JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- mistercountach
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:55
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Laat maar dan!mistercountach schreef:Ik ben Hans Klok niet![]()
![]()
-
deduikertjes
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 04 jan 2007, 9:25
- Locatie: Utrecht
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Sommigen waren erbij dat tijdens het meten van mijn loden luidsprekers een nogal force onbalans in de kanalen werd vastgesteld.
Middels de bekende kabelwissel werd de oorzaak gelegd bij de versterker combi.
Vandaag ff uitgezocht. Het bleek de DCB1 en niet de JLH. Ik had in het ene kanaal een jumpertje verkeer staan
De boel is nu weer in orde. Waar de luisterdag al niet goed voor is.
En nu ik toch jullie aandacht heb: heeft iemand toevallig een stuk stalen buis over met een doorsnede van 25 cm of meer? Een half metertje kom ik al prima mee uit. Passende vergoeding in overleg.
Groet, mArco
Middels de bekende kabelwissel werd de oorzaak gelegd bij de versterker combi.
Vandaag ff uitgezocht. Het bleek de DCB1 en niet de JLH. Ik had in het ene kanaal een jumpertje verkeer staan
De boel is nu weer in orde. Waar de luisterdag al niet goed voor is.
En nu ik toch jullie aandacht heb: heeft iemand toevallig een stuk stalen buis over met een doorsnede van 25 cm of meer? Een half metertje kom ik al prima mee uit. Passende vergoeding in overleg.
Groet, mArco
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
asterduc schreef:Jan, AUB blijf dit organiseren, anders gaan er toch een aantal mensen vastroesten vrees ik,
en jongens, doe eens moeite OM ER OOK BIJ TE ZIJN.
Dat het eenvoudig kan om actief deel te nemen heb ik met mijn mini setje wel bewezen en ik hoop dat het aanstekelijk heeft gewerkt.
Vrijdagmiddag begonnen met tekenen en frezen, 's avonds geschilderd en 's ochtends nog snel gemonteerd.
Fun factor oneindig en iedereen heeft ervan genoten (hoop ik).
DOEN DOEN DOEN want zonder enthousiastelingen staat Harry daar straks nog alleen.
in 2015 ben ik weer van de partij, dan neem ik sowieso mijn nieuwe kleine monitors mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=20274
Misschien heb ik dan wel mijn grote Philips project gereed....
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Ik verwacht ook nog steeds 2 kleine SPL wondertjes met 8" B&C coaxjes van jou...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Gohhhh dat hoor ik nu regelmatig van de RD40, dus ik ga een paartje Dynaudio 17W75XL er tussen planten!Walt schreef:Qua laag en laagmid viel het in Alphen inderdaad wat tegen, zoals ik al eerder aangaf zou je meer verwachten van 2 dikke 15 inchers in zulke kasten, mooi dat dit in Breda dus een stuk beter was!
Voor mijn 'gevoel' zou het systeem misschien nog wel kunnen profiteren van een dedicated driver voor het 150-300Hz gebied maar dan wordt de set ineens veel complexer om aan te sturen wat een flink nadeel is.
Groetjes Walter
Doen dan ~100 tot ~600 Hz . Iets meer punch in het laag midden.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Meer punch dan met een 15"? Lijkt me kansloos. Martin Logan heeft bij dw statement 7 stuks 6,5" scanspeak voor dat gebied. Dat schiet meer op, lijnbron opstelling dus.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Punch genoeg met die 2235's, er lopen op dit moment nog diverse heren met een stijve plasser rond na Breda! 
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Een stijve plasser van een paar 15"ers? Nou, dat nu ook weer niet.
Ben wel even aan het zoeken geweest naar een wat kleinere oplossing en die heb ik nog niet gevonden. Het is gewoon te lomp voor de meeste huiskamers. Niet iedereen heeft een ruimte van 100m^2 ter beschikking...
Vergeet niet dat je die set nu ook weer niet stijf tegen de muur kan plaatsen, dat geeft weer andere problemen.
Ben wel even aan het zoeken geweest naar een wat kleinere oplossing en die heb ik nog niet gevonden. Het is gewoon te lomp voor de meeste huiskamers. Niet iedereen heeft een ruimte van 100m^2 ter beschikking...
Vergeet niet dat je die set nu ook weer niet stijf tegen de muur kan plaatsen, dat geeft weer andere problemen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Goed laag zal bij mij onmogelijk zijn als het sublaag vanaf dezelfde plaats komt als de stereodriehoek. Heb 18dB dip op 50 Hz.
Dit zal voor meer mensen gelden... Maar 15" koppelt anders dan kleiner. Je kunt ook een grote woofer in de zijwand plaatsen en misschien er een fill woofer tussen ontwerpen aan de voorzijde (8" gesloten ofzo).
Dit zal voor meer mensen gelden... Maar 15" koppelt anders dan kleiner. Je kunt ook een grote woofer in de zijwand plaatsen en misschien er een fill woofer tussen ontwerpen aan de voorzijde (8" gesloten ofzo).
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Ja, projectje staat in de pipe-line, komen waarschijnlijk in hoorn-reflex kastjesWalt schreef:Ik verwacht ook nog steeds 2 kleine SPL wondertjes met 8" B&C coaxjes van jou...![]()
