leeftijdt filter.

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

leeftijdt filter.

Bericht door huub1 »

hoi heb spiekers van 12 jaar oudt mijn vraag is heeft de leeftijdt invloedt voor het filter
bijvoorbeeldt de condesaters.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: leeftijdt filter.

Bericht door Vinculum »

huub1 schreef:
hoi heb spiekers van 12 jaar oudt mijn vraag is heeft de leeftijdt invloedt voor het filter
bijvoorbeeldt de condesaters.
(als je dyslectisch bent mag je onderstaande negeren en bied ik mijn verontschuldigingen aan)


](*,) ](*,) zucht...
huub1 schreef:
hoi ik heb spiekers speakers van 12 jaar oudt oud. Mijn vraag is: Heeft de leeftijdt leeftijd invloedt invloed voor op het filter, bijvoorbeeldt bijvoorbeeld de condesaters condensatoren?
Ontopic:
Ja dit kan invloed hebben. Maar dit is ook afhankelijk wat voor speakers het zijn, hoe ze gebruikt zijn etc. Pas wel op met het zomaar vervangen van filteronderdelen. De ene condensator klinkt heel anders dan de andere. Vervangen zal dus bijna altijd betekenen dat het geluid gaat veranderen. En niet altijd ten positieve, zelfs met betere condensatoren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ray5150 »

Luidsprekers, Ardon. luidsprekers....we leven tenslotte nog steeds in Nederland.... O:)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: leeftijdt filter.

Bericht door audiomanics »

ray5150 schreef:
we leven tenslotte nog steeds in Nederland.... O:)
Ja... en een spiekerbox is ook nederlands voor ... spijkerbroek (Grunnings meen ik)

Kees
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: leeftijdt filter.

Bericht door jeroen_d »

Huub werkt met zijn handen en is geen schrijver. Geef hem gewoon antwoord en doe niet zo flauw. We kunnen niet allemaal zo geletterd als jullie zijn.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ray5150 »

(ik ook, vanmorgen nog 12 meter geul staan te graven, bij Wowly om de hoek... :mrgreen: )

Ontopic : Een jaar of 12 is in principe niet zo heel oud voor een luidspreker en het bijbehorende filter. ga je richting de 30 jaar, dan is het een ander verhaal. de unit's gaan dan ook verouderen, denk aan verkruimelde randen.
Condensatoren verouderen amper, voor elektrolytische condensatoren (elko's) geldt dat niet, die kunnen wel verouderen, maar is ook afhankelijk van of er een kwalitatief goed merk of niet is gebruikt.

Misschien kun je vertellen over welk merk of type luidspreker we het hebben, een foto doet ook altijd wonderen. :wink:
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: leeftijdt filter.

Bericht door Fokko »

@Vinculum, na de puntkomma geen hoofdletter!

Als je een foto van het filter op het forum zet, dan kunnen we meer zeggen. Zoals Ray al zegt is het afhankelijk van de toegepaste componenten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

audiomanics schreef:
ray5150 schreef:
we leven tenslotte nog steeds in Nederland.... O:)
Ja... en een spiekerbox is ook nederlands voor ... spijkerbroek (Grunnings meen ik)

Kees
Zucht, Spiekerboksum! :mrgreen:
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: leeftijdt filter.

Bericht door huub1 »

de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

huub1 schreef:
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
:goedzo: En nu nog hoofdletters aan het begin van de zin!
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: leeftijdt filter.

Bericht door Vinculum »

huub1 schreef:
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
Was ook niet lullig bedoeld maar om van te leren. Ik ben ook een ramp met vervoegingen maar om alles met dt te schrijven is niet handig. Spiekers daarentegen is geen excuus voor. ;) Ik zal voortaan ook luidspreker schrijven Ray.

Ontopic: Mooie speakers luidsprekers!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: leeftijdt filter.

Bericht door John P »

ds23man schreef:
En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
En nu nog hoofdletters aan het begin van de zin :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

John P schreef:
ds23man schreef:
En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
En nu nog hoofdletters aan het begin van de zin :lol:
hAPERDEHAP! :rofl: :rofl: :rofl:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: leeftijdt filter.

Bericht door Ronkel »

Samengevat: het filter is hoogstwaarschijnlijk nog dik in orde! :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

Ronkel schreef:
Samengevat: het filter is hoogstwaarschijnlijk nog dik in orde! :D

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/392/

:lol:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: leeftijdt filter.

Bericht door Ronkel »

Mijn zin is dus ook in orde geloof ik, gezien voorbeeld nr. 4? :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

Ronkel schreef:
Mijn zin is dus ook in orde geloof ik, gezien voorbeeld nr. 4? :lol:
Het valt onder voorbeeld 4, maar dan moet je dus wel met een hOOFDLETTER beginnen. U gaat niet door voor de koelkast...... :rofl:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: leeftijdt filter.

Bericht door Ronkel »

Ik ben een redelijke taalpurist, maar hier raak ik het spoor ook even bijster. Sowieso is mijn Nederlands enigszins geërodeerd door het lezen van teveel Engels, gebruik van Engelse software en niet te vergeten een enorme berg Duitsers hier in Enschede :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

Ronkel schreef:
en niet te vergeten een enorme berg Duitsers hier in Enschede :rofl:
Daar is een oplossing voor:
panzerfaust_versions.jpg
En in dit geval geen hoofdletter, want het is een plaatje..... :lagge: :lagge: :lagge:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ds23man »

Mea Culpa: je hebt toch gelijk. Voorbeeld 4 is zonder hoofletter. Te veel aan mijn hoofd momenteel. Je kunt de koelkast in Eenum ophalen......... :lol:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: leeftijdt filter.

Bericht door SARK »

huub1 schreef:
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
Deze :?:
ae1.jpg
ae1.jpg (11.62 KiB) 491 keer bekeken
WOW, wat een lekkertjes :shock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: leeftijdt filter.

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Mea Culpa: je hebt toch gelijk. Voorbeeld 4 is zonder hoofletter. Te veel aan mijn hoofd momenteel. Je kunt de koelkast in Eenum ophalen......... :lol:
Herstel : komen ophalen. :mrgreen:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: leeftijdt filter.

Bericht door Ronkel »

Herstel: hoofdletter. :lol:

[mierenneukmodus uit]
huub1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 20:32

Re: leeftijdt filter.

Bericht door huub1 »

sark Dat is de gewone ik heb deze signature. versie in het zwart.
Bijlagen
images acoustic.jpg
images acoustic.jpg (9.31 KiB) 453 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”