Trigger
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Trigger
Dan pak je een solid state relais in je eindversterker, of we nemen in dit printje een solid state relais.
- Vinculum
- Contacteer:
haha, heb je iets tegen een extra tor?knuisje schreef:Dan pak je een solid state relais in je eindversterker, of we nemen in dit printje een solid state relais.
ja een SSR kan op zich wel maar dan zit je nog aan een limiet en het is een stuk duurder. Door het trigger signaal opnieuw aan te bieden maak je het fool-proof, uitbreidbaar, universeel en goedkoper. Plus, je krijgt dat mooie klik-geluidje als je spullen aan gaan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
NEE!Vinculum schreef:Zijn we nu klaar?
Relaitje:
http://www.schneider-electric.nl/sites/ ... EIVACUUM+L
- Vinculum
- Contacteer:
@ds23man
Stop die link even in een [url ] tag dan breekt hij niet zo gruwelijk de layout.
@knuisje
Is er nog een kans dat dat extra torretje er komt of moet ik uitwijken naar een overkill (en dure) SmartMains?
Ik zou jouw printje graag willen gebruiken voor de DAC maar heb er voor de eindtrap ook 1 nodig en 2 van deze trekt de controllerprint niet.
Stop die link even in een [url ] tag dan breekt hij niet zo gruwelijk de layout.
@knuisje
Is er nog een kans dat dat extra torretje er komt of moet ik uitwijken naar een overkill (en dure) SmartMains?
Ik zou jouw printje graag willen gebruiken voor de DAC maar heb er voor de eindtrap ook 1 nodig en 2 van deze trekt de controllerprint niet.
- Vinculum
- Contacteer:
Maakt mij niet uit. Moet toch alles nieuw kopen. Gewoon relais is goedkoop, simpel en geeft een mooie klik maar verbruikt veel energie. SSR is war complexer, duurder maar zuiniger.ray5150 schreef:Maar wil je dan nu verder met "gewone" relais, of toch een solid state ?
Omdat het nogal eigenaardig was allemaal,nog 's goed naar die SSR op het gaatjesprintje gekeken.
Het lijkt erop dat 't toch niet goed zat.
Anne
Anne
laat me even het hele plaatje rond krijgen :
Je hebt een voorversterker, die spuugt een schakelspanning uit van 5 VDC bij maximaal 100 mA.
Je wilt daarmee enkele eindversterkers of andere aparaten inschakelen.
Een paar vragen van mijn kant :
Komen die "schakelunits" in de eindversterker of wat dan ook te zitten ?
Heb je in de voorversterker een 5 VDC bron die wat meer sap geeft ?
Met wat voor connector voer je die geschakelde spanning naar buiten ?
Ik heb wel verschillende ideën over hoe dit simpel is op te lossen, maar ik zie het nog niet helemaal voor me.
Je hebt een voorversterker, die spuugt een schakelspanning uit van 5 VDC bij maximaal 100 mA.
Je wilt daarmee enkele eindversterkers of andere aparaten inschakelen.
Een paar vragen van mijn kant :
Komen die "schakelunits" in de eindversterker of wat dan ook te zitten ?
Heb je in de voorversterker een 5 VDC bron die wat meer sap geeft ?
Met wat voor connector voer je die geschakelde spanning naar buiten ?
Ik heb wel verschillende ideën over hoe dit simpel is op te lossen, maar ik zie het nog niet helemaal voor me.
Ik denk dat je gelijk hebt. Dat zou in ieder geval verklaren waarom de weerstand vrij snel is overleden.Ah!buis schreef:Omdat het nogal eigenaardig was allemaal,nog 's goed naar die SSR op het gaatjesprintje gekeken.
Anne
Probeer het nog eens op de juiste manier Vinc.
- Vinculum
- Contacteer:
Yep, in de versterker en in de dac. Later miss nog in meer apparaten.ray5150 schreef:Komend die "schakelunits" in de eindversterker of wat dan ook te zitten ?
Ja heb nog wel een 5v in de DAC maar de bedoeling is dus om deze ook uit/in te schakelen. Liever dan dus maar een klein onboard voedinkje zoals op Knuisjes print.ray5150 schreef:Heb je in de voorversterker een 5 VDC bron die wat meer sap geeft ?
De connector is gewoon een standaard tulp.ray5150 schreef:Met wat voor connector voer je die geschakelde spanning naar buiten ?
@AhBuis en Knuisje
Ik zal het nakijken thuis. Maar hoe dan ook dit is niet veilig op gaatjesprint en ik vind het ook niet mooi ook. Dus ik wil denk ik toch een piepklein printje ervan laten maken bij iTead. Liever heb ik een oplossing die ik overal kan gebruiken en die alles aan boord heeft zoals het printje van Knuisje (met torretje dan).
- Vinculum
- Contacteer:
Ik heb het nagekeken en idd, het is aangesloten zoals Ah!Buis aangaf. Wat stom!
Dan is het niet gek dat die weerstand klapt.
Dan is het niet gek dat die weerstand klapt.