Condensatoren voor UCD400

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
renderman

Condensatoren voor UCD400

Bericht door renderman »

Beste Leden,

ik heb in mijn bezit 2 Sprague Powerlytic 36DX condensatoren 33000 microfarad, 75 volt. Nu had ik het idee deze te gebruiken in combinatie met een Hypex UCD400 om een versterker voor mijn subwooofer te bouwen. Helaas kan ik over dit type condensator op internet niet heel veel vinden. Het zijn 'Computer Grade' condensatoren schijnbaar.

Graag zou ik willen weten of deze condensatoren geschikt zijn voor audio toepassingen. Dus gegevens als ESR en ontlaadsnelheid. Iemand die hier meer over weet?

Ook wilde ik jullie de vordering van de bouw van mijn nieuwe aluminium verstererkast niet onthouden, daarvan ook een foto bijgevoegd.

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Afbeelding
Afbeelding
renderman

Bericht door renderman »

Niemand die iets meer weet over dit type/merk condensatoren? Of enig idee wat 'computer grade' inhoud?
Groetjes,

Mike
Nijn

Re: Condensatoren voor UCD400

Bericht door Nijn »

Hoi Mike,
renderman schreef:
Graag zou ik willen weten of deze condensatoren geschikt zijn voor audio toepassingen. Dus gegevens als ESR en ontlaadsnelheid. Iemand die hier meer over weet?
Ik weet niet precies wat jij verstaat onder geschikt voor audio-toepassingen, maar ik denk dat je ze best toe kunt passen in je voeding, vooropgesteld dat ze niet verouderd zijn. Als ze lange tijd niet gebruikt zijn, kun je ze het best eerst op lagere spanning aansluiten en deze langzaam - gedurende een aantal uur - verhogen.

Wat betreft computergrade -> google is je vriend ;-)

En wat betreft het type en merk -> klik <- ze worden ook gebruikt in Carver versterkers blijkbaar.
renderman schreef:
Ook wilde ik jullie de vordering van de bouw van mijn nieuwe aluminium verstererkast niet onthouden, daarvan ook een foto bijgevoegd.
Nette kast btw!

Groetjes,
Martin
renderman

Bericht door renderman »

Bedankt voor je reactie Nijn, had er stomweg niet aan gedacht een search te doen op computer grade :oops:. Maar in het forum waar je de link naar poste las ik dingen als "high capitance ratings and low DC resistance and ripple" en specified for permanent service at high temperature, over long periods (years !) and very low impedance at high frequencies". Ik denk dus dat ze zeker geschikt zijn voor mijn subwoofer versterker.

De andere link die je stuurde had ik al wel eens gezien maar het merk Carver zij me verder weinig dus heb toen niet veel aandacht eraan besteed.

Ik ben blij dat je de kast kan waarderen. Er komt een 6 kanaals UCD in. Zodra ik daar wat verder gevorderd mee ben zal ik er een topic over openen.

Deze caps gaan in ieder geval in mn subamp.

Mike
Plaats reactie