Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik heb bij een bevriende machine bouwer eens navraag gedaan. Die komt met deze prijzen:Kappa7 schreef:En de prijs is bekend al weet ik nog niet of dit met of zonder plateau is.Kappa7 schreef:Vandaag weer even contact gehad maar hij zit nog op wat prijzen te wachten van wat materiaal.Vinculum schreef:Inmiddels weer een weekje verder. Is er nog nieuws? Ik loop een beetje vast. Zonder lager kan ik niet verder.
Als deze binnen zijn dan horen we snel de prijs.
Messing komt het op €310,- euro ex per stuk
RVS komt het op €280,- euro ex per stuk
Item 3 zal het kogeltje wel zijn denk ik.Sorry voor de erg late reactie maar dan eindelijk hier alsnog de prijzen voor de lagers.
5 x Lagerset waarbij item 2 en 4 uitgevoerd zijn in RVS € 160,60
5 x Lagerset waarbij item 2 en 4 uitgevoerd zijn in Messing € 180,45
Prijzen zijn per stuk en excl. BTWItem 3 is een koopdeel en is niet in de prijssamenstelling meegenomen.
http://www.aem-engineering.nl
Voor mij nog altijd te duur, maar voor anderen misschien al wat aantrekkelijker.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Jammer dat,,Koifarm,, er mee genokt is, in dit draadje
Vond het wel een aanvulling,voor dit onderwerp..........................
Verschillende ideen leveren in mijn visie alleen maar een groter beeld op,en niet een ,,toppic kaping,,
Maar goed,ieder zijn eigen,,,jammer................
Vond het wel een aanvulling,voor dit onderwerp..........................
Verschillende ideen leveren in mijn visie alleen maar een groter beeld op,en niet een ,,toppic kaping,,
Maar goed,ieder zijn eigen,,,jammer................
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik zeg ook niet dat koifarm in dit topic niet relevante dingen mag posten maar nu werden het 2 bouwtopics door elkaar. Dat niet alleen maar hij gaat dan ook zijn spullen aanbieden. Dat maakt het nu niet overzichtelijk waar mijn topic over gaat. Daarom heb ik geadviseerd om even een eigen topic te starten waar hij in kan doen wat hij wil. Al lijkt het me ook daar beter om verkoop van spullen in het verkooptopic te plaatsen maar dat mag hij zelf weten.
Dus voor de goede orde, koifarm is van harte welkom om zijn ideeen en aanbreng hier te melden maar dan wel graag met betrekking tot mijn speler. Ik vind niet dat dit nu een raar verzoek ik, volgens mij is dat het hele principe van dit forum en is dat de reden dat we werken met aparte topics.
Ontopic: Ik wacht nog steeds op het lager. Tot dan zit ik vast. Wel ben ik bezig om de randapparatuur op orde te krijgen. Zoals de phonotrap en de helaas benodigde ADC.
Dus voor de goede orde, koifarm is van harte welkom om zijn ideeen en aanbreng hier te melden maar dan wel graag met betrekking tot mijn speler. Ik vind niet dat dit nu een raar verzoek ik, volgens mij is dat het hele principe van dit forum en is dat de reden dat we werken met aparte topics.
Ontopic: Ik wacht nog steeds op het lager. Tot dan zit ik vast. Wel ben ik bezig om de randapparatuur op orde te krijgen. Zoals de phonotrap en de helaas benodigde ADC.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Hèhè... Nou, dan kunnen we eindelijk beginnen met tekenen...
Kees
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ziet er keurig uit. Hoe voelt het, weinig speling?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ziet er heel netjes uit! Ik voel zeker geen speling. Heb er nu wat kroonolie in gedaan en het draait mooi. Geen idee of dat de juiste olie is maar droog er in leek me helemaal niets.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Welk lager is dit nou? Zit even terug te scrollen, ik kijk denk ik niet goed 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
http://www.diyhifisupply.com/bearingBarry2001 schreef:Welk lager is dit nou? Zit even terug te scrollen, ik kijk denk ik niet goed
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Nu het lager binnen is kan ik eindelijk verder met de tekeningen.
Deze zijn nu voor de platenspeler zelf 'klaar'. Alleen de motorbehuizing en de arm nog.
Ik twijfel nog over de kleuren.
3 opties:
All black Zwart met zilver Alles zilver Sketchup maakt het zilver niet mooi maar het lijkt hier op: Wat vinden jullie?
Deze zijn nu voor de platenspeler zelf 'klaar'. Alleen de motorbehuizing en de arm nog.
Ik twijfel nog over de kleuren.
3 opties:
All black Zwart met zilver Alles zilver Sketchup maakt het zilver niet mooi maar het lijkt hier op: Wat vinden jullie?
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
wie van de 3 ?
zwart met zilver.is wat speelser
zwart met zilver.is wat speelser
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik vind dat je me alvast de tekeningen moet toesturen, dan kan ik ze weer verantwoord veranderen, jou ter goedkeuring aanbieden en dan alvast de voorbereidingen treffen (platen enigszins op maat maken, reinigen en verlijmen)
Zilververf wil over het algemeen niet heel lang zijn glinsterende uitstraling houden, of je moet iets met autolak gaan doen..(dat is er tegenwoordig ook in metalic in spuitbus..)
Kees
Zilververf wil over het algemeen niet heel lang zijn glinsterende uitstraling houden, of je moet iets met autolak gaan doen..(dat is er tegenwoordig ook in metalic in spuitbus..)
Kees
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Doe mij die auto maar!Vinculum schreef:Ik twijfel nog over de kleuren.
Zwart met zilver heeft ook hier de voorkeur. Zwartzwart is wat te donker, en zilverzilver te licht. Althans, dat vind ik...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Zwart met zilver heeft ook mijn voorkeur maar ik was even bang dat het te druk zou worden. Zwart, zilver, geborsteld alu (voeten), geborsteld RVS (gewichten), gepolijst nickel (lager).
En omdat het kan hier nog een exploded view.
En omdat het kan hier nog een exploded view.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Mickey Mouse heeft een piercing in zijn rechteroor! 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik wil graag een RPM meter die echt de plattersnelheid meet. Na verschillende ideeen en constructies uitgeprobeerd te hebben is het uiteindelijk wel een heel stoer idee geworden vind ik zelf.
Voorop wil ik een logo badge. Dit is een ovaal van uit mijn hoofd 30mm hoog en 45 breed. Dit zal van 5mm donker triplex zijn. Daaronder komt een heel klein OLED schermpje met een resolutie van 128x64 pixels: Deze zal worden aangestuurd door een Arduino Mini: Op het display zal de actuele snelheid getoond worden. Deze zal gemeten worden door een CNY70 IR meter.\
Dat moet er dan zo uit komen te zien: Cool toch?
Het enige waar ik mee zit is hoe ik op een nette manier een voedingsspanning bij de Arduino krijg. Nu ziet het er uit dat er aan de achterkant een plugje moet komen.
Voorop wil ik een logo badge. Dit is een ovaal van uit mijn hoofd 30mm hoog en 45 breed. Dit zal van 5mm donker triplex zijn. Daaronder komt een heel klein OLED schermpje met een resolutie van 128x64 pixels: Deze zal worden aangestuurd door een Arduino Mini: Op het display zal de actuele snelheid getoond worden. Deze zal gemeten worden door een CNY70 IR meter.\
Dat moet er dan zo uit komen te zien: Cool toch?
Het enige waar ik mee zit is hoe ik op een nette manier een voedingsspanning bij de Arduino krijg. Nu ziet het er uit dat er aan de achterkant een plugje moet komen.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik denk dat je aan de onderzijde een groefje moet laten frezen (bijvoorbeeld 6mm breed en diep) richting motor daar kun je de bekabeling inleggen en dan met wat kit afsmeren.. Als je de goede neemt kun je er zelfs overheenschilderen.. Dan zie je er ook aan de onderzijde niets van.
Kees
Kees
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Dat van het groefje had ik al bedacht. 
De enige verbinding die het frame met de buitenwereld heeft is via de ophanging/voeten, de snaar/motor en de signaalkabels van de arm. Ik denk dat ik het beste af ben als ik die laatste route kies.
Of... Ik laat de signaalkabels vanuit de arm naar het subframe gaan en ook de voeding. Dan zit de "zware" interlink niet aan het zwevende frame maar aan het vaste subframe.
De enige verbinding die het frame met de buitenwereld heeft is via de ophanging/voeten, de snaar/motor en de signaalkabels van de arm. Ik denk dat ik het beste af ben als ik die laatste route kies.
Of... Ik laat de signaalkabels vanuit de arm naar het subframe gaan en ook de voeding. Dan zit de "zware" interlink niet aan het zwevende frame maar aan het vaste subframe.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Als je het toch uitgebreid gaat doen kun je net zo goed de koppeling maken tussen je gemeten snelheid en de gewenste snelheid. Een "kalm/traag" PID regelaartje zou moeten voldoen. Dat klinkt misschien lastig, maar je hebt helemaal geen hoge bandbreedte nodig. Snel dat je "continu" aan het meten bent om je snelheid te achterhalen. Als je 1 seconde lang samplet, of 3-5, (maakt mij het uit) en de gemiddelde snelheid bepaalt, kun je een eenvoudig controllertje maken wat een signaal (spanning/PWM/SPI/parallel bitjes) naar je controller stuurt met de gewenste sinusgolf uit je generator.maikbike schreef:krijgt dit een koppeling met de aandrijving ?
Nodig, nee!
Leuk, ja!
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ja klinkt als een makkie...
Ik heb niet genoeg kennis om zoiets te maken. De losse rpm meter lukt wel maar hoe ik een mooie sinus kan maken weet ik niet. Laat staan het koppelen van 2 uC's. Voor de motorsturing moet ik ook gebruik maken van een bestaand ontwerp helaas.
Ik heb niet genoeg kennis om zoiets te maken. De losse rpm meter lukt wel maar hoe ik een mooie sinus kan maken weet ik niet. Laat staan het koppelen van 2 uC's. Voor de motorsturing moet ik ook gebruik maken van een bestaand ontwerp helaas.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik zou juist daar de uitdaging in zienVinculum schreef:Ja klinkt als een makkie...![]()
Ik heb niet genoeg kennis om zoiets te maken. De losse rpm meter lukt wel maar hoe ik een mooie sinus kan maken weet ik niet. Laat staan het koppelen van 2 uC's. Voor de motorsturing moet ik ook gebruik maken van een bestaand ontwerp helaas.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Tja dat zou ik zeker wel leuk vinden maar ik kan het niet maken... De laatste keer dat ik voor een project afhankelijk was heeft het 1,5 jaar geduurd en is het uiteindelijk geschrapt.
