Heb recentelijk voor de grap eens een Peavey classic 50/50 gekocht, wilde wel eens weten WAT dat buizen SOUNDJE nou eigenlijk is. Wel, moet zeggen, loopt wat af in het hoog maar heeft wel een heel warm open en muziekaal geluidsbeeld, gebruik het ding momenteel op m'n tweeters, MAAR er zit een VRESELIJKE ventilator in !
Waar ik naar toe wil is een stapeltje buizen versterkers voor het Laag midden ( hier komt de Peavey duidelijk te kort tov een QSC EX2500) Hoog midden en top hoog, denk dat EL84 zeker in aanmerking komt voor de alles boven de 12"ers, maar vraag me af of het mogelijk zou zijn om met de EL84 de zelfde kracht bij lage volumes te krijgen als zo'n EX heeft, dit daar me al eens is opgevallen dat het het geluidsbeeld zeker ten goede komt als je voor alle units de zelfde versterkers gebruikt ipv verschillende.
Voor het echte laag gebruik ik nu een EX4000, dat blijft zo , max 15A uit stopcontact, dus genoeg voor 2 basspeakertejs
Is EL84 de weg te gaan? Of wordt het EL34/KT88 voor laag midden / hoog midden en dan mischien een EL84 ding op het top hoog.
Ik weet geen snars van buizen behalve wat ik zo op internet lees en door de Peavey begin ik nu een klein beetje een IDEE te krijgen.
Geld voor Exotische apparaten heb ik niet ( googled nog even Kronzilla's ), zal dus waarschijnlijk DIY moeten gaan worden.
Tips van harte welkom.