EDIT: met 10kg zijn het ook prima deurstoppers
Groetjes Walter
Moderator: Beheerdersteam
Walt schreef:Enige waar ik een 15" JBL voor zou gebruiken is met de magneet op tafel, wat aarde in de konus en dan een leuk plantje erin zetten.
EDIT: met 10kg zijn het ook prima deurstoppers![]()
Groetjes Walter
Ik zou maar niet met een lege maag in de buurt van die 15 inchers gaan zitten.bas focal m180 schreef:Ik hoop ze in Breda eindelijk eens te kunnen horen , en voelen als het fff kan .
De gitaarspeaker waar Fender groot mee geworden is. Werd ook wel door JBL gebruikt in Hifi kastjes. Heeft een bepaalde charme, maar of het hifi is.....bas focal m180 schreef:Wat vindt je van de D130 mid/laag unit .
Daar heb ik nu Aatsorgelplaat voorbas focal m180 schreef:Ik hoop ze in Breda eindelijk eens te kunnen horen , en voelen als het fff kan .
Je zal de eerste niet zijn die via de sex tot de liefde kwam, of in dit geval via een goede installatie tot de klassieke muziek.ds23man schreef:Deze cd heb ik al een jaar of 20 in mijn bezit en vanavond even afgestoft:
http://www.amazon.com/Mahler-Symphony-N ... B0000034LN
Niet alleen muzikaal een meesterwerk, maar ook opnametechnisch. Slechts 2 microfoons.
Ik zou zeggen probeer eens een concertzaal. Alleen moet je je daar niet ergeren aan het kuchen, het omslaan van programmaboekjes etc.ds23man schreef:Nog nooit heb ik een symfonieorkest zo realistisch beluisterd.
Ik vind die Denon-serie ook nog altijd topkwaliteit. Vroegâh al een Denon-test-LP grijsgedraaid, maar toen een en ander op CD verscheen, prachtig. Volgens mij ook nog op de eerste digitale recorders van 3M gemasterd. Als ik het goed heb begrepen, zette het opnameteam overigens wel sporadisch steunmicrofoons in, maar de basis zat inderdaad in een enkel paartje B&K's.ds23man schreef:Deze cd heb ik al een jaar of 20 in mijn bezit en vanavond even afgestoft:
http://www.amazon.com/Mahler-Symphony-N ... B0000034LN
Niet alleen muzikaal een meesterwerk, maar ook opnametechnisch. Slechts 2 microfoons.
Ik gebruikte voor dat soort opnamen een paar statieven van bijna 5 meter. Sowieso handig om eventuele publieksgeluiden wat te minimaliseren.ds23man schreef:Denk dat dat niet door de hoogte van het statief bepaald wordt maar eerder door de opname afstand.hannesie schreef:Bij orgel opnames worden vaak hele hoge statieven gebruikt, en ik heb dan altijd moeite om dat als reëel te beoordelen, in de kerk heb ik liever dat ik dat ervaar met de ruimte en dus de galm erbij.
Ik heb dus ooit een opname van het grote orgel in Dordrecht teruggebracht en geruild voor een andere waarbij ik geen last had van het aanzetten van de orgelpijpen, de windlade's en het bovenlabium (Lijkt op ruisen van de BR pijp)is niet echt te horen als je op de kerkvloer staat.
Juist bij orgel wil ik de ruimte horen.