3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik had er niet bij vermeld dat het probleem is ontstaat tijdens transport met onze vrienden van 'de post'. Ik vermoed dat de doos een flinke stuiter heeft gemaakt. Omdat ik de koper niet met de ellende wilde opzadelen heb ik de units weer terug genomen.
Ik vind het overigens wel luxe dat de unit uit elkaar kan worden gehaald voor inspectie, units zonder boutjes zou je gelijk moeten reconen. Nu kan ik eenvoudig de luchtspleet inspecteren en schoonmaken.
Groetjes Walter
Ik vind het overigens wel luxe dat de unit uit elkaar kan worden gehaald voor inspectie, units zonder boutjes zou je gelijk moeten reconen. Nu kan ik eenvoudig de luchtspleet inspecteren en schoonmaken.
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Contacteer:
Als ik weer eens een zolderopruiming heb waarbij units verstuurd moeten worden dan zal ik een topic openen ''hoe verstuur ik speaker units post.nl proof''Walt schreef:Ik had er niet bij vermeld dat het probleem is ontstaat tijdens transport met onze vrienden van 'de post'. Ik vermoed dat de doos een flinke stuiter heeft gemaakt. Omdat ik de koper niet met de ellende wilde opzadelen heb ik de units weer terug genomen.
Afijn je hebt ze weer werkend als ik het goed begrijp.
Ik had al de 'doos in doos' methode toegepast, dus het verbaasde mij wel. Maar het kan ook zijn dat de unit al eerder aanliep maar dat ik dat niet had gemerkt. Omdat hij gewoon goed klonk had ik dit niet meer getest alvorens te versturen.
Het is nu een stuk beter maar ik hoor hem toch nog wel heel licht aanlopen, dus ik zal hem nog een keer opnieuw gaan centreren. Dit is echt een enorm precisiewerkje ik denk dat ik met papiertjes ervoor moet gaan zorgen dat de spoel overal dezelfde afstand heeft tot de wand van de luchtspleet.
Ik heb er verder geen haast mee, de nieuwe underhung AT mids spelen echt perfect, ik heb gisteren de hele avond Diana Krall gedraaid, dit klinkt fenomenaal
Groetjes Walter
Het is nu een stuk beter maar ik hoor hem toch nog wel heel licht aanlopen, dus ik zal hem nog een keer opnieuw gaan centreren. Dit is echt een enorm precisiewerkje ik denk dat ik met papiertjes ervoor moet gaan zorgen dat de spoel overal dezelfde afstand heeft tot de wand van de luchtspleet.
Ik heb er verder geen haast mee, de nieuwe underhung AT mids spelen echt perfect, ik heb gisteren de hele avond Diana Krall gedraaid, dit klinkt fenomenaal
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wens je veel plezier met centreren, probeer eerst de dome er maar eens netjes er uit te krijgen........
De dome/stofkap hoeft er niet uit. Ik kan papiertjes plaatsen tussen de buitenkant van de spoel en de poolplaat. Ik heb dit gisteren al even snel getest.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hoop dat het werkt, je centreert nu alleen op de (smalle) poolplaat ipv de lange poolkern.
Zojuist twee pogingen ondernomen, maar het is erg lastig, de boutjes moeten natuurlijk weer muurvast worden gedraaid, maar door de interne krachten die hierbij optreden schuift de magneet toch een klein beetje t.o.v. de korf waardoor ik het nog niet goed genoeg heb gekregen. De unit gaat voorlopig de kast. Voorlopig ga ik lekker luisteren naar de AT underhung units en op de achtergrond gaat het verder met de Fane/Beyma combi en natuurlijk mijn nieuwe 2-weg project voor de ontwerpwedstrijd.
Qua volgende ontwikkelingen voor de AT/AMT 3-weg openbaffle zit ik te denken aan een Duelund condensator voor de tweeter, maar deze wil ik dan eerst van tevoren goed gaan beluisteren.
Groetjes Walter
Qua volgende ontwikkelingen voor de AT/AMT 3-weg openbaffle zit ik te denken aan een Duelund condensator voor de tweeter, maar deze wil ik dan eerst van tevoren goed gaan beluisteren.
Groetjes Walter
Misschien kan ik goedkoop aan 4 stuks Bybee purifier komen om te testen op het mid/hoog, ik hou jullie op de hoogte of dit gaat lukken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
relatief goedkoop dan zekerWalt schreef:Misschien kan ik goedkoop aan 4 stuks Bybee purifier komen om te testen op het mid/hoog, ik hou jullie op de hoogte of dit gaat lukken.

Op het HT forum staan ergens foto's van de binnenkant, Erik van der Voorst heeft er eentje helemaal uit elkaar geplukt.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ah, dus tochWalt schreef:Op het HT forum staan ergens foto's van de binnenkant, Erik van der Voorst heeft er eentje helemaal uit elkaar geplukt.
Ongeloofelijk, wat een discussie, quantum-mechanica, Einstein, alles word erbij gehaald....

-
ds23man
- Ook commercieel actief
Sorry hoor, maar er zijn een aantal postings verdwenen. Waarom?? Is er enig onvertogen woord gevallen?? 
Vergis je je niet ? volgens mij is in dit topic niks weggehaald.
- bas focal m180
- Contacteer:
Volgens mij ook .ds23man schreef:Sorry hoor, maar er zijn een aantal postings verdwenen. Waarom?? Is er enig onvertogen woord gevallen??
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ah, ik wordt dus niet helemaal gagabas focal m180 schreef:Volgens mij ook .ds23man schreef:Sorry hoor, maar er zijn een aantal postings verdwenen. Waarom?? Is er enig onvertogen woord gevallen??
De 4 stuks Bybee small purifier zijn binnengekomen, het zijn echt kleintjes, zie foto's. Ze zitten inmiddels in de speakers. Volgens de aanbeveling zo dicht mogelijk bij de + aansluiting van de units gesoldeerd. Verder netjes met krimpkous afgewerkt in plaats van kroonsteentjes, speciaal voor Ray
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op wo 11 jun 2014, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
En voor de mensen die benieuwd zijn hoe ze klinken... Zelf maar proberen!
Nee hoor, ik kan er kort over zijn: zo goed als het hier nu klinkt heb ik nog nooit ergens een speaker horen klinken!
Groetjes Walter
Nee hoor, ik kan er kort over zijn: zo goed als het hier nu klinkt heb ik nog nooit ergens een speaker horen klinken!
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Ik zie daar toch een kroonsteen onderin de onderste foto 
Dus je hebt nu de beste speaker ter wereld? 
- pappaleo
- Contacteer:
Gefeliciteerd in ieder geval. Het is een mooie upgrade. Wat die dingetjes op het gebied van de psychoakoestiek weten te bewerkstelligen is fenomenaal. 
Kun je ze ook op bougiekabels gebruiken? Dan heb ik de mooist lopende BMW ter wereld. 
knuisje schreef:Kun je ze ook op bougiekabels gebruiken? Dan heb ik de mooist lopende BMW ter wereld.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Dus, beter dan voorheen zonder de BB?!Walt schreef:En voor de mensen die benieuwd zijn hoe ze klinken... Zelf maar proberen!![]()
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter