Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Peter, ik kan erover gekeken hebben in de handleiding maar heb je ook een pinout van de ISP connector?
M'n programmer beschikt niet over zo'n standaard 10polige header maar losse...
M'n programmer beschikt niet over zo'n standaard 10polige header maar losse...
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Hier kun je een plaatje vinden met de pinning: http://www.seeedstudio.com/wiki/Atmel_A ... Programmer
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Gelukt !knuisje schreef:Hier kun je een plaatje vinden met de pinning: http://www.seeedstudio.com/wiki/Atmel_A ... Programmer
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik heb eens even gezocht naar optische transmitters 24/192 kHz voor de Dac.
Je zoekt je rot, maar toch wel gevonden.
Het zal een groupbuy moeten worden, alleen leverbaar per 1000 stuks.
http://german.alibaba.com/product-gs/ax ... 40214.html
Dan is het nog de vraag of de zender Toslink uitgang ook 24/192 kHz zend.
Je zoekt je rot, maar toch wel gevonden.
Het zal een groupbuy moeten worden, alleen leverbaar per 1000 stuks.
http://german.alibaba.com/product-gs/ax ... 40214.html
Dan is het nog de vraag of de zender Toslink uitgang ook 24/192 kHz zend.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik wil er alvast 2.hannesie schreef:Het zal een groupbuy moeten worden, alleen leverbaar per 1000 stuks.![]()
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Het ontwerp van het multichannel bordje is gereed. Voor uitbreiding naar 4 of 8 kanalen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Mooi man! Is er ook iets bekend over de kosten?
En hoe hoog is deze print met onderdelen? Dat ivm mijn beperkte kasthoogte.
En hoe hoog is deze print met onderdelen? Dat ivm mijn beperkte kasthoogte.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik gok dat dat niet meer dan 25 mm hoog is, eerder 20, het is laagspanning dus kan vlak tegen de bodem.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
De print is net zo hoog als de dacprint. De elcootjes zijn het hoogst, maar er is ook ruimte nodig voor stekkers. Deze print moet namelijk worden gestackt met de dacprint.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik kreeg de vraag of het mogelijk is om het aantal bits van het bronsignaal weer te geven. De Sabre dac laat dit niet zien in de registers, maar het blijkt wel mogelijk deze info uit de SPDIF channel status bits te halen. Hierin staat informatie over bijv. pre-emphasis, copyright e.d. en ook de wordlengte (is aantal bits). Het invullen van de SPDIF channel status bits is de verantwoordelijk van het bronapparaat. Bij mij thuis blijken de spdifuitgang van mijn PC en een oude dvd-speler de wordlengte altijd op 0 te zetten, maar een Sony Blurayspeler vult de wordlengte wel correct in.
Het is dus afhankelijk van het bronapparaat en het werkt alleen bij spdif, I2S kent geen channel status bits.
Ik heb de firmware aangepast (nu versie 1.2) zodat de wordlengte ,indien aanwezig wordt getoond. Dus dan krijg je bijv. "44.1/16" in plaats van "44.1kHz". Ook check ik nu of via spdif wel PCM binnenkomt en geen Dolby digital of DTS ofzo. Zo niet dan staat er nu "No PCM".
Het is dus afhankelijk van het bronapparaat en het werkt alleen bij spdif, I2S kent geen channel status bits.
Ik heb de firmware aangepast (nu versie 1.2) zodat de wordlengte ,indien aanwezig wordt getoond. Dus dan krijg je bijv. "44.1/16" in plaats van "44.1kHz". Ook check ik nu of via spdif wel PCM binnenkomt en geen Dolby digital of DTS ofzo. Zo niet dan staat er nu "No PCM".
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Het word langzaamaan wel een luxe apparaat.
Als dat ook allemaal bij die etalageruit van mij zichtbaar wordt.
(grote display)
Als dat ook allemaal bij die etalageruit van mij zichtbaar wordt.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik zal v1.2 op jouw uC zetten, zodat het tot in Zwijndrecht zichtbaar is dat je op 24bit draait Hans. 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik volg dit ook allemaal met grote belangstelling, zeker nu ik hem waarschijnlijk over een paar weken ook kan gaan bouwen! Maar met die firmware updates mag het ook nog wel even wachten, want ook die wordt steeds mooier!
Wat ik eigenlijk ook nog zou willen inbouwen is een hoofdtelefoonversterker. Ik heb laatst een mooie hoofdtelefoon gekocht, maar er blijkt geen hoofdtelefoon uitgang op mijn versterker te zitten
. Dus die maak ik dan maar zelf.
Als iemand een tip heeft voor een goed klinkende, niet te ingewikkelde en zo klein mogelijke hoofdtelefoonversterker hoor ik het graag. Hoeft niet perse zelfbouw te zijn, mag ook een kant en klaar printje zijn.
Wat ik eigenlijk ook nog zou willen inbouwen is een hoofdtelefoonversterker. Ik heb laatst een mooie hoofdtelefoon gekocht, maar er blijkt geen hoofdtelefoon uitgang op mijn versterker te zitten
Als iemand een tip heeft voor een goed klinkende, niet te ingewikkelde en zo klein mogelijke hoofdtelefoonversterker hoor ik het graag. Hoeft niet perse zelfbouw te zijn, mag ook een kant en klaar printje zijn.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
had je al gekeken of hier iets passend tussen zit ?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... kit&_frs=1
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... kit&_frs=1
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Kijk hier naar de lme49600 hoofdtelefoon versterker.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... n&start=25
Dit is de beste die ik tot nu toe heb gehoord.
Past op print 3x4 cm zonder voeding dan.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... n&start=25
Dit is de beste die ik tot nu toe heb gehoord.
Past op print 3x4 cm zonder voeding dan.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ja, keuze genoeg op eBay, maar ik kan niet inschatten hoe die klinken.ray5150 schreef:had je al gekeken of hier iets passend tussen zit ?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... kit&_frs=1
Ik zou er een willen die de kwaliteit van de DAC in tact laat en mijn hoofdtelefoon (Philips X1, 30 ohm, 50 mm drivers, 300 Euro) van een hoogwaardig signaal voorziet.
Ik hoop dat er mensen zijn die de inschatting wel kunnen maken
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dat "klinkt" goed, alleen heb ik nog nooit een SMD gesoldeerd, dus als het niet kant en klaar te koop is wordt dat niks vrees ik.koifarm schreef:Kijk hier naar de lme49600 hoofdtelefoon versterker.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... n&start=25
Dit is de beste die ik tot nu toe heb gehoord.
Past op print 3x4 cm zonder voeding dan.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
De LME49600 is een zeer groot SMD onderdeel, de rest zijn normale onderdelen.
Anders was ik er ook niet aan begonnen.
Ik ga mogelijk naar de meeting in Enschede en kan dan de hoofdtelefoon versterker wel meenemen.
Anders was ik er ook niet aan begonnen.
Ik ga mogelijk naar de meeting in Enschede en kan dan de hoofdtelefoon versterker wel meenemen.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dank voor het aanbod maar ik heb de Twisted Pair Ventus EZ printjes besteld. Daar zit die chip ook op.koifarm schreef:De LME49600 is een zeer groot SMD onderdeel, de rest zijn normale onderdelen.
Anders was ik er ook niet aan begonnen.
Ik ga mogelijk naar de meeting in Enschede en kan dan de hoofdtelefoon versterker wel meenemen.
En Knuisje is zo vriendelijk de onderdelen voor me mee te bestellen en de SMD's er vast op te solderen dus dat komt helemaal goed!
Maar bijzonder bedankt voor de tip, heb nu precies wat ik zoek denk ik! Klein en goede kwaliteit.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
De multichannel bordjes zijn binnen. 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
eyecandy !
Maak je voor jezelf nog een 2de DAC dan?
Stereo en multichannel exemplaartje ..
Maak je voor jezelf nog een 2de DAC dan?
Stereo en multichannel exemplaartje ..
