Hallo ik ben Ronnie
Heb een vraag ik heb een focus uit 2003.En ik heb een andere radio erin gezet een clarion vz409e,nou zit er standaard 4 speakers in in alle 4de deuren.nou wil ik achter op de hoedenplank 2 speakers erbij doen moet ik dan een versterker er tussen zetten of kan ik ze er ook zo in zetten.
Gr. Ronnie en alvast een fijne jaar wisseling.
Speakers
Moderator: Beheerdersteam
Re: Speakers
Beste Ronnie,
Wat is het doel om er 2 speakers bij te plaatsen?
Wil je meer bas dan zul je daar zeker een aparte versterker nodig hebben met laag-filter en uiteraard speakers en een kast. Bedenk wel dat je ook een stevige kast nodig hebt.
Als je betere spreiding van het geluid wilt dan moet je even kijken naar de impendantie en de sensitiviteit van de bestaande speakers. Misschien kun je deze parallel of in serie schakelen en dan op de andere 2 uitgangen van de versterker een nieuwe speaker zetten die daar goed bij past.
Wat is het doel om er 2 speakers bij te plaatsen?
Wil je meer bas dan zul je daar zeker een aparte versterker nodig hebben met laag-filter en uiteraard speakers en een kast. Bedenk wel dat je ook een stevige kast nodig hebt.
Als je betere spreiding van het geluid wilt dan moet je even kijken naar de impendantie en de sensitiviteit van de bestaande speakers. Misschien kun je deze parallel of in serie schakelen en dan op de andere 2 uitgangen van de versterker een nieuwe speaker zetten die daar goed bij past.