leeftijdt filter.
Moderator: Beheerdersteam
leeftijdt filter.
hoi heb spiekers van 12 jaar oudt mijn vraag is heeft de leeftijdt invloedt voor het filter
bijvoorbeeldt de condesaters.
bijvoorbeeldt de condesaters.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: leeftijdt filter.
(als je dyslectisch bent mag je onderstaande negeren en bied ik mijn verontschuldigingen aan)huub1 schreef:hoi heb spiekers van 12 jaar oudt mijn vraag is heeft de leeftijdt invloedt voor het filter
bijvoorbeeldt de condesaters.
Ontopic:huub1 schreef:hoi ik hebspiekersspeakers van 12 jaaroudtoud. Mijn vraag is: Heeft deleeftijdtleeftijdinvloedtinvloedvoorop het filter,bijvoorbeeldtbijvoorbeeld decondesaterscondensatoren?
Ja dit kan invloed hebben. Maar dit is ook afhankelijk wat voor speakers het zijn, hoe ze gebruikt zijn etc. Pas wel op met het zomaar vervangen van filteronderdelen. De ene condensator klinkt heel anders dan de andere. Vervangen zal dus bijna altijd betekenen dat het geluid gaat veranderen. En niet altijd ten positieve, zelfs met betere condensatoren.
Re: leeftijdt filter.
Luidsprekers, Ardon. luidsprekers....we leven tenslotte nog steeds in Nederland.... 
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: leeftijdt filter.
Ja... en een spiekerbox is ook nederlands voor ... spijkerbroek (Grunnings meen ik)ray5150 schreef:we leven tenslotte nog steeds in Nederland....
Kees
Re: leeftijdt filter.
Huub werkt met zijn handen en is geen schrijver. Geef hem gewoon antwoord en doe niet zo flauw. We kunnen niet allemaal zo geletterd als jullie zijn.
Re: leeftijdt filter.
(ik ook, vanmorgen nog 12 meter geul staan te graven, bij Wowly om de hoek...
)
Ontopic : Een jaar of 12 is in principe niet zo heel oud voor een luidspreker en het bijbehorende filter. ga je richting de 30 jaar, dan is het een ander verhaal. de unit's gaan dan ook verouderen, denk aan verkruimelde randen.
Condensatoren verouderen amper, voor elektrolytische condensatoren (elko's) geldt dat niet, die kunnen wel verouderen, maar is ook afhankelijk van of er een kwalitatief goed merk of niet is gebruikt.
Misschien kun je vertellen over welk merk of type luidspreker we het hebben, een foto doet ook altijd wonderen.
Ontopic : Een jaar of 12 is in principe niet zo heel oud voor een luidspreker en het bijbehorende filter. ga je richting de 30 jaar, dan is het een ander verhaal. de unit's gaan dan ook verouderen, denk aan verkruimelde randen.
Condensatoren verouderen amper, voor elektrolytische condensatoren (elko's) geldt dat niet, die kunnen wel verouderen, maar is ook afhankelijk van of er een kwalitatief goed merk of niet is gebruikt.
Misschien kun je vertellen over welk merk of type luidspreker we het hebben, een foto doet ook altijd wonderen.
Re: leeftijdt filter.
@Vinculum, na de puntkomma geen hoofdletter!
Als je een foto van het filter op het forum zet, dan kunnen we meer zeggen. Zoals Ray al zegt is het afhankelijk van de toegepaste componenten.
Als je een foto van het filter op het forum zet, dan kunnen we meer zeggen. Zoals Ray al zegt is het afhankelijk van de toegepaste componenten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
Zucht, Spiekerboksum!audiomanics schreef:Ja... en een spiekerbox is ook nederlands voor ... spijkerbroek (Grunnings meen ik)ray5150 schreef:we leven tenslotte nog steeds in Nederland....
Kees
Re: leeftijdt filter.
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
huub1 schreef:de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: leeftijdt filter.
Was ook niet lullig bedoeld maar om van te leren. Ik ben ook een ramp met vervoegingen maar om alles met dt te schrijven is niet handig. Spiekers daarentegen is geen excuus voor.huub1 schreef:de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
Ontopic: Mooie
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
Re: leeftijdt filter.
En nu nog hoofdletters aan het begin van de zinds23man schreef:En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
hAPERDEHAP!John P schreef:En nu nog hoofdletters aan het begin van de zinds23man schreef:En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
Ronkel schreef:Samengevat: het filter is hoogstwaarschijnlijk nog dik in orde!
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/392/
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
Het valt onder voorbeeld 4, maar dan moet je dus wel met een hOOFDLETTER beginnen. U gaat niet door voor de koelkast......Ronkel schreef:Mijn zin is dus ook in orde geloof ik, gezien voorbeeld nr. 4?
Re: leeftijdt filter.
Ik ben een redelijke taalpurist, maar hier raak ik het spoor ook even bijster. Sowieso is mijn Nederlands enigszins geërodeerd door het lezen van teveel Engels, gebruik van Engelse software en niet te vergeten een enorme berg Duitsers hier in Enschede 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
Daar is een oplossing voor:Ronkel schreef:en niet te vergeten een enorme berg Duitsers hier in Enschede
En in dit geval geen hoofdletter, want het is een plaatje.....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: leeftijdt filter.
Mea Culpa: je hebt toch gelijk. Voorbeeld 4 is zonder hoofletter. Te veel aan mijn hoofd momenteel. Je kunt de koelkast in Eenum ophalen......... 
Re: leeftijdt filter.
Dezehuub1 schreef:de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
Re: leeftijdt filter.
Herstel : komen ophalen.ds23man schreef:Mea Culpa: je hebt toch gelijk. Voorbeeld 4 is zonder hoofletter. Te veel aan mijn hoofd momenteel. Je kunt de koelkast in Eenum ophalen.........
Re: leeftijdt filter.
sark Dat is de gewone ik heb deze signature. versie in het zwart.
- Bijlagen
-
- images acoustic.jpg (9.31 KiB) 453 keer bekeken
