[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Als mijn berekeningen juist zijn, kost de 30mm bracing je 1.5 liter ten opzichte van de 20mm bracing in de tekening (drie maanden geleden had ik al gezegd dat het 30mm zou worden hè
)
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Een paar liter meer of minder dan theoretisch ideaal, dat ga je echt niet terug horen hoor!
Ik zeg minder twijfelen, meer bouwen!
Groetjes Walter
Ik zeg minder twijfelen, meer bouwen!
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Jawel, maar het was mij niet helemaal duidelijk of je 3 maanden later nog steeds de beschikking had over de eerder genoemde dikte hout.Arno schreef:Als mijn berekeningen juist zijn, kost de 30mm bracing je 1.5 liter ten opzichte van de 20mm bracing in de tekening (drie maanden geleden had ik al gezegd dat het 30mm zou worden hè)
Maar ik heb er wel rekening mee gehouden, want ik heb de lengtes voor de voor en achterkant nog niet ingekort.
Zegt hij, terwijl hij nog een andere netspannings stekker op zijn voedingskabel schroeft om te kijken wat het klankverschil is...Walt schreef:Een paar liter meer of minder dan theoretisch ideaal, dat ga je echt niet terug horen hoor!
Beetje moeilijk, Als de materialen zich ruim 50 kilometer uit elkaar bevinden...Walt schreef:Ik zeg minder twijfelen, meer bouwen!![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Vreemd, als je de berichten uit Den Haag mag geloven groeien de bomen tot in de hemel, maar geen plankje te krijgen......ray5150 schreef:
Beetje moeilijk, Als de materialen zich ruim 50 kilometer uit elkaar bevinden...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Volgens mij vind Ray het een enge gedachte een klus te moeten aanvangen ZONDER een soldeerbout
Of hij doet stiekum een aanval op het traagheids record van Dre...
Als Ray straks ook over carbon begint dan weten we dit zeker.
Groetjes Walter
Of hij doet stiekum een aanval op het traagheids record van Dre...
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zeker niet, dit is de eindversie, een geniaal ontwerp, kan zo op de X-fi als zijnde een Daudio F1, hier ga ik niks meer aan doen
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
echt!Walt schreef:Zeker niet, dit is de eindversie, een geniaal ontwerp, kan zo op de X-fi als zijnde een Daudio F1, hier ga ik niks meer aan doen![]()
Groetjes Walter
laat Arno het maar niet zien!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nou, om het een 'F1' te kunnen noemen zou ik ze eigenlijk nog wel hoogglans wit moeten lakken
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Pb je adres ff, dan heb ik een pakje voor jeray5150 schreef:Beetje moeilijk, Als de materialen zich ruim 50 kilometer uit elkaar bevinden...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ferrari rood zal je bedoelen!Walt schreef:Nou, om het een 'F1' te kunnen noemen zou ik ze eigenlijk nog wel hoogglans wit moeten lakken![]()
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hehe, er wordt iemand praktisch!Arno schreef:Pb je adres ff, dan heb ik een pakje voor jeray5150 schreef:Beetje moeilijk, Als de materialen zich ruim 50 kilometer uit elkaar bevinden...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Vandaag de laatste onderdeeltjes gefreesd.
Je ziet er niet veel van, vanwege de flappen, maar jullie vinden het evengoed vast leuk om te zien
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HxmkqcJ9 ... e=youtu.be[/youtube]
Je ziet er niet veel van, vanwege de flappen, maar jullie vinden het evengoed vast leuk om te zien
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HxmkqcJ9 ... e=youtu.be[/youtube]
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hardstikke gaaf !!Arno schreef:Vandaag de laatste onderdeeltjes gefreesd.
Je ziet er niet veel van, vanwege de flappen, maar jullie vinden het evengoed vast leuk om te zien![]()
Een paar uur handwerk in nog geen minuut, en 10 x zo nauwkeurig...
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 09 sep 2013, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nauwkeurig als wat Ray????
Alles is relatief..........
Alles is relatief..........
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Als mijn hand freeswerk, natuurlijk.
Ik ben nu eenmaal geen houtwurm, maar een soldeerjunk !
Ik ben nu eenmaal geen houtwurm, maar een soldeerjunk !
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dan zie ik die 10x maar als een understatement.....

- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Arno schreef:Vandaag de laatste onderdeeltjes gefreesd.
Je ziet er niet veel van, vanwege de flappen, maar jullie vinden het evengoed vast leuk om te zien![]()
[youtube]video
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray, heb je al een plan van aanpak voor het samenstellen van het houtwerk?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik zeg, stuur jij je lamellofrees even op...
Nee, gewoon ouderwets, met :
En : (3.5 x 35, of 4.0 x 40, misschien wel 4.0 x 50. )
Vastgezet met een : (nu voel ik een hele discussie opkomen over wel of niet schroeven...
)
Ik moet even kijken hoe dat in de praktijk uit gaat vallen, eerst maar eens de gefreesde onderdelen in huis hebben.
Nu heb ik nog nooit zo'n soort constructie gemaakt, dus ik ga me niet overhaasten.
Eerst moet ik toch nog wat radiussen in de gaten van de spanten frezen, en ik daarna moet ook nog wat stukjes MDF zagen voor de verticale bracing.
Nee, gewoon ouderwets, met :
En : (3.5 x 35, of 4.0 x 40, misschien wel 4.0 x 50. )
Vastgezet met een : (nu voel ik een hele discussie opkomen over wel of niet schroeven...
Ik moet even kijken hoe dat in de praktijk uit gaat vallen, eerst maar eens de gefreesde onderdelen in huis hebben.
Nu heb ik nog nooit zo'n soort constructie gemaakt, dus ik ga me niet overhaasten.
Eerst moet ik toch nog wat radiussen in de gaten van de spanten frezen, en ik daarna moet ook nog wat stukjes MDF zagen voor de verticale bracing.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik bedoel natuurlijk niet of je lijm en schroeven gaat gebruiken, maar meer wat je werkvolgorde gaat zijn.
Bestaat de baffle uit twee delen?
Bestaat de baffle uit twee delen?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Oh, op zo'n fiets...
Eh, ja. de baffle bestaat uit inderdaad twee delen.
een deel dat een onderdeel van her frame word, en een (zichtbaar) deel waar daadwerkelijk de drivers in gemonteerd worden, en die op zijn beurt op het frame gemonteerd worden.
Ik geef toe, het klinkt nogal mistig...
weet ook niet beter hoe ik het onder woorden moet brengen.
Maar waar wil je naar toe, Arno ?
Eh, ja. de baffle bestaat uit inderdaad twee delen.
een deel dat een onderdeel van her frame word, en een (zichtbaar) deel waar daadwerkelijk de drivers in gemonteerd worden, en die op zijn beurt op het frame gemonteerd worden.
Ik geef toe, het klinkt nogal mistig...
Maar waar wil je naar toe, Arno ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
weekie Florida?ray5150 schreef:Maar waar wil je naar toe, Arno ?
