Heb hem gebouwd.
Het is echt een fantastische luidspreker!!
Ook in een kleinere huiskamer blijft het laag mooi.
Dat wilde ik even kwijt.
Waarom 2012 in de naam?
De eerste “oer”versie stamt al uit 1983 en werd destijds gepubliceerd in het elektronika tijdschrift Elektuur. Daarna volgde in 1987 de opvolger die bekend werd onder de naam Vivace '87 deze werd zeer goed verkocht tot 1994 Waarna de voorlopig laatste versie werd ontwikkeld in 1995, de Vivace '95
Toen ik in augustus besloot dat ik nieuwe speakers wilde gaan bouwen ging ik op een zaterdag middag naar Haarlem om te kijken en luisteren of er iets voor mij bij zat. Wat mij opviel was dat het nieuwste ontwerp afstamde van 2007 (op Vertigo plus na) en ja als ik toch zo'n bedrag uitgeef dan liever een nieuw ontwerp met de nieuwste drivers. Ik werd getipt dat er een nieuw ontwerp bijna klaar was en dat ik in october nog maar eens terug moest komen om die te komen luisteren.
Wow wel erg breed en diep... maar wat een mooi laag!! en stemmen echt prachtig (ik vind hem mooier dan de Ve...go).
Sorry schemas en meet gegevens heb ik niet en verstand van small en thiel parameters ook niet.
Nieuwe Vivace2012 van Speaker en Co
Moderator: Beheerdersteam
-
Ton Zandbergen
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 22:33
Nieuwe Vivace2012 van Speaker en Co
Laatst gewijzigd door Ton Zandbergen op wo 13 mar 2013, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vivace2012 van Speaker en Co
welkom!
hier wat meer info over deze speaker:
http://x-fi-audioshow.nl/blog/speaker-co-de-vivace-2012
hier wat meer info over deze speaker:
http://x-fi-audioshow.nl/blog/speaker-co-de-vivace-2012
Laatst gewijzigd door Henkjan op wo 10 apr 2013, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: update en link toegevoegd
Reden: update en link toegevoegd
