Microfoon meetset ?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Microfoon meetset ?

Bericht door rjmulder »

Bij het opruimen kwam ik weer (te vaak heen en weer gepakt) de plastic zak tegen met een paar nieuw in door microfoons erin.
Op de doos staat Canon Boom Microphone BM-50 en BM 70 en nu vroeg ik me af zijn die te gebruiken om een meetset te maken en zo ja welke is dan het beste hiervoor?
Van die BM 70 heb ik er 3 en die BM-50 heb ik er 1.
Met andere woorden bewaren of container :?:
Bijlagen
Technische gegevens BM70
Technische gegevens BM70
Agent327
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 11:36
Locatie: Utrecht

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door Agent327 »

Als je er een calibratiefile bij hebt zou ik niet weten waarom niet.
Nou ja, ze zijn richtinggevoelig staat er en dan zijn ze waarschijnlijk niet erg recht.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door ds23man »

Eehhh, een richtingsgevoelige microfoon is niet zo geschikt als meetmicrofoon.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Eehhh, een richtingsgevoelige microfoon is niet zo geschikt als meetmicrofoon.
+1

Eigenlijk helemaal niet! Die microfoons hebben bovendien vrijwel altijd een bewust sterk oplopende karakteristiek in het hoog.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door rjmulder »

Bedankt voor de antwoorden dan gaan die dingen gewoon weg, weer wat ruimte :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door Pjotr »

rjmulder schreef:
Bedankt voor de antwoorden dan gaan die dingen gewoon weg, weer wat ruimte :D
Gewoon op marktplaats zetten. Is best nog wel belangstelling voor denk ik.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door rjmulder »

Ja kan ook nog, dat vanavond maar eerst even doen. OTTO er mee voeden kan altijd nog.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door Marp »

Waar mijn oog ineens op valt: levensduur bij onafgebroken gebruik ca. 200 uren.

Gebruik je dus zo'n ding bij een permanente camera-opstelling, dan is het na 8 dagen over and out. Geldt iets dergelijks voor alle electrets?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door pappaleo »

Marp schreef:
Waar mijn oog ineens op valt: levensduur bij onafgebroken gebruik ca. 200 uren.

Gebruik je dus zo'n ding bij een permanente camera-opstelling, dan is het na 8 dagen over and out. Geldt iets dergelijks voor alle electrets?
Die levensduur slaat denk ik op het batterijtje wat er in moet :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door Pjotr »

Marp schreef:
Gebruik je dus zo'n ding bij een permanente camera-opstelling, dan is het na 8 dagen over and out. Geldt iets dergelijks voor alle electrets?
Nee, dat geldt voor het batterijtje wat er in moet. Maar oh gelukzaligheid: Daarvan zijn los nieuwe te koop :P
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door Marp »

Och ja natuurlijk. Een regel ervoor staat een kwikbatterijtje als voedingsbron vermeld. Ik vond het ook een nogal verbijsterende ontdekking. :lol:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door rjmulder »

Die kwikbatterijen zouden wel een leuke uitdaging kunnen worden of erg duur.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door Pjotr »

Mwah valt wel mee hoor, is een vrij standaard fotobatterijtje. Alleen mogen er geen kwikbatterijen meer verkocht worden. De kwikvrije variant:
http://batterijenland.nl/nl/zoeken/zk_q-px625
http://www.batterijservice.nl/knoopcel- ... x625a.html
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Microfoon meetset ?

Bericht door rjmulder »

Dat valt dan inderdaad mee, ik zocht even snel en zag een prijs van bijna 40 euro voor 5 van die energieblikjes.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”