mini'tjes bouwverslag

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

mini'tjes bouwverslag

Bericht door Bartman »

het is niet volgens de regels hoe het hier staat en het is geen high end. maar dat hoeft niet altijd en overal, toch?
Is voor in de keuken tegen men plafond.

Driver; TB W3-926SD (gaat nog net iets dieper dan de SDL)
kastjes: 91x91x91mm
zal ze nog volledig vullen en misschien nog wat pritex insteken
filter: a priori geen, daarna zien we wel.
afweking: geschilderd in de kleur van de muur. er komt nog een frontje over de driver (broer heeft een cnc-mdf-machinetje) en speakerdoek.

voorlopig nog maar 2, als het goed klinkt (of niet genoeg :rofl: ) komen er nog 2 bij (in de 4 hoeken van de kamer) het hout heb ik al :)
Bijlagen
IMG-20140819-00124.jpg
IMG-20140819-00125.jpg
IMG-20140819-00126.jpg
IMG-20140819-00128.jpg
IMG-20140819-00129.jpg
IMG-20140819-00130.jpg
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: mini'tjes bouwverslag

Bericht door Bartman »

zo een beetje verder gedaan.
Ik zit thuis (niet aan het werk) met de ziekte van Pfeiffer. Dus veel tijd om te denken, maar weinig om te doen. Hopelijk is het snel beter, want ik verveel me zo :)

Ik heb op de baffle een ringetje siliconen gemaakt om een goede afdichting te krijgen, en een baspijpje gemaakt. Ik ga eens vergelijken of het beter is al zonder (en dus volledig gesloten). Is een elektriciteitsbuisje van 16mm.
Hier is het nog aan het drogen, en moet nog mooi weggeschuurd worden.

Ik had ze eens snel getest zonder de siliconen (en zonder baspijpje) en ik vond het laag beter dan ik verwachtte voor een 3"
Bijlagen
IMG-20140827-00131.jpg
IMG-20140827-00132.jpg
IMG-20140827-00133.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: mini'tjes bouwverslag

Bericht door ray5150 »

Bartman schreef:
het is niet volgens de regels hoe het hier staat en het is geen high end. maar dat hoeft niet altijd en overal, toch?
Ik ben het helemaal met je eens. :relax:
Leuk projektje ! :D
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: mini'tjes bouwverslag

Bericht door Bartman »

hier zijn ze dan... eindelijk beiden geschuurd en geverfd.
klaar om de kerst-diner in de keuken te maken met deze op de achtergrond.

zoals je al kan denken geeft het wat weinig in het laag, maar het laag komt ook wel door van de leefruimte die wat verder is.
Bijlagen
8A542781-94E3-4F35-BAAA-E032894811D2.jpg
2C840BA4-C72D-4A1E-9FC0-287106890E29.jpg
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: mini'tjes bouwverslag

Bericht door firsttimer »

Fraai speakertje hoor, die komt zeker door de WAF! En het klinkt ongetwijfeld stukken beter dan het gemiddelde medi*m*rkt melkpakje...
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: mini'tjes bouwverslag

Bericht door Bartman »

firsttimer schreef:
Fraai speakertje hoor, die komt zeker door de WAF! En het klinkt ongetwijfeld stukken beter dan het gemiddelde medi*m*rkt melkpakje...
Die 2 punten waren idd het opzet.

Ik zou er nu nog iets aan moeten filteren, zodat het heel hoog wat gedempt wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”