Je hebt gelijk.Dan schreef:Ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden voor je kromme plateau maar kijk eens op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr
Een stuk gemakkelijker dan een halve dag prutsen om hem weer goed te krijgen.
draaiplateau niet perfect plat
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: draaiplateau niet perfect plat
Re: draaiplateau niet perfect plat
Maar als het plateau rondom afloopt, is het niet krom. Klinkt in ieder geval niet alsof iemand m ooit uit zn handen heeft laten vallen. Eerder een ontwerp beslissing van Thorens, of in het ongunstigste geval vervorming door veroudering. En in dat geval kunnen veel meer Thorens plateaus er last van hebben.Muug schreef:dat 1mm niks is voor een plaat dat weet ik
zucht
al wat ik wil is dat mijn platen stabiel liggen op het draaiplateau
that's all
en ik ben daarin niet moeilijk
maar als die plaat rondomrond één volle millimeter uitsteekt boven de buitenste ring-met-spots dan is er iets niet juist zeg ik u![]()
soit
als ik de oplossing heb laat ik het weten
Geven juist die siliconendruppels niet de gelegenheid om hoogteverschillen op te vangen? Of maak je die niet zelf? Druppels neerleggen op de juiste plekken, daarna iets eroverheen wat wel goed vlak is en laten uitharden?
Ben overigens erg benieuwd naar het maken van de spotmat. Plaatjes zat te vinden, maar de juiste plekken voor de spots haal ik daar niet zo uit.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: draaiplateau niet perfect plat
nah, ik koop die "druppels" gewoon in een DHZ-zaak. Die hangen meestal bij de ronde viltjes die je onder stoelpoten kan kleven. Die druppels dienen eerder om op de rand van kastdeurtjes te kleven zodat ze niet zo pijnlijk hard toeknallen.
Maar je idee om échte siliconen te gebruiken om het hoogteverschil weg te werken bevalt me wel hoor
Het patroon speelt niet echt een rol volgens mij, daarom dat je daar ook niet echt concrete info over vindt. Onderaan op deze site (http://www.theanalogdept.com/tad_spotmat.htm) zegt de auteur bvb dat hij zich heeft laten inspireren door van die keltische patronen. Nu, het komt er gewoon op neer dat de plaat en de single voldoende rustpunten hebben, wat natuurlijk erg logisch is. Drie spots aan de buitenrand van de plaat is vanzelfsprekend veel te weinig. 8 à 10 lijkt me optimaal. Aan de binnenzijde daarentegen is geen plaats voor 8 spots, daar voorzie je dan 3 of 4 spots. En zes lijkt mij super voor de middenste ring. Maar ze moeten dus overal even hoog liggen, anders heb je de grap dat de plaat aan de buitenrand een volle mm boven de spots zweeft en dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk.
Wat je wel kan hebben is dat je de VTA opnieuw moet afstellen, maar de druppels die ik gebruik zijn - op het zicht - even dik als de standaard Thorens-mat dus daar heb ik geen werk aan. (Als je tenminste een harde "believer" bent van de mythe van de exacte VTA.)
Maar je idee om échte siliconen te gebruiken om het hoogteverschil weg te werken bevalt me wel hoor
Het patroon speelt niet echt een rol volgens mij, daarom dat je daar ook niet echt concrete info over vindt. Onderaan op deze site (http://www.theanalogdept.com/tad_spotmat.htm) zegt de auteur bvb dat hij zich heeft laten inspireren door van die keltische patronen. Nu, het komt er gewoon op neer dat de plaat en de single voldoende rustpunten hebben, wat natuurlijk erg logisch is. Drie spots aan de buitenrand van de plaat is vanzelfsprekend veel te weinig. 8 à 10 lijkt me optimaal. Aan de binnenzijde daarentegen is geen plaats voor 8 spots, daar voorzie je dan 3 of 4 spots. En zes lijkt mij super voor de middenste ring. Maar ze moeten dus overal even hoog liggen, anders heb je de grap dat de plaat aan de buitenrand een volle mm boven de spots zweeft en dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk.
Wat je wel kan hebben is dat je de VTA opnieuw moet afstellen, maar de druppels die ik gebruik zijn - op het zicht - even dik als de standaard Thorens-mat dus daar heb ik geen werk aan. (Als je tenminste een harde "believer" bent van de mythe van de exacte VTA.)
