Topic mag dicht/weg
Moderator: Beheerdersteam
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
Nou, aan de slag dan maar...
http://elektrotanya.com/sony_str-gx290_ ... nload.html
Uitmekaar trekken, alle verbindingen waar audio doorheen loopt opnieuw solderen, alle schakelaars en potmeters door spuiten met een beetje Kontakt 61, en dan nog maar eens proberen...
http://elektrotanya.com/sony_str-gx290_ ... nload.html
Uitmekaar trekken, alle verbindingen waar audio doorheen loopt opnieuw solderen, alle schakelaars en potmeters door spuiten met een beetje Kontakt 61, en dan nog maar eens proberen...
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
Mmm, als je dan toch bezig bent, gooi er dan gelijk wat nieuwe bipolaire elko's in.
Voor de prijs van die dingen hoef je ook weer niet te laten :
http://www.rumoh.eu/nl/22-jantzen-audio-bipolair
Voor de prijs van die dingen hoef je ook weer niet te laten :
http://www.rumoh.eu/nl/22-jantzen-audio-bipolair
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Speaker stopt ermee
Er is wel degelijk verschil tussen oude en nieuwe condensatoren.The_Maxx schreef:Klopt, maar zolang ze het doen, doen ze het.ray5150 schreef:Mmm, als je dan toch bezig bent, gooi er dan gelijk wat nieuwe bipolaire elko's in.
Voor de prijs van die dingen hoef je ook weer niet te laten :
http://www.rumoh.eu/nl/22-jantzen-audio-bipolair
"dat ze het doen" wil niet zeggen dat het optimaal is, kan vaak beter.
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
Alle dingen op deze planeet verouderen, met name elco's...ongeacht of ze polair of bipolair zijn.
Normaal gesproken hebben die dingen een tolerantie van zo'n 10%. na een jaar of 40 (waar ze dus niet voor gemaakt zijn) is een tolerantie van een procent of 30 of meer geen uitzondering.
Dit heeft tot gevolg in dit geval dat de weergave karakteristiek van de luidspreker veranderd, meestal niet ten goede.
Door de nieuwe elco's zal de karateristiek weer volgens het originele patroon verlopen.
Dit word recappen genoemd. nl het vervangen van alle elco's in een apparaat. heel gebruikelijk bij audio van 30 jaar en ouder
Net als een auto, die is na een jaar of 40 ook wel toe aan een set nieuwe banden en wat verse olie..
Normaal gesproken hebben die dingen een tolerantie van zo'n 10%. na een jaar of 40 (waar ze dus niet voor gemaakt zijn) is een tolerantie van een procent of 30 of meer geen uitzondering.
Dit heeft tot gevolg in dit geval dat de weergave karakteristiek van de luidspreker veranderd, meestal niet ten goede.
Door de nieuwe elco's zal de karateristiek weer volgens het originele patroon verlopen.
Dit word recappen genoemd. nl het vervangen van alle elco's in een apparaat. heel gebruikelijk bij audio van 30 jaar en ouder
Net als een auto, die is na een jaar of 40 ook wel toe aan een set nieuwe banden en wat verse olie..
