Tsja, dat vind ik dan ook 1 van de leukste stukjes van de hobby, de logische weg naar een doel toe vindenMartijn M schreef:Ziet er goed uit! Fijn ook dat je je ontwerpkeuzes zo uitgebreid toelicht.
Ik ben er voor 99,9% zeker van, dat die metingen al met 1/48e stepped sine zijn gedaan. Met uitzondering van de tweeter, dat durfde ik niet aan, heb ik ruis voor gebruikt (doe impedantiemetingen liefst met vrij hoge ingangsspanning...).markbakk schreef:Je kunt in LIMP ook de resolutie maximaal opvoeren, onder 'Measurement' kiezen voor 1/48 octave. Zie je de resonanties beter, die zijn nogal smalbandig. De mid-meting laat de reonanties op 600 en 4kHz zien. Die op 1,5kHz blijft echter buiten beeld.
Wat die 4kHz betreft : daar ga ik dus met m'n fraaie ruimtelijke inzicht. Ik las hem als 6kHz en zei dat ook....
Ben me nog steeds door bovenstaand paper, en dat van Floyd/Olive aan het worstelen.
Is eigenlijk net ff te pittig voor me om snel te kunnen doorgronden...
De conclusie van de tweede is alvast zinvol voor me, waar ligt de detectiegrens voor een resonantie.
Nou het eerste nog...hoe peuteren we dat uit een meting.
Waarom ik daar zo moeilijk over doe ?
1: Ik associeer slisjes met het 6-7kHz gebied. Het is niet mogelijk om te beoordelen of de slisjes die ik waarneem werkelijk zo horen, of dat het overdrijving is. Ik weet dat daar iets resoneert, dus dat kán een oorzaak zijn. Ik wil weten of dat zo is. Ik doe niet per sé iets met die informatie; dat hangt af van kosten en complexiteit. Het is voor mij niet erg storend, maar áls het beter kan, wil ik dat niet nalaten.
2: Het is leuk cq nuttig voor toekomstige dingen.
Ik ga gewoon zodadelijk burst decaytjes posten; kan er alvast iemand schieten terwijl ik bijlees. Duizelt me eventjes...