Op dit moment gebruik ik twee Hypex UcD 180HG modules die elk een eigen SMPS400A180 voeding hebben. Ik overweeg echter om de versterkermodules te vervangen door twee stuks UcD 400HG. Is het toevallig mogelijk de voedingen zó aan te passen dat ze de hogere spanning leveren die de UcD 400HG's nodig hebben ? Dan hoef ik geen nieuwe voedingen te kopen .....
Dirk
HYPEX SMPS-voeding
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: HYPEX SMPS-voeding
Denk dat er dan andere trafo's op moeten. Anders had Hypex wel een uitvoering gemaakt met keuzemogelijkheid.
Nee kun je niet aanpassen. Je kunt die oude SMPS400A180 wel gebruiken maar dan krijg je met een UcD400HG niet de gewenste vermogen verbetering. Je zit dan dus aan een SMPS400A400 vast.dirklammers schreef:Op dit moment gebruik ik twee Hypex UcD 180HG modules die elk een eigen SMPS400A180 voeding hebben. Ik overweeg echter om de versterkermodules te vervangen door twee stuks UcD 400HG. Is het toevallig mogelijk de voedingen zó aan te passen dat ze de hogere spanning leveren die de UcD 400HG's nodig hebben ? Dan hoef ik geen nieuwe voedingen te kopen .....
Dirk
Die SMPS400xxx van Hypex zijn niet geregeld en werken vergelijkbaar als een gewone transformator.
-
dirklammers
Dank voor jullie reacties. Ik was al bang hoor dat het die kant op zou gaan. Maar ja, het is het vragen waard.
Overigens is de optie om de "oude" voedingen nog even te gebruiken misschien financieel gezien wel een aardige "tussenstap".
Dirk
Overigens is de optie om de "oude" voedingen nog even te gebruiken misschien financieel gezien wel een aardige "tussenstap".
Dirk
Je kunt de oude ook hier verkopen, denk dat ze wel vrij vlot weg zijn, levert ook weer wat geld op.