Lees dat draadje op diy audio eens even door, I2S uitbreidingspoorten, spdif uit naar keuze, meer dan 10 uitgangskanalen enz. Dat ding is nu in productie! Gewoon wat geduld hebben!koifarm schreef:Ds23man, de door jou aangeven dsp's hebben te veel beperkingen.
- Geen vrije keuze van de analoge uitgangs DAC's.
- Middelmatige ADC chips.
- Gebruik van middelmatige DSP platforms.
- Te weinig kanalen.
- Te duur.
En nog steeds niet beschikbaar.
Bij mij speelt de combinatie van Pcm4222, ADAU1445, PCM1798 DAC zeer goed. Veel beter als mijn DCX2496 die ik als referentie heb. Alleen heb ik alles als losse evaluatie printen. ik zou het zeer fijn vinden dat alles in 1 ontwerp zou worden geintegreerd. Wordt het ook behoorlijk goedkoper van. Ik ben nu ongeveer € 1000,- kwijt voor de losse evaluatie printen. Een compleet geintegreerd ontwerp zal tussen de € 250 en € 300 aan materiaal kosten, waarbij de printen het meeste kosten.
Ik lees ook op forums als DIY, minidsp enz. maar de meeste mensen willen een volledig digitale DSP waarbij zijzelf kunnen bepalen wat er gebruikt wordt voor de ADC en DAC omzetting. En dat zie je nou nergens.
Alternatieven voor MiniDSP?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Alternatieven voor MiniDSP?
Ik heb die thread al die tijd al gevolgd. Voor een complete DSP is hij niet duur. Maar als je alleen een digitale DSP nodig bent, hoeft het niet duurder dan €100,- te zijn. Verder ben ik wel benieuwd naar de looks and feel van de software. Want deze maakt een goede DSP. En dit kan nog wel eens tot Pasen 2013 duren.
nanoDIGI is toch echt niet duur, maar zelfs dan zit je al op $175,-. Als je zelf zoiets als nanoDIGI inclusief software kan maken voor €100,- ben je spekkoper volgens mij.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik heb al uitleg van sphere-audio. het is een indirecte afleiding, maar het komt er op neer omdat het mogelijk is bv een shelf toe te passen van bv 20dB zonder dat de DSP over z'n nek gaat, dat dit alleen mogelijk zou kunnen zijn als er in die situatie compressie wordt toegepast. naast dit punt was ook de minidsp te veel "entry level" voor wat zij als doel voor ogen hebben, en daarom hebben ze voor hun final producten gekozen voor een andere dsp.jeroen_d schreef:Graag onderbouwen, wat voor compressie zou dat dan zijn en in welke deelmodule van de miniDSP gebeurt dat dan? Lijkt me erg nuttige informatie.mischa72 schreef:Volgens betrouwbare bronnen passen de MiniDSP's een behoorlijke partij compressie toe. .....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je kunt hem straks ook bestellen met alleen digitale uitgangen, je bespaart dan op de dac's en analoog spul. De CS3318 die er op zit is ook optioneel. De genoemde prijs van 300 dollar is voor de full blown versie!koifarm schreef:Ik heb die thread al die tijd al gevolgd. Voor een complete DSP is hij niet duur. Maar als je alleen een digitale DSP nodig bent, hoeft het niet duurder dan €100,- te zijn. Verder ben ik wel benieuwd naar de looks and feel van de software. Want deze maakt een goede DSP. En dit kan nog wel eens tot Pasen 2013 duren.
Als je de kale versie neemt heb je de mogelijkheid om via spdif of I2S naar je dac's te gaan!
Kortom, je kunt alle kanten op met dat ding.
Een mooie 8-kanaals dac (hint hint
) erachter en je hebt een uitstekende setup. Dit kan trouwens ook met de Nanodigi alleen moet je dan de I2S-signalen direct van printsporen aftappen omdat ze hebben verzuimd deze op een header beschikbaar te stellen. Niet zo snugger, en ik heb begrepen dat ze daarom ook een versie gaan uitbrengen met I2S header zodat 8-kanaals dacs zonder kunstgrepen aangesloten kunnen worden.
Als je trouwens genoeg hebt aan 4 kanalen kun je ook toe met de originele Minidsp, deze had altijd al I2S in en uit op een header.
Als je trouwens genoeg hebt aan 4 kanalen kun je ook toe met de originele Minidsp, deze had altijd al I2S in en uit op een header.
Zoiets kan ik mij ook herinneren.knuisje schreef:Als je trouwens genoeg hebt aan 4 kanalen kun je ook toe met de originele Minidsp, deze had altijd al I2S in en uit op een header.
Ik heb dan I2S uit, maar dan voor maar 2 van de kanalen en een CS4397 als DAC er achter.
Knuisje, ik ben al bezig met een adapter op de AK4101 van de nanodigi. Om zo de I2S signalen af te tappen zonder te solderen.
Ok, hoe doe je dat dan? Met een klemverbinding?
De dsp van Chapark heeft I2S uit voor maximaal 6 kanalen lees ik in het topic op diyaudio. De ultieme oplossing is dit dus niet.

De dsp van Chapark heeft I2S uit voor maximaal 6 kanalen lees ik in het topic op diyaudio. De ultieme oplossing is dit dus niet.
Die moet ik nog steeds een keer beluisteren.hannesie schreef:Zoiets kan ik mij ook herinneren.![]()
Ik heb dan I2S uit, maar dan voor maar 2 van de kanalen en een CS4397 als DAC er achter.![]()
Net zoals vroeger met de ombouw van PS2 en de Wii via een adapter die boven op de chip wordt gedrukt/gelijmd. Werkt dit niet dan soldeer ik wel de draadjes aan de AK4101 deze heeft grotere pinnen als de ADAU1445.knuisje schreef:Ok, hoe doe je dat dan? Met een klemverbinding?
Ik wil eigenlijk eerst weten of het wel werkt. Om de signalen zo af te tappen naar de PCM1798 toe.
Het ADAU1445 platform bevalt mij goed. Hiermee kan ik alles realiseren wat ik graag wil.
Aktief filteren.
Parametrische toonregeling.
Auto time aligment.
Volume regelen.