En je vrouw snapt al jaren niet waar dat ding gebleven is????? Dan moet je toch echt wel een geweldige pokerface hebben!ray5150 schreef:waarin ik een gezichtsbruiner gebouwd heb.
Low budget state variable filter.
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Low budget state variable filter.
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 21 jul 2013, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Low budget state variable filter.
Nee, die komt bij het grofvuil vandaan, verbazingwekkend wat voor praktische zaken je daar allemaal tussen kunt vinden... 
Re: Low budget state variable filter.
Zo doe ik het ook de laatste 10 jaar, daarvoor maakte ik films met een repro-camera, maar ik ben benieuwd naar de afstrijkmethode: je print met een laserprinter op (gewoon?) papier je lay-out, die je met een strijkijzer overbrengt op het gewone kopperoppervlak, scheelt weer een stap!ray5150 schreef:Belichtingsmethode op overheadsheets, met de goedkoopste HP inkjetprinter die er is...![]()
Het belichten zelf doe ik met omgebouwde flatbedscanner, waarin ik een gezichtsbruiner gebouwd heb.
Re: Low budget state variable filter.
Fotopapier, voor zover ik weet. en dan schijnt het met sommige soorten beter te werken dan met andere.
Gaat wel een hoop inkt kosten als je meerdere printjes wil maken.
Een filmpje kun je wel een keer of 10 minimaal gebruiken, mits je er voorzichtig mee omgaat.
Gaat wel een hoop inkt kosten als je meerdere printjes wil maken.
Een filmpje kun je wel een keer of 10 minimaal gebruiken, mits je er voorzichtig mee omgaat.
Re: Low budget state variable filter.
Dat is dan ook de reden waarom ik ook ben overgestapt naar de foto print fabricage.
Met de transfer methode gaat mij er een heleboel tonner en fotopapier verloren, bovendien had ik nou geen geweldige resultaten mee.
Vaak moest ik het dan weer opnieuw doen etc. etc.
Geef mij de UV belichtingsmethode maar voor ook een veel scherper resultaat; dus fijnere baantjes.
Overlay folie heb ik (duur) gekocht voor 18euro en kwam er nog eens 6,75 aan verzendkosten bij.
Helaas hecht de tonner niet aan de folie, dat is wel vreemd van volgens de specs van die folie zou dit toch geschikt zijn voor een laserprinter.
De folie waar ik het over heb is van 3M.
In plaats van die mooie folie, waar ik eigenlijk niks aan heb gebruik ik nu gewoon kalkpapier.
Een bloknote met kalkpapier uit de lokale boekenwinkel kost dan ook wel 7 a 8 euro dus dat is ook niet zo goedkoop.
Met de transfer methode gaat mij er een heleboel tonner en fotopapier verloren, bovendien had ik nou geen geweldige resultaten mee.
Vaak moest ik het dan weer opnieuw doen etc. etc.
Geef mij de UV belichtingsmethode maar voor ook een veel scherper resultaat; dus fijnere baantjes.
Overlay folie heb ik (duur) gekocht voor 18euro en kwam er nog eens 6,75 aan verzendkosten bij.
Helaas hecht de tonner niet aan de folie, dat is wel vreemd van volgens de specs van die folie zou dit toch geschikt zijn voor een laserprinter.
De folie waar ik het over heb is van 3M.
In plaats van die mooie folie, waar ik eigenlijk niks aan heb gebruik ik nu gewoon kalkpapier.
Een bloknote met kalkpapier uit de lokale boekenwinkel kost dan ook wel 7 a 8 euro dus dat is ook niet zo goedkoop.
Re: Low budget state variable filter.
Je doet toch wel de goede kant van die folie in de printer, anders hecht de inkt niet...
Bovendien zijn er ook verschillende voor inkjet en laserprinter.
Bovendien zijn er ook verschillende voor inkjet en laserprinter.
Re: Low budget state variable filter.
Ik heb een topic aangemaakt over zelf PCB tjes maken, dan kan alle info en discussie daarover gebundeld worden.
Zelfbouwers en hun etsbak.
Zelfbouwers en hun etsbak.
Re: Low budget state variable filter.
Ik zal het eens proberen om de folie om te draaien, dit was inderdaad even offtopic en ga ik daar wel verder met dit onderwerp.
groetjes van Martin
groetjes van Martin
Re: Low budget state variable filter.
In de vorige zaten keramische, dus al een hele vooruitgang ! 
Re: Low budget state variable filter.
Was geintje hoor, ziet er netjes uit zo. Nu maar hopen dat het niet weer een synthesizer is geworden...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Low budget state variable filter.
Walt schreef:Nu maar hopen dat het niet weer een synthesizer is geworden...
Groetjes Walter
Ik hoop van niet, dan zijn we zo weer 50 pagina's verder!
Re: Low budget state variable filter.
Geen van beide, eerst naar lookhill geweest en daarna naar de Griek... burps. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Low budget state variable filter.
Gelukkig hebben we nog geen geur op onze computers...........

Re: Low budget state variable filter.
He, is me dat nou luillig.....voor snoekeman....
Blijken ze gewoon in één keer te werken...
Zal straks even de meetplaatjes posten.
Die vijftig pagina's gaan er zeer waarschijnlijk niet hier komen...

Blijken ze gewoon in één keer te werken...
Zal straks even de meetplaatjes posten.
Die vijftig pagina's gaan er zeer waarschijnlijk niet hier komen...
Re: Low budget state variable filter.
Plaatjes !
Ik heb eerst een nul meting gedaan. de ruisgenerator direct aan de laptop. meet programma is Audacity.
Dat is eigenlijk een HD recording muziek programma, maar er zit een hele makkelijke spectrum analyzer in.
Ja, het ingangs signaal is een beetje aan de lage kant, maar het werkt. dat is het belanrijkste.
Vervolgens het filter ertussen gezet. en de verschillende uitgangen opgenomen en in de analyzer gezet.
Van de Mid uitgang heb ik er twee gedaan, eentje met de potmeters in de middenstand, en eentje waarbij het midsingaal zo smalbandig mogelijk staat ingesteld.
Ik heb ook nog wat testen op het gehoor gedaan door met sinussen van afwisselend lage en hoge frequenties in te sturen, en zo te horen werkte dat goed.
Ik heb eerst een nul meting gedaan. de ruisgenerator direct aan de laptop. meet programma is Audacity.
Dat is eigenlijk een HD recording muziek programma, maar er zit een hele makkelijke spectrum analyzer in.
Ja, het ingangs signaal is een beetje aan de lage kant, maar het werkt. dat is het belanrijkste.
Vervolgens het filter ertussen gezet. en de verschillende uitgangen opgenomen en in de analyzer gezet.
Van de Mid uitgang heb ik er twee gedaan, eentje met de potmeters in de middenstand, en eentje waarbij het midsingaal zo smalbandig mogelijk staat ingesteld.
Ik heb ook nog wat testen op het gehoor gedaan door met sinussen van afwisselend lage en hoge frequenties in te sturen, en zo te horen werkte dat goed.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Low budget state variable filter.
Op naar het volgende project wat nog af gemaakt moet worden!ray5150 schreef:
