"Lampificeren" van een Pioneer PD-S501 / PD-S504

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
HoMeR

"Lampificeren" van een Pioneer PD-S501 / PD-S504

Bericht door HoMeR »

Hallo,
Ik ben bezig met het aanbrengen van een buizentrapje in een CD-speler (het wachten is nog op de trafo :wink: ). Heb hiervoor een aantal spelers tot mijn beschikking.
Pioneer PD-S501 (DAC = PD2026A)
Pioneer PD-S504 (DAC = PD2029)
(ook nog een Onkyo en een Cambridge, maar hierover later meer...)
Ik heb hier een aantal vragen over.

Van de lampizatorsite weet ik dat er I-out en V-out DAC's bestaan. Tot welk soort horen de PD2026 en PD2029 (hier is zo goed als niks over te vinden op 't web....)?
Op de "circuitsonline"-website (http://www.circuitsonline.net/forum/view/70044/2) wordt gepraat over het laten zitten van een filter voor de opamps (zie ook attachment). Ik heb het filter (wat volgens mij hierbij hoort !) omlijnt. Klopt dit ??
En welke contacten moet ik gebruiken voor mijn ingang van het buizentrapje; 5 of 6 voor het rechter kanaal, en 9 of 10 voor het linker kanaal ????

En is de PD2029 het zelfde qua uitgangen ? Hier kan ik helemaal niks over vinden (heb van de PD-S501 een servicemanual kunnen regelen, van de PD-S504 helemaal niks).

:?: :oops: :?:
Bijlagen
PD2026A
PD2026A
thetris

Bericht door thetris »

het ziet er naar uit dat dit een voltage (V) DAC is, omdat je ziet dat er voor beide kanalen een gebalanceerde uitgang is. Naar mijn idee dien je deze eerst om te gaan zetten naar een single ended uitgang die je vervolgens in je buizenbrouwsel stopt. Is dit niet een van de nadelige eigenschappen van een multibitdac met ingebouwde analog audio uitgang? Welke DAC zit er in die Onkyo en Cambridge?

zie deze link en dan hoofdstuk 3

http://www.fortunecity.com/rivendell/xe ... asfda.html
HoMeR

Bericht door HoMeR »

Welke DAC zit er in die Onkyo en Cambridge?
De Onkyo heeft 2 Burr Brown PCM61 DAC's en de Cambridge heeft 2 Wolfsons aan boord. (gedetaileerde info ligt op m'n werk...)
thetris

Bericht door thetris »

Homer, al iets verder gekomen?
HoMeR

Bericht door HoMeR »

Ik heb het artikel van jouw link voor het grootste gedeelte gelezen. Kom er niet direct veel verder mee.

Prioriteit ligt op dit moment ook even bij het bouwen van een "platenwasmachine" (zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8208).

We gaan er zeker mee verder. Hoop toch voor de zomervakantie een werkend exemplaar klaar te hebben. (of anders die Onkyo.....) :twisted:
Plaats reactie