Via veel omzwervingen is mijn oude setje: Mission 751 speakers en Cyrus-One vesterker, weer in mijn bezit en het blijkt als combi toch bijna niet te verslaan!
De vragen zijn:
1-de versterker zal inmiddels zo'n 25 jaar oud zijn. Moet ik nu aan het vervangen van elco's gaan denken?
2- wat is het beste spul voor het reinigen van potmeters en contacten?
Bij voorbaat bedankt voor het lezen en reacties!
Advies groot onderhoud Cyrus One
Moderator: Beheerdersteam
Re: Advies groot onderhoud Cyrus One
Dat moet niet, maar de versterker zal van het vervangen van de elko's in ieder geval niet minder gaan presteren.
Het hangt er een beetje van af wat er aan merken en types gebruikt is destijds.
Som kan het wel moeilijk zijn om exemplaren te vinden met dezelfde pinafstand en afmetingen.
Het reinigen van potmeters is iets waar de meningen nogal over verschillen.
Lees dit maar eens door.
Het hangt er een beetje van af wat er aan merken en types gebruikt is destijds.
Som kan het wel moeilijk zijn om exemplaren te vinden met dezelfde pinafstand en afmetingen.
Het reinigen van potmeters is iets waar de meningen nogal over verschillen.
Lees dit maar eens door.
En wat ook altijd makkelijk is bij groot onderhoud : een service manual :
Ray bedankt voor de info, vooral het Service Manual! Compleet met schema en lijst van alle componenten, Super!
Ik heb inmiddels de potmeter en de input keuze switch schoon gekregen met remmen-reiniger van de action en de compressor, lekker lomp maar alles werkt weer naar behoren en zonder kraken.
Het is een beetje triest maar ik ben bijna zover al mijn andere versterkers en luidsprekers op te doeken zo goed klinkt dit setje weer!
Ik heb inmiddels de potmeter en de input keuze switch schoon gekregen met remmen-reiniger van de action en de compressor, lekker lomp maar alles werkt weer naar behoren en zonder kraken.
Het is een beetje triest maar ik ben bijna zover al mijn andere versterkers en luidsprekers op te doeken zo goed klinkt dit setje weer!