Die methode gebruik ik ook altijd, werkt erg goed.
Het is ook verstandig de puntjes van de inslagmoeren voor te boren als deze dicht bij een rand zitten.
Anders is de kans erg groot dat het MDF gaat scheuren/afschuiven.
Ik heb gisteren geprobeerd de tweeters erin te schroeven, blijken een paar moertjes 1 mm naast het gat te zitten.
Maar gisteravond kreeg ik een (goed?) idee: de inslagmoeren aan de andere kant van de baffle te houden, dan past alles wel, de moeren kunnen er zo niet uitvallen en je ziet alle deuken in het MDF niet (ik sloeg ook een paar keer mis ).
Ik heb gisteren geprobeerd de tweeters erin te schroeven, blijken een paar moertjes 1 mm naast het gat te zitten.
Maar gisteravond kreeg ik een (goed?) idee: de inslagmoeren aan de andere kant van de baffle te houden, dan past alles wel, de moeren kunnen er zo niet uitvallen en je ziet alle deuken in het MDF niet (ik sloeg ook een paar keer mis ).
Volgende keer beter hoop ik.
Okee.........
Volgens mij is er maar 1 manier om inslagmoeren te monteren en dat is aan de achterkant
wat ik meestal doe met die dingen is ze er in trekken met de boutjes, carrosseriering er tussen natuurlijk
Dit is volgens mij veel beter. Ik heb er zelf een paar met een vrij strakke passing ingeslagen. Deze draaide in bij het monteren vaak al dol voordat er zo strak genoeg zaten.
Bij een maat van me hadden we DEZELFDE inslag moeren gebruikt. Deze hadden we erin getrokken met boutjes en deze werken perfect.
Om problemen te voorkomen is het misschien verstandig alle moeren opnieuw aan te brengen en de oude ver weg gooien. Ik heb het vermoeden dat ze bij inslaan toch vervormen.
Hmm ze zitten er nu al in (heb ze ook nog vastgelijmd met secondelijm maar ik weet niet of dat zin had) .
Casper schreef:
Komende week kan ik niet veel doen, dan heb ik proefwerkweek.
Toch nog wel:
Ik heb nu één speaker in elkaar gelijmd en geluisterd hoe de bas was, die klonk best goed maar ergens rond de 150Hz klinkt het een beetje hol.
Ah oké, ik zou voor mijn gevoel wol hebben geplaatst om de geluidssnelheid wat omlaag te brengen. (effectief langere TL met lagere afstemming) Maar is misschien overbodig.
Je gaat er in elk geval wel op vooruit, als je naar die boomboxen hebt zitten luisteren eerst
Nee, een conustweeter met een hoorn ervoor (heeft alleen wel een te laag rendement dus ik moet nog wat anders hebben, de DAP woofertjes die erin zitten klinken prima).
bartsegers schreef:
Je kunt nu wel nog wol bijsteken, als je de driver eruit haalt neem ik aan?
Give it a shot!
Hmm ze zitten er nu al in (heb ze ook nog vastgelijmd met secondelijm maar ik weet niet of dat zin had)
Verstandig om die inslagmoeren ook nog vast te lijmen. Het is heel vervelend als die dingen los komen te zitten als je een beetje hard op de schroevendraaier drukt wanneer je de boel los schroeft.
Hmm ze zitten er nu al in (heb ze ook nog vastgelijmd met secondelijm maar ik weet niet of dat zin had)
Verstandig om die inslagmoeren ook nog vast te lijmen. Het is heel vervelend als die dingen los komen te zitten als je een beetje hard op de schroevendraaier drukt wanneer je de boel los schroeft.
Daar is het ook niet voor gemaakt. Gewoon even met een schroevendraaier losmaken. Dan verder met de hand eruit draaien, als je bang bent de inslagmoeren eruit te drukken.
Ik boor zelf de gaten voor de inslagmoeren een halve milimeter te klein. Als je ze er dan netjes recht inzet heb je een mooie klempassing.