Ik wil m'n eerste stapjes zetten in de wereld van welklinkende audio, en heb m'n ogen laten vallen op de Overnight Sensations van Paul Carmody. https://sites.google.com/site/undefinit ... sensations Ik heb een Pioneer SX-450 staan die ik als bron zal gebruiken.
Tweeters: Dayton ND20FA-6 (3/4")
Midrange: HiVi B4N (4") (dat bronskleurige vind ik wel iets hebben tegen een zwarte baffle.)
In de US zijn deze te krijgen als kits (inclusief houtpakket), maar hier in EU nog niet tegengekomen. (verzendkosten + evt. douanekosten zouden een bestelling bij Parts Express echter niet rechtvaardigen vrees ik)
Dus dan maar zelf op zoek
Maakt het veel uit of ik condesatoren van €1 of €5 per stuk neem? Ook in spoelen zijn er gigantische prijsverschillen (vnl. afhankelijk van draaddikte?)
Kunnen jullie mij zeggen of dit prijs/kwaliteit een goed beginnersproject is, of kan ik me beter op een ander (Europees) ontwerp richten? Een initiele kostenraming lijkt me op minimum €200 uit te komen (inc. isolatie, bindingen, kabel, lijm, ... bovenfrees niet meegerekend)
Sorry alvast voor deze vervelende beginnersvraagjes
Groeten,
Stefaan uit België (waar het DIY-landschap nog een pak kleiner lijkt dan in NL?)