onbekend focal ontwerp
Moderator: Beheerdersteam
onbekend focal ontwerp
hallo forumleden,
laatst gekocht via marktplaats. volgens mij zit er een focal 5 inch middriver in, een audax supertweeter en binnenin in een hoorn-setting(?) nog een speaker.
kan daar niet bij, merk dus onbekend. hoogte is 120 cm en de diameter 20 cm.
vraag van mij is, wie weet wat dit is? zelfbouw van iemand, een kleine oplage
van focal zelf of....? Onderop staat het volgende; 1521 TX10 3-1989 (maart 1989)
Graag zou ik hier meer van weten. Alvast hartelijk dank!
laatst gekocht via marktplaats. volgens mij zit er een focal 5 inch middriver in, een audax supertweeter en binnenin in een hoorn-setting(?) nog een speaker.
kan daar niet bij, merk dus onbekend. hoogte is 120 cm en de diameter 20 cm.
vraag van mij is, wie weet wat dit is? zelfbouw van iemand, een kleine oplage
van focal zelf of....? Onderop staat het volgende; 1521 TX10 3-1989 (maart 1989)
Graag zou ik hier meer van weten. Alvast hartelijk dank!
Re: onbekend focal ontwerp
Da's wel een bekende hoor ... ik zal even zoeken (daline of zoiets), tweetertje is een Audax.
Re: onbekend focal ontwerp
Is inderdaad de welbekende A&T PVC-pijpluidspreker... Wel een ontwerp van voor de tijd dat iedereen beschikking had over goede meetapparatuur
en ik heb hiervan bij mijn weten nog nooit ook maar een frequentiegrafiekje uit een Neutrik-schrijver van gezien. Maar wel leuk om weer eens zoiets best ouds te zien.
Re: onbekend focal ontwerp
dank, dank ! dit is van ver voor de tijd dat het zelfbouwvirus bij mij toesloeg.
nu weet ik wat ik ongeveer kan verwachten qua geluid en anders qua onderdelen...
nu weet ik wat ik ongeveer kan verwachten qua geluid en anders qua onderdelen...
Re: onbekend focal ontwerp
Ik dacht dat ie ook in een van de Remo boekjes van de jaren 90 heeft gestaan
Re: onbekend focal ontwerp
Oorspronkelijk ontwerp van Van Willenswaard en Van der Sluis. De laatste is nog actief onder Hawk Audio.
-
deduikertjes
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 04 jan 2007, 9:25
- Locatie: Utrecht
Re: onbekend focal ontwerp
Ik heb nog het originele artikel liggen waarin het ding beschreven wordt. Als je belangstelling hebt kan ik het wel scannen (stuur dan maar een pbtje).
Overigens gebruiken mijn loden luidsprekers (http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=18440) dezelfde weergevers en een vergelijkbaar filter. De afgelopen luisterdag heeft Wouter er aan gemeten.
groet, MArco
Overigens gebruiken mijn loden luidsprekers (http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=18440) dezelfde weergevers en een vergelijkbaar filter. De afgelopen luisterdag heeft Wouter er aan gemeten.
groet, MArco
