tangband W6-623C
Moderator: Beheerdersteam
tangband W6-623C
Deze schijnt gemeten te zijn in K+T in 2007. Heeft iemand deze gegevens mischien voorhanden?
-
wouter
- Ook commercieel actief
hm, nou ik blijf het volgen.
lijkt me een erg mooie luidspreker voor 2,5 weg, evt. 6dB gefilterd en dan bij voorkeur in een TL. En een TQWT versie staat op omnes audio .de
hier staat ook een mooi ontwerpje:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-205-8.html
pruttel ze!
lijkt me een erg mooie luidspreker voor 2,5 weg, evt. 6dB gefilterd en dan bij voorkeur in een TL. En een TQWT versie staat op omnes audio .de
hier staat ook een mooi ontwerpje:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-205-8.html
pruttel ze!
-
wouter
- Ook commercieel actief
Dan kun je veilig die TL bouwen als 2-weg
2,5 weg TL idee komt vaker op het forum terug. Deze driver heeft een mooie spl curve, maar daar blijft niet veel van over als je bij het filteren de bafflestep moet corrigeren. Je moet dan erg veel filteren aan het het oorspronkelijke verloop. Met een 2e woofer kun je dit voorkomen. Daarnaast gaan 2 woofers in een TL het leuk doen, beter dan 1 woofer in een TL. Je zult met 2 woofers minder problemen krijgen met een dip in je bas output, vrijwel niet geloof ik.
En een TL vind ik (meestal) mooier dan een BR met dezelfde unit, mits die voor beide geschikt is. Heb net weer een TL sub klaar - echt genieten.
vandaar...
2,5 weg TL idee komt vaker op het forum terug. Deze driver heeft een mooie spl curve, maar daar blijft niet veel van over als je bij het filteren de bafflestep moet corrigeren. Je moet dan erg veel filteren aan het het oorspronkelijke verloop. Met een 2e woofer kun je dit voorkomen. Daarnaast gaan 2 woofers in een TL het leuk doen, beter dan 1 woofer in een TL. Je zult met 2 woofers minder problemen krijgen met een dip in je bas output, vrijwel niet geloof ik.
En een TL vind ik (meestal) mooier dan een BR met dezelfde unit, mits die voor beide geschikt is. Heb net weer een TL sub klaar - echt genieten.
vandaar...
Je kunt natuurlijk ook de bafflestep met een notch-filter de kop indrukken zodat het mid/hoog gebied behouden blijft. Hierdoor kun je de x-over frequentie naar ca. 3 of misschien 3,5khz schuiven. Het voordeel is dat je daardoor geen diffraktie aan de zijkanten van de behuizing krijgt die normaal in dit gebied door de tweeter worden veroorzaakt.Deze driver heeft een mooie spl curve, maar daar blijft niet veel van over als je bij het filteren de bafflestep moet corrigeren. Je moet dan erg veel filteren aan het het oorspronkelijke verloop