4 of 1 ?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: 4 of 1 ?
met 4 woofers serie/paralel (2 aan 2 dus) blijft de impedantie dus gelijk aan die van een enkele woofer, en blijven de waarden van de filtercomponenten dus gelijk. wel zal je meer geluidsdruk krijgen, zie het artilel in de wiki, dus moet je wel het nivo van de andere speakers (mid,tweet) in t systeem aanpassen
Je zou ook Boxsim eens kunnen gebruiken, je kunt dan heerlijk knutselen en ook zien wat het gevolg is van serie/parallel-schakelen (impedantie en output).
Open het bijgevoegde project-file maar eens.
- Bijlagen
-
- 4 drivers.zip
- (14.72 KiB) 47 keer gedownload
Als je het project hebt geopend klik je op Amplifier 1:
Klik met de rechter muisknop op Driver 3 en selecteer no connection en klik OK:
Klik met de rechter muisknop op Driver 1 en selecteer wire en klik OK:
Je hebt nu nog maar een driver aangesloten, Driver 4 staat nog wel in het schema maar is maar aan een zijde aangesloten dus doet niet mee in het elektrische schema:
Klik op Apply en je ziet dat de impedantie niet veranderd, de output natuurlijk wel. Veel klikplezier 
Hahaha, herkenbaar... Je gaat een steile leercurve tegemoet! Succes!garring schreef:zojuist geïnstalleerd! en ik begrijp er geen eendereet van
Als ik SARK heette, werd ik gek van al die nono's
ik heb alle drivers erin gezet maar, het programma mist nog wat gegevens.
daarom jouw linkje in de database gezet!
ff lekker puzzelen.
ik heb alle drivers erin gezet maar, het programma mist nog wat gegevens.
daarom jouw linkje in de database gezet!
ff lekker puzzelen.
OKÉ ik ben dom, krijg geen impedantie curve??? kan wel speakers kiezen, schema tekenen maar geen effect te zien
bij het voorbeeld van de 4 woofers staan ook niet alle gegevens ingevuld en dat werkt wel!!!
pfffffffffffff
bij het voorbeeld van de 4 woofers staan ook niet alle gegevens ingevuld en dat werkt wel!!!
pfffffffffffff
Post je project file eens
Wel even als zipje anders vindt de servert het niet fijn.
Krijg je wel wat te zien als je mijn bestandje gebruikt
Krijg je wel wat te zien als je mijn bestandje gebruikt
als ik jouw bestandje in het programma zet dan doet ie het wel
kun je anders zo een zelfde geval maken met 3 woofers? als ik ze selecteer-of in het schema teken- of jouwe -1 werkt het niet
bvd, Ron
kun je anders zo een zelfde geval maken met 3 woofers? als ik ze selecteer-of in het schema teken- of jouwe -1 werkt het niet
bvd, Ron
Oke, ik was niet duidelijk
ik bedoelde parallel geschakeld, kijken wat de impedantie doet..
van 2 naar 4 speakers is simpel qua mh waarde spoel, benieuwd hoe de verhouding wordt met 3 woofers.
ik bedoelde parallel geschakeld, kijken wat de impedantie doet..
van 2 naar 4 speakers is simpel qua mh waarde spoel, benieuwd hoe de verhouding wordt met 3 woofers.
Damn i'm good
Ik heb het voor elkaar, alles lukt in boxsim (wel met de Visaton speakerlijst)
Ik heb het voor elkaar, alles lukt in boxsim (wel met de Visaton speakerlijst)