Goedemiddag allen,
Na even mee gelezen te hebben op het forum wordt het toch tijd mezelf is voor te stellen.
Ik heet Niels en kom uit de regio van Utrecht. Zelf werk ik als mechanisch constructeur vandaar dat de kennis aan elektra duidelijk minder is.
Ik heb het idee om zelf wat meer met audio bezig te gaan en hierbij bedoel ik de filters zelf maken en de bekisting in eerste instantie.
Ik heb zelf een set van Boston acoustic staan. 4x RS326 em 1xRS223 en 1x RPS 1000. ik vind het een super mooie set en heb er veel plezier van.
Ik heb een 3 tal speakers (de driver en tweeter van de B&W DM602 en de driver van een B&W DM601.(en dit 2x))
Waarbij mijn idee is om deze samen te voegen tot 1 set. dus de driver van de DM602 gebruiken als woofer en de driver van de DM601 gebruiken voor de midden tonen en de tweeter onveranderd.
Ik moet me nog inlezen over welke componenten te gebruiken want heb een hoop verschillende merken voorbij zien komen. Maar ik wil eigenlijk eerst gewoon een gemakkelijke opzet maken en daarna een beetje experimenteren met andere merken etc.
middels dit voorstel topic misschien al enig opmerking over mijn idee. kan het uberhaupt wat ik wil.. is het slim of niet.. iemand al ervaring met deze speakers?
Ik neig eigenlijk een beetje naar dit principe van B&O met die delen boven de speakers die het geluid verdelen door de kamer of iets dergelijks.
( http://www.bang-olufsen.com/nl/sound/lo ... beolab-7-4 )
werkt dit pricipe ook voor de woofer of kan ik deze beter naar de grond richten?
Alle opmerkingen etc zijn welkom, misschien is dat niet het juiste topic maar ook dat komt vast goed.
Groet,
Niels
kooremaestro stelt zich voor
Moderator: Beheerdersteam
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
Re: kooremaestro stelt zich voor
Welkom hier.
En om maar met de deur in huis te vallen, ik weet nog niet of die 601 midwoofer te gebruiken een goede oplossing is.
De opzet van een deflector als de tweeter nu te gebruiken kijkt mij ook de oplossing niet. Lagere frequenties hebben een ander gedrag dan de hoge, en dichter bij de vloer monteren geeft waarschijnlijk en beter effect, en of vergelijkbaar met de de hoog constructie, zij het dat de vloer wel een groter oppervlak heeft.
En om maar met de deur in huis te vallen, ik weet nog niet of die 601 midwoofer te gebruiken een goede oplossing is.
De opzet van een deflector als de tweeter nu te gebruiken kijkt mij ook de oplossing niet. Lagere frequenties hebben een ander gedrag dan de hoge, en dichter bij de vloer monteren geeft waarschijnlijk en beter effect, en of vergelijkbaar met de de hoog constructie, zij het dat de vloer wel een groter oppervlak heeft.
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
Re: kooremaestro stelt zich voor
Ik hoor t al.. De gekozen speakers geen goed idee..
De 602 kan wel als woofer fungeren?
Ik moet dan voor zowel midden als hoog opzoek gaan naar iets anders?
De 602 kan wel als woofer fungeren?
Ik moet dan voor zowel midden als hoog opzoek gaan naar iets anders?
