ECL 82 Amplifier

Laat in alle details je versterker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
In een showcase-onderwerp kunnen geen reacties worden geplaatst.
Zie ook: info en index
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

ECL 82 Amplifier

Bericht door nl3prc »

Hier is mijn kleine koptelefoon ampje gebouwd rond de ecl82 en 6n2vep.
Het is een kleine amp van ongeveer 4,5watt.
Ik ben ertoe gekomen na de vondst van oude PHILIPS chassis (tv) K8.
De pcl 86 werdt hier voor het geluid gebruikt , via een kleine trafo werdt hier een speaker gevoedt.
Omdat de trafo's nogal klein zijn en omdat ik er toch vier had heb ik er voor gekozen om twee ecl82 paralel te zetten.


hier onder volgen de plaatjes op http://www.nl3prc.nl/ecl82_amp/index.html staat ook nog wat info

In het topic Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev kunt uw al uw vragen en of opmerkingen plaatsen.
Bijlagen
ecl 82 chassis bovenkant van het montageframe
ecl 82 chassis bovenkant van het montageframe
ecl 82 chassis onderkant van het montageframe
ecl 82 chassis onderkant van het montageframe
Boven aanzicht montage frame gemonteerd in de kast
Boven aanzicht montage frame gemonteerd in de kast
Hier zie je het boven aanzicht van de ecl82 AMP.
Hier zie je het boven aanzicht van de ecl82 AMP.
Hier nog een foto van het frontpaneel
Hier nog een foto van het frontpaneel
Hier is mijn werk schema
Hier is mijn werk schema
IMG_0736.JPG
Helaas ging er tijdens het testen wat fout de voedings trafo fikte uit<br />Dus heb ik die opnieuw moeten wikkelen zo zie je maar weer ook met testen zekeringen er tussen.
Helaas ging er tijdens het testen wat fout de voedings trafo fikte uit
Dus heb ik die opnieuw moeten wikkelen zo zie je maar weer ook met testen zekeringen er tussen.
IMG_1032.JPG
Het heeft wel even geduurd maar dan als nog ik heb hem gewikkeld
Het heeft wel even geduurd maar dan als nog ik heb hem gewikkeld
IMG_1061.JPG
He He wat één werk en dat alles omdat ik geen zekering gebruikt heb bij het testen laat het voor jullie een waarschuwing zijn altijd een zekering gebruiken ook tijdens experimenteel opzet.<br /><br />Hier zie je ook het buisje op het fronpaneel zitten de 6n2pev
He He wat één werk en dat alles omdat ik geen zekering gebruikt heb bij het testen laat het voor jullie een waarschuwing zijn altijd een zekering gebruiken ook tijdens experimenteel opzet.

Hier zie je ook het buisje op het fronpaneel zitten de 6n2pev
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: ECL 82 Amplifier

Bericht door nl3prc »

Ik weet het is een tijdje geleden maar hier nog een sim die ik heb gedraaid
Bijlagen
ecl82-single-end-project-005.JPG
ecl82-single-end-project-005.zip
(99.68 KiB) 157 keer gedownload
Plaats reactie