De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep )
Moderators: Barry2001 , Beheerdersteam
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:03
na wat verhaaltjes gelezen te hebben over voedingsupgrades aan de sonos wil ik me er ook aan gaan wagen......
maar daar heb ik wel wat hulp bij nodig.
(lees heel wat....)
het apparaat heb ik uit elkaar gemold en de huidige voeding bestaat uit 2 delen:
+3.3v
+14.8V
zou ik daar de printen van ray voor kunnen gebruiken na wat aanpassingen?
http://audioforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=10
de voeding komt extern,dus het formaat is niet enorm belangrijk.....
plaatjes komen er aan.
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 22 dec 2012, 16:10
Niet onbelangrijk, hoe worden die spanningen bereikt ?
Als er al (78XX) spanningsregelaars in zitten kan er wel mischien iets met een paar 317's worden gedaan.
Kan ik anders niet beter een print van de grond af opnieuw ontwerpen ?
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:14
er zit nu een geschakelde voeding in....
sonos_smps.jpg (29.64 KiB) 587 keer bekeken
die zit ook nog eens pal naast de rest van de printen geparkeerd,dus ik heb `m daar liever weg.
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 22 dec 2012, 16:15
Gatverdarrie...
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:15
dat kan toch mooier?
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 22 dec 2012, 16:21
Absoluut !
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 22 dec 2012, 16:22
ray5150 schreef: Gatverdarrie...
He getsie, een geschakelde voeding! Denk dat ik maar afzie van Ncore's met smps
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 22 dec 2012, 16:24
Misschien een printje met een lineare voeding en dan extern een trafoadaptor??????
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:31
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:33
ds23man schreef: ray5150 schreef: Gatverdarrie...
He getsie, een geschakelde voeding! Denk dat ik maar afzie van Ncore's met smps
elke versterker onder de 20kg is altijd matig!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 22 dec 2012, 16:47
En waarom zijn die dingen van jouw en Ray nog niet klaar dan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 22 dec 2012, 16:49
Gatverdamme, zit dat ook in mijn sonos?
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:54
nee,die van jou natuurlijk niet!
ds23man schreef: En waarom zijn die dingen van jouw en Ray nog niet klaar dan?
bij mij staan er al 2.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:56
ik vermoed het ook,maar dan met 2 trafo`s.
ook zou ik het liefst het hele dac gedeelte van de sonos loskoppelen..............
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 22 dec 2012, 16:57
staat er ook ergens aangegeven hoeveel stroom die uitgangen van die SMPS leveren ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 22 dec 2012, 16:58
Dat kan goedkoper! Intern een print met brugcel, elko's en spannigsregelaars. Extern een trafo.....
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 16:58
ray5150 schreef: staat er ook ergens aangegeven hoeveel stroom die uitgangen van die SMPS leveren ?
goede timing!
nee,dat moet ik dus gaan meten.........
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 22 dec 2012, 17:01
Overigens kun je gewoon toe met brugcellen en elko's, want alle spanningsregelaars zitten verderop al in de Sonos.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 17:03
is dat zo?
wil je ook plaatjes van de rest zien?
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 22 dec 2012, 17:09
ds23man schreef:
Dat kan goedkoper! Intern een print met brugcel, elko's en spannigsregelaars. Extern een trafo.....
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, dus het kan ook nog wel duurder.
Waarom zou jij de trafo extern doen ?
ds23man schreef: Overigens kun je gewoon toe met brugcellen en elko's, want alle spanningsregelaars zitten verderop al in de Sonos.
Ik begrijp niet helemaal waarom de voeding dan 2 verschillende spanningen levert ?
3.3 VDC is wel een waarde die voor DAC's word geberuikt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 22 dec 2012, 17:13
De 3,3v wordt gebruikt voor het digitale gedeelte en de 12 volt voor analoge dingen. Alles wordt verderop gedaan met spanningsregelaars en inverters...... Dat geschakelde printje levert geen gestabiliseerde spanning!
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 22 dec 2012, 17:20
Ik zou iets maken in een kastje met 2 aparte trafo's, gescheiden gelijkrichting, CRCRC afvlakking, 317 voor de 3.3 en een LT1083 of 1084 voor de 15 VDC.
Dan ben je al een heel eind op weg.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 22 dec 2012, 17:23
lijkt me ook ray!