Ik ben vers op dit forum. Ik was op zoek naar een mogelijkheid om nieuwe kasten voor m'n KEF Concerto speakerset te maken en kwam dit forum tegen.
M'n naam is Wim, ben 68 jaar, gepensioneerd en dus een werktuigbouwkundig ingenieur in ruste. Met die rust valt het reuze mee. Ik ben naar Amerika verhuisd, er getrouwd en ik heb recentelijk m'n spullen uit Holland binnen gekregen.
De basement is als werkplaats ingericht zoals dat hier gebruikelijk is en daar mee is een jarenlange droom in vervulling gegaan. Al m'n spullen moeten een plaatsje vinden en dat betekend dat er veel kasten en rekken gemaakt moeten worden.
Ik wil m'n audio-installatie weer opstellen. Gelukkig kon ik het meeste op 120V/60Hz omschakelen. Ik moet nu wel overal nieuwe stekkers aan zetten. M'n apparatuur bestaat uit een Quad 33/303 versterker, de KEF Concerto speakers (minus kasten), een Akai direct-drive draaitafel (voor €7,50 gekocht toen m'n Thorens 125 het begeven had) en een Revox A77 taperecorder. Daarnaast een zelfbouw buizenversterker (moet nog aan 120V aangepast worden) en een grotere buizenversterker in aanbouw. Voor 78 toeren platen heb ik een Dual 1010 die ik nog moet aanpassen voor 60 Hz.
Voorlopig heb ik genoeg te klussen. En gelukkig hebben we geen schade door hurricane Sandy opgelopen ook al zaten we dicht in de buurt.
Naar Amerika geemigreerd
Moderator: Beheerdersteam
Re: Naar Amerika geemigreerd
Hi wr1944,
Welkom! Leuk dat je dit forum gevonden hebt. In je post vermeldde je dat een buizenversterker in aanbouw hebt. Wij zijn daar altijd benieuwd naar!
groet,
Aat
P.S. een luisterdagje in bijvoorbeeld Breda zal wel een beetje ver worden
Welkom! Leuk dat je dit forum gevonden hebt. In je post vermeldde je dat een buizenversterker in aanbouw hebt. Wij zijn daar altijd benieuwd naar!
groet,
Aat
Van harte welkom, Wim !
Mensen die na hun pensioen naar het buitenland emigreren zie je wel vaker, Maar naar de oostkust van de USA is een ander verhaal.
Ben toch wel benieuwd hoe je daar zo toegekomen bent ? het is nou niet echt Zuid-Frankrijk of Spanje...
Mensen die na hun pensioen naar het buitenland emigreren zie je wel vaker, Maar naar de oostkust van de USA is een ander verhaal.
Ben toch wel benieuwd hoe je daar zo toegekomen bent ? het is nou niet echt Zuid-Frankrijk of Spanje...
Hallo voormalig stadsgenoot. Na m'n pensionering heb ik me inderdaad op een meer zuidelijker verblijf georienteerd, Frankrijk of Griekenland, maar het liep anders.ray5150 schreef:Van harte welkom, Wim !
Vanaf 1963 heb ik een vijftal jaren met een Amerikaanse gecorrespondeerd. Dat contact vervaagde nadat zij trouwde. Via het Internet heb ik haar in 2000 opgespoord en we hebben weer wat met elkaar gecorrespondeerd via de fax op haar kantoor omdat ze niet over een computer geschikte. Ook dat contact verliep. In 2007 ontving ik plots een e-mail van haar. Haar man was inmiddels overleden en ze was haar leven opnieuw aan het inrichten. En daar hoorde een computer bij. Dat e-mail contact liep uit op een webcam contact, daarna een bezoek en na een paar verdere bezoeken zijn we getrouwd. Daarna heb ik een Green Card aangevraagd en woon nu dus permanent in Amerika. En het bevalt me prima. Het is erg vertrouwd. Door de wat Europees georienteerde bevolking in de regio zit ik niet midden in een puur Amerikaans gebied.
Hallo Aat. Het is een samenvoeging van twee zelfbouw Heathkit mono versterkers. Ik heb de transformatoren behouden en kopieer in feite het schema. Ik heb het gloeidraad-circuit klaar en getest. De beide 120V transformatoren waren in serie geschakeld maar leverden ongelijke secundaire spanningen. Daarom heb ik een secundaire aansluiting van beide trafo's gekoppeld. Hier kan ik dat terugdraaien en beide trafo's parallel schakelen. Ik moet alleen m'n adresjes nog vinden om de verdere componenten aan te schaffen. Maar met zoveel andere klussen op m'n nieuwe stek zal het nog wel even aanlopen voordat ik het volle buizengeluid kan horen. Voorlopig maar behelpen met m'n Quad 33/303.AatV schreef:Hi wr1944,
groet,
Aat
Ach, het valt best mee met dat "behelpen". Peter Walker wist ook wel wat hij deed met transistors...
groet,
Aat
groet,
Aat