Het grote Dilemma: de Dynavox VR-70E2 of de Yarland FV34B

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
necoma

Het grote Dilemma: de Dynavox VR-70E2 of de Yarland FV34B

Bericht door necoma »

Ik sta voor een groot dilemma. Op de Duitse HiFi sites heb ik alles
gelezen over de Dynavox VR-70E2. Ook kennis genomen van al zijn andere namen, zoals "RuRu" en "Palcom" en "Audio Institute". Daar in Duitsland en misschien ook wel in Italie is de Dynavox uitgegroeid tot een "Kult".
Het app. wordt geweldig gepimpt. Nieuwe behuizingen worden ontworpen en je kunt kennis nemen tot in de diepste spelonken van deze versterker.
Schema's in overvloed, meetgegevens bij wijziging van condensatoren en gebruik van andere buizen is allemaal voorhanden. En dan nu zie je heel bescheiden (te bescheiden !) de "update" van Yarland FV34B. Hij kost 100 Euro meer dan de Dynavox. Hier krijg je ook iets meer voor. Want waar zit ik nu mee. Ik wil er mijn Classic Ipod op aansluiten. Waarschijnlijk gaat dat zonder problemen met de Yarland (3 ingangen). Bij de Dynavox moet ik daarvoor waarschijnlijk ook nog de voorversterker TPR-1 aanschaffen. Kost ook weer 200 Euro. Bij de Yarland ben ik denk ik, direct klaar. Maar ik weet helemaal niets van dat ding. Geen schema's geen foto's van de ingewanden, geen meetgegevens, enz. daarbij komt ook nog, maar dat is zeer persoonlijk, dat hout bevalt me niet. Ik zie liever de uitstraling van een "TwinSound", of een Fatman. Voordat ik mijn definitieve keuze maak, zou ik ROLAND willen vragen, "Please" haal de Yarland FV34B a.u.b. onder die kaasstolp vandaan en verschaf ons nu eens lekkere plaatsjes. Leg mij nu eens uit, waarom moet ik kiezen voor de Yarland en niet voor de Dynavox. Ik zit klaar om je verhaal aan te horen. Anderen mogen natuurlijk ook meedoen aan dit debat.
koifarm
Ook commercieel actief

Bericht door koifarm »

Beide gehoord en gezien. Yarland vindt ik mooier klinken. Maar deze is nog mooier

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=17282.0

Deze ook:

http://cgi.ebay.nl/YAQIN-MC10L-EL34-x4- ... 7C294%3A50

Ronny
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

koifarm schreef:
Beide gehoord en gezien. Yarland vindt ik mooier klinken. Maar deze is nog mooier

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=17282.0

Deze ook:

http://cgi.ebay.nl/YAQIN-MC10L-EL34-x4- ... 7C294%3A50

Ronny
Die eerste is wel mooi, maar geef die tweede maar aan Frans Bauer. Zal mooi staan tussen zijn beeldjes en andere prullaria. Wat een kitschbak :-& .

Ik kan helaas niks toevoegen over de Yarland, maar ik heb een aangepaste McFarlow F1 gehoord en die was best te pruimen. Ik hoor sommigen wel eens klagen over de wat licht bemeten trafo´s op Chinese buizenversterkers in deze prijsklasse, maar ik kan dit absoluut niet staven met eigen ervaring. Ik laat me hier graag overtuigen van het tegendeel overigens, ik ben van nature niet achterdochtig van aard. :D

Groeten,
Mischa
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Ik heb de Yarlands mogen zien en horen (weet niet meer welke er speelde helaas :oops: Roland weet dat vast nog wel, die was er ook :wink: ) op de audio show in café engels kort geleden. Ik moet zeggen: zeer goede indruk achter gelaten, zowel de look&feel als de klank. Als luidspreker stond toen de Beluga van Crafty te spelen in een vrij grote ruimte, maar daar had die combo helemaal geen moeite mee.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Beetje laat antwoord...

Ik stond met verschillende versterkers te spelen op Pluimgraaf. Onder andere met de hier genoemde Yarland FV34B. Die miz combineert erg goed met speakers met een wat lager rendement.

Groet Roland

PS: de Yarland weegt 17 kg.
Plaats reactie