Ik heb nog een schitterende visaton 30cm woofer van 8 Ohm.
ooit heb ik een schema gezien om slechts 1 woofer met 1 sprkspl te gebruiken voor een stereo opstelling. De + en - van het L en R kanaal voor de lage tonen (250hz) zouden op de spreekspoel van die ene woofer aangesloten moeten worden. Mag men die polen van het laag uberhaupt samenvoegen? Als satelieten zouden dan twee 4-ohmige fullranges kunnen dienen. Kan iemand hiervoor een filter uittekenen? Kan men als satelieten ook 8-ohmige fully's gebruiken?
dank U
stereofilter met slechts één woofer?
Moderator: Beheerdersteam
stereofilter met slechts één woofer?
bedankt heren, het schema dat ik ooit gezien heb diende om te werken met een simpele versterker, dus geen gebrugde. Het was zeker geen eenvoudig ding, ik denk dat er zelfs diodes in voorkwamen. Zeker ben ik daarover niet. De elektrotechneuten onder U zien er misschien wel een leuke uitdaging in. Ik lees het wel.
Doei
~
Doei
~
