Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ray5150 »

En dat terwijl er in de software al een standby stand zit... :rofl:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Wat een toestand om een ding dat amper een paar Watt trekt te kunnen inschakelen... :think:
Kappa7 Geplaatst: zo 03 aug 2014 schreef:
Je zou een andere draaischakelaar kunnen nemen die wel 230 mag schakelen.
Dan kan je op de andere knop een normale pot gebruiken.of encoder naar keuze.
ray5150 Geplaatst: zo 03 aug 2014 schreef:
Relais ertussen zetten ?
:o :o :?
Anne
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Is inderdaad een heel gedoe, daarom nog wat rondgezocht en volgens de pdf kan deze draaischakelaar 2-polig werken en is het aantal standen instelbaar ; zijn ineens alle problemen opgelost.
Schakelaar verdraagt 250V/0.15A zou moeten voldoende zijn. :idea:
http://www.reichelt.de/Drehschalter/DS- ... artnr=DS+2

Pdf's:
709751-da-01-de-Stufenschalter_2x6_CK_1050.pdf
(86.55 KiB) 55 keer gedownload
DS_serie#CUK.pdf
(274.01 KiB) 121 keer gedownload
Als dit werkt , sorry voor de overlast [-X
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door Ah!buis »

Afgezien dat ie 't niet lang zou uithouden , max.250V= ,maar 230V~ = 320Vt :lol:
Om de twee draden te schakelen zou je wel het meegeleverde geval kunnen vervangen door zoiets,
http://www.conrad.de/ce/de/product/4538 ... m?ref=list
Anne
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

En Anne doet het weer :goeie:

Nooit aan gedacht om het in dezelfde richting te zoeken :boos:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door Ah!buis »

Voor 't gema mar even bij Conrad gekeken,er zullen er nog wel zijn,goedkoper of met een geribbelde as zodat de bijgleverde knop er op past.
Misschien bestaan er ook wel zonder potmeter er aan,heb ze vroeger wel gezien.
Maar als er toch een potmeter aanzit is 't wel plezant als die nog ergens voor dient ook.
Je kan er het licht van de uitlezing me regelen.
LchtR.jpg
Hoeft niks door te krassen, enkel aansluiten.De anode-aansluiting van de LED ,een massa (kan kathode LED zijn) en een beetje stroom (0,2mA).
Werkt eenvoudig :sure: .De LED krijgt een vaste stroom toegediend ,langs het nieuwe draadje aan de anode wordt stroom afgesnoept (regelbaar).Hoe meer je afpikt hoe minder voor de LED en ook minder licht.
Anne
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Wat moet je doen als je buiten niet kunt frezen ? :evil:

Een beetje solderen :yeah:
DSC01729.JPG
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door knuisje »

En??? :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ray5150 »

ronnydepony schreef:
Wat moet je doen als je buiten niet kunt frezen ? :evil:
Binnen frezen ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Geduld is een schone zaak Knuisje :relax:

Morgen gaat het freeswerk door.
Nu nog de gaten boren in het onderste paneel en dan kan ik eens testen.

Moet achterpaneel ook nog wel aanpassen.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

En om Knuisje tevreden te stellen, beetje doorgedaan en hier is het resultaat :
DSC01732.JPG
DSC01733.JPG
Eerste resultaat ; het werkt :yeah: :yeah: :yeah:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Moet de encoder aangesloten zijn om iets te kunnen doen.
Als ik via USB muziek afspeel blijft het op "No Lock" staan.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door rjmulder »

Ziet er netjes uit.

Staat die wel op de goede ingang dan?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door knuisje »

Staat hij nog op Coax1? Je moet hem dan eerst op USB zetten. Dat kan met de afstandsbediening of de twee kleine gaatjes aan de bovenkant van de rotary encoder kort kortsluiten met een paperclip o.i.d.
Bijlagen
gaatjes.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ray5150 »

ronnydepony schreef:

Eerste resultaat ; het werkt :yeah: :yeah: :yeah:
Feli ! :goedzo:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Staat nu op USB , maar nog steeds "No Lock".
Kan het aan de drivers liggen ?
Selecteer nu "USB 2.0 True HD ....."
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door knuisje »

Hoe heb je de I2S aders aangesloten?
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Op deze manier :
usb.JPG
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door knuisje »

Dat moet kloppen. Misschien een losse draad?
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Morgen de draden eens uitmeten.

Kan het aan de USB-kabel liggen, gebruik nu deze die normaal aan de printer ligt.
Heb al eens problemen gehad met dat soort van kabel.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

4 draden naar dac uitgemeten en goed.

heb snel nog op bol.com een high speed 2.0 usb-kabel besteld, kan altijd wel van pas komen en zou de kabel morgen al in huis hebben.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

andere laptop met ander besturingssysteem op aangesloten idem ditto.

usb wordt herkend als " USB 2.0 High Speed Audio" maar als ik dit selecteer blijft het bij "No Lock".

Toslink kan ik niet proberen omdat ik deze kabel nog niet heb.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door hannesie »

Het kan zijn dat hij eerst een werkelijk bestand moet afspelen om de juiste info weer te geven?

Als de AF-DAC van mij bekijk, gebeurt dat ook wel eens.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door ronnydepony »

Euh, wat is een werkelijk bestand ? WAV ?

Welk programma gebruiken jullie, Foobar, VLC Media Player, JRiver Media Center, ....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Bericht door hannesie »

Tja, ik gebruik zelf dan meestal FLAC bestanden die dan wel in 16/48 of b.v. 24/192, is 24 bits en 192 samplerate, dan zie je in ieder geval de duiding op het scherm veranderen, zo niet, dan is er nog iets mis. :oops:
Ik gebruik een streamer, maar je kunt via je USB kabel ook de bestanden naar de dac sturen, als je Laptop de dac heeft herkend, en wordt gebruikt voor het weergeven van de muziek.
Dan gebruik je de digitale uitgang van je laptop.
Plaats reactie