Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
ray5150 schreef:Wat een toestand om een ding dat amper een paar Watt trekt te kunnen inschakelen...
Kappa7 Geplaatst: zo 03 aug 2014 schreef:Je zou een andere draaischakelaar kunnen nemen die wel 230 mag schakelen.
Dan kan je op de andere knop een normale pot gebruiken.of encoder naar keuze.
ray5150 Geplaatst: zo 03 aug 2014 schreef:Relais ertussen zetten ?
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Is inderdaad een heel gedoe, daarom nog wat rondgezocht en volgens de pdf kan deze draaischakelaar 2-polig werken en is het aantal standen instelbaar ; zijn ineens alle problemen opgelost.
Schakelaar verdraagt 250V/0.15A zou moeten voldoende zijn.
http://www.reichelt.de/Drehschalter/DS- ... artnr=DS+2
Pdf's: Als dit werkt , sorry voor de overlast
Schakelaar verdraagt 250V/0.15A zou moeten voldoende zijn.
http://www.reichelt.de/Drehschalter/DS- ... artnr=DS+2
Pdf's: Als dit werkt , sorry voor de overlast
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Afgezien dat ie 't niet lang zou uithouden , max.250V= ,maar 230V~ = 320Vt
Om de twee draden te schakelen zou je wel het meegeleverde geval kunnen vervangen door zoiets,
http://www.conrad.de/ce/de/product/4538 ... m?ref=list
Anne
Om de twee draden te schakelen zou je wel het meegeleverde geval kunnen vervangen door zoiets,
http://www.conrad.de/ce/de/product/4538 ... m?ref=list
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
En Anne doet het weer
Nooit aan gedacht om het in dezelfde richting te zoeken
Nooit aan gedacht om het in dezelfde richting te zoeken
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Voor 't gema mar even bij Conrad gekeken,er zullen er nog wel zijn,goedkoper of met een geribbelde as zodat de bijgleverde knop er op past.
Misschien bestaan er ook wel zonder potmeter er aan,heb ze vroeger wel gezien.
Maar als er toch een potmeter aanzit is 't wel plezant als die nog ergens voor dient ook.
Je kan er het licht van de uitlezing me regelen. Hoeft niks door te krassen, enkel aansluiten.De anode-aansluiting van de LED ,een massa (kan kathode LED zijn) en een beetje stroom (0,2mA).
Werkt eenvoudig
.De LED krijgt een vaste stroom toegediend ,langs het nieuwe draadje aan de anode wordt stroom afgesnoept (regelbaar).Hoe meer je afpikt hoe minder voor de LED en ook minder licht.
Anne
Misschien bestaan er ook wel zonder potmeter er aan,heb ze vroeger wel gezien.
Maar als er toch een potmeter aanzit is 't wel plezant als die nog ergens voor dient ook.
Je kan er het licht van de uitlezing me regelen. Hoeft niks door te krassen, enkel aansluiten.De anode-aansluiting van de LED ,een massa (kan kathode LED zijn) en een beetje stroom (0,2mA).
Werkt eenvoudig
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Wat moet je doen als je buiten niet kunt frezen ?
Een beetje solderen
Een beetje solderen
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Binnen frezen ?ronnydepony schreef:Wat moet je doen als je buiten niet kunt frezen ?![]()
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Geduld is een schone zaak Knuisje
Morgen gaat het freeswerk door.
Nu nog de gaten boren in het onderste paneel en dan kan ik eens testen.
Moet achterpaneel ook nog wel aanpassen.
Morgen gaat het freeswerk door.
Nu nog de gaten boren in het onderste paneel en dan kan ik eens testen.
Moet achterpaneel ook nog wel aanpassen.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
En om Knuisje tevreden te stellen, beetje doorgedaan en hier is het resultaat :
Eerste resultaat ; het werkt

- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Moet de encoder aangesloten zijn om iets te kunnen doen.
Als ik via USB muziek afspeel blijft het op "No Lock" staan.
Als ik via USB muziek afspeel blijft het op "No Lock" staan.
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Staat hij nog op Coax1? Je moet hem dan eerst op USB zetten. Dat kan met de afstandsbediening of de twee kleine gaatjes aan de bovenkant van de rotary encoder kort kortsluiten met een paperclip o.i.d.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Staat nu op USB , maar nog steeds "No Lock".
Kan het aan de drivers liggen ?
Selecteer nu "USB 2.0 True HD ....."
Kan het aan de drivers liggen ?
Selecteer nu "USB 2.0 True HD ....."
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Morgen de draden eens uitmeten.
Kan het aan de USB-kabel liggen, gebruik nu deze die normaal aan de printer ligt.
Heb al eens problemen gehad met dat soort van kabel.
Kan het aan de USB-kabel liggen, gebruik nu deze die normaal aan de printer ligt.
Heb al eens problemen gehad met dat soort van kabel.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
4 draden naar dac uitgemeten en goed.
heb snel nog op bol.com een high speed 2.0 usb-kabel besteld, kan altijd wel van pas komen en zou de kabel morgen al in huis hebben.
heb snel nog op bol.com een high speed 2.0 usb-kabel besteld, kan altijd wel van pas komen en zou de kabel morgen al in huis hebben.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
andere laptop met ander besturingssysteem op aangesloten idem ditto.
usb wordt herkend als " USB 2.0 High Speed Audio" maar als ik dit selecteer blijft het bij "No Lock".
Toslink kan ik niet proberen omdat ik deze kabel nog niet heb.
usb wordt herkend als " USB 2.0 High Speed Audio" maar als ik dit selecteer blijft het bij "No Lock".
Toslink kan ik niet proberen omdat ik deze kabel nog niet heb.
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Het kan zijn dat hij eerst een werkelijk bestand moet afspelen om de juiste info weer te geven?
Als de AF-DAC van mij bekijk, gebeurt dat ook wel eens.
Als de AF-DAC van mij bekijk, gebeurt dat ook wel eens.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Euh, wat is een werkelijk bestand ? WAV ?
Welk programma gebruiken jullie, Foobar, VLC Media Player, JRiver Media Center, ....
Welk programma gebruiken jullie, Foobar, VLC Media Player, JRiver Media Center, ....
Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje
Tja, ik gebruik zelf dan meestal FLAC bestanden die dan wel in 16/48 of b.v. 24/192, is 24 bits en 192 samplerate, dan zie je in ieder geval de duiding op het scherm veranderen, zo niet, dan is er nog iets mis.
Ik gebruik een streamer, maar je kunt via je USB kabel ook de bestanden naar de dac sturen, als je Laptop de dac heeft herkend, en wordt gebruikt voor het weergeven van de muziek.
Dan gebruik je de digitale uitgang van je laptop.
Ik gebruik een streamer, maar je kunt via je USB kabel ook de bestanden naar de dac sturen, als je Laptop de dac heeft herkend, en wordt gebruikt voor het weergeven van de muziek.
Dan gebruik je de digitale uitgang van je laptop.
