima omgeving voor het IC. Bij gelegenheid zal ik ze nog eens doormeten. Voor nu ben ik er blij mee voor een meetversterkertje...
Re: Nieuwe meetversterker
Je weet nu in ieder geval dat je een redelijk goed tot heel best reserve eindbakje hebt staan, altijd een goed gevoel lijkt mij.
Ik heb het hier ook, en dan is dat een goed gevoel als de de garantie termijn moet controleren.

Ik heb het hier ook, en dan is dat een goed gevoel als de de garantie termijn moet controleren.
Re: Nieuwe meetversterker
Hoezo vroeger? Die LM... broodjes zijn ook meer dan 25 jaar oud. Bijna even oud als het ILP spul.markbakk schreef:Heb inmiddels een avondje zitten luisteren naar de chipamp. Klinkt inderdaad als een klok aan mijn (qua impedantie niet al te moeilijke) driewegsystemen. Ik kwam in de verleiding om de versterker te laten staan. Deze broodjes zijn toch wel even een paar generaties verder dan de vroegere ILP-modules en andere geïntegreerde of in een blok gegoten circuits. En Knuisje's print is een prima omgeving voor het IC. Bij gelegenheid zal ik ze nog eens doormeten. Voor nu ben ik er blij mee voor een meetversterkertje...
Maarreh felie
Re: Nieuwe meetversterker
De 3886 komt toch uit '95? De 4780 dacht ik uit 2004. Al weer (bijna) EOL.... Maar ik moet ILP ook niet afvallen, daarvandaan zijn ook prima modules gekomen.
Tijd voor wat nieuws van de chipbakkers. Zou je denken. Maar dat zal wel niet meer voor ouderwetse montage zijn. (Volgende keer weer iets discreets
)
Tijd voor wat nieuws van de chipbakkers. Zou je denken. Maar dat zal wel niet meer voor ouderwetse montage zijn. (Volgende keer weer iets discreets
