Onze Bill, KT 88 PP.... KLAAR!!

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Dalojan
In memoriam †
Berichten: 555
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door Dalojan »

Die plek zou, als die zilverkleurig of donker grijs is, goed het getter kunnen zijn. De bovenkant van de buis lijkt mij transparant te zijn. In dat geval is dat niet het probleem.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door bcvdb »

Dalojan schreef:
Die plek zou, als die zilverkleurig of donker grijs is, goed het getter kunnen zijn. De bovenkant van de buis lijkt mij transparant te zijn. In dat geval is dat niet het probleem.
Ja maar die getter bestaat uit twee delen? Op de eerste foto zie je "achter" in de buis tussen de schermen door getter zitten. Deze is doormidden... moet dat?

Bart
Gebruikersavatar
Dalojan
In memoriam †
Berichten: 555
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door Dalojan »

Als het goed is zitten ze elektrisch wel aan elkaar. Er zijn genoeg buizen met meer dan 1 getter, dat is niet bijzonder. Als de bovenkant helder is kan je wel mooi zien of de gloeidraad van beide triodes het wel of niet doen.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door bcvdb »

Dalojan schreef:
Als het goed is zitten ze elektrisch wel aan elkaar. Er zijn genoeg buizen met meer dan 1 getter, dat is niet bijzonder. Als de bovenkant helder is kan je wel mooi zien of de gloeidraad van beide triodes het wel of niet doen.
De gloeidraden zijn goed. Dat heb ik gechekt. De bovenkant is transparant.
De pinnetjes lijken wel gesmolten te zijn. Ze zitten niet aan elkaar. Zit n halve mm tussen ongeveer...
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door RobertD »

Woont er niet iemand in de buurt die nog een 6SN7 heeft liggen?
Ik zou er gewoon eens een andere in steken.
jelle69
Ook commercieel actief
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 18:44

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door jelle69 »

Gefeliciteerd, je bent de trotse bezitter van een kapotte 6sn7 buis...
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door bcvdb »

Haha. Ja hebt geen idee hoe blij ik ben dat te horen :)

Ben op MP even aan t kijken voor een goedkope tweedehandsje.
Dan weet ik het ook...
Gebruikersavatar
Dalojan
In memoriam †
Berichten: 555
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door Dalojan »

jelle69 schreef:
Gefeliciteerd, je bent de trotse bezitter van een kapotte 6sn7 buis...
Hoezo een kapotte? Hij zou best eens heel kunnen zijn, ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien dat de 6SN7 defect is.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door Barry2001 »

Dalojan schreef:
jelle69 schreef:
Gefeliciteerd, je bent de trotse bezitter van een kapotte 6sn7 buis...
Hoezo een kapotte? Hij zou best eens heel kunnen zijn, ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien dat de 6SN7 defect is.
Pcies. Maar het in dit stadium proberen van een andere 6SN7 is wel een mogelijkheid ja... doe niet teveel moeite op marktplaats e.d. zou ik zeggen, ze kosten de wereld niet.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door Ah!buis »

En als je nou 's de triodes verwisselt,zien of dan de andere kant niet deugt :o
Dus pin1met4 , 2met5 en 3met6 verwisselen.
Anne
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door Barry2001 »

Ah!buis schreef:
En als je nou 's de triodes verwisselt,zien of dan de andere kant niet deugt :o
Dus pin1met4 , 2met5 en 3met6 verwisselen.
Anne
Dit is natuurlijk het eenvoudigst om te proberen, goede tip.
jelle69
Ook commercieel actief
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 18:44

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door jelle69 »

Dalojan schreef:
jelle69 schreef:
Gefeliciteerd, je bent de trotse bezitter van een kapotte 6sn7 buis...
Hoezo een kapotte? Hij zou best eens heel kunnen zijn, ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien dat de 6SN7 defect is.
Ik heb nog nooit van mijn leven een 6sn7 of 6sl7 in handen gehad met het getter op zo'n vreemde plaats, of het is topgetter, of getter bij de buisvoet.
Het lijkt mij dat de buis is doorgebrand, getuige het zwart met die vreemde witte waas om die plek.
Idd zijn deze buisjes niet zo duur, ik zou daarom gewoon een reguliere uit de handel kopen.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door bcvdb »

Ja het lijkt doorgebrand omdat de uiteinden niet netjes recht zijn. Is misschie op de foto niet zo goed te zien.

Pcdg had er nog een 4 tal liggen zonder bestemming... Deze heb ik overgenomen (voor een zeeeer vriendelijk prijs :goeie: ) en gaan vanmiddag op de post. Dus hopelijk kan ik morgen aan de slag... Heb ik er een paar om te experimenteren, en kan ik meteen kijken wat het verschil in klank is tussen de buizen...

Mvg Bart
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door Pcdg »

En ze zijn onderweg! Ik hoop dat je ze morgen in handen hebt dan kun je naar hartelust experimenteren. :D
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door bcvdb »

+ 1 :mrgreen:
jelle69
Ook commercieel actief
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 18:44

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door jelle69 »

bcvdb schreef:
Ja het lijkt doorgebrand omdat de uiteinden niet netjes recht zijn. Is misschie op de foto niet zo goed te zien.

Pcdg had er nog een 4 tal liggen zonder bestemming... Deze heb ik overgenomen (voor een zeeeer vriendelijk prijs :goeie: ) en gaan vanmiddag op de post. Dus hopelijk kan ik morgen aan de slag... Heb ik er een paar om te experimenteren, en kan ik meteen kijken wat het verschil in klank is tussen de buizen...

Mvg Bart
Als je nog eens de hand weet te leggen op het type "VT231" (Eqv van 6sn7)van het merk "Ken Rad", dan kan ik die van harte aanbevelen.
Ruimtelijkheid in weergave van die buis is onovertroffen goed.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Bericht door bcvdb »

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door Barry2001 »

Ik neem aan dat je wilt zeggen dat je het beest hebt klein gekregen :mrgreen: goed man, gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door bcvdb »

Haha ja :mrgreen:

Het was de buis :twisted:
Even kijken of daar garantie opzit ofzo. Dead on arrival iig. Maarja, hij is wel al een aantal maanden geleden gekocht...

Zullen wel even kijken.

IEDEREEN iig al vast erg bedankt voor het meedenken :D :D

Kan het project eindelijk afgemaakt worden


Ik kan iig met die van Pcdg kijken welke het beste klinkt, dan gebruiken we die tot we een andere mooie hebben gevonden.

Binnenkort maar eens de volumeknop en ingangskeuze installeren, en dan kan hij spelen !!
Ik hoor iig geen tot weinig brom nu. Met mijn oor tegen de speaker wel een klein brommetje... maar die hoor je op de bank niet.

|Heb alleen misschien iets raars...
Het linker kanaal is uit fase met het ingangssignaal...

En de blokgolf slaat wel erg uit aan het begin... waar heeft dat mee te maken? Is dat de voeding?

Bart en Cor
Bijlagen
rechts
rechts
links
links
blokgolf
blokgolf
jelle69
Ook commercieel actief
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 18:44

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door jelle69 »

bcvdb schreef:
Haha ja :mrgreen:

Het was de buis :twisted:
Even kijken of daar garantie opzit ofzo. Dead on arrival iig. Maarja, hij is wel al een aantal maanden geleden gekocht...

Zullen wel even kijken.

IEDEREEN iig al vast erg bedankt voor het meedenken :D :D

Kan het project eindelijk afgemaakt worden


Ik kan iig met die van Pcdg kijken welke het beste klinkt, dan gebruiken we die tot we een andere mooie hebben gevonden.

Binnenkort maar eens de volumeknop en ingangskeuze installeren, en dan kan hij spelen !!
Ik hoor iig geen tot weinig brom nu. Met mijn oor tegen de speaker wel een klein brommetje... maar die hoor je op de bank niet.

Gefeliciteerd met deze overwinning.Dit gaat een hele mooie buizenbak worden:-)

|Heb alleen misschien iets raars...
Het linker kanaal is uit fase met het ingangssignaal...

En de blokgolf slaat wel erg uit aan het begin... waar heeft dat mee te maken? Is dat de voeding?

Bart en Cor
Gefeliciteerd met deze overwinning, dit gaat een hele mooie buizenbak worden.Wat die fase betreft, heb je de bedrading op de ugt's goed aangesloten?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door Ah!buis »

Of de in en uit in fase of tegenfase zijn heeft te maken met aan welke kant van de UGT de buizen zijn aangesloten.
Als het omgekeerd moet dan kun je de anodes(+schermroosters bij UL !) verwisselen.Eenvoudiger is om de twee C's aan pin 1 en 6 van de ECC99 om te ruilen.
Die zwabber bij de blokgolf is minder mooi.Oscilleerd net niet,maar trilt wel na,na een stoot.Zit 'm waarschijnlijk in de bedrading of koppeling langs de kahodes (massa's gloeiwikkelingen niet eerst aan elkaar maar elk een verbinding naar aardpunt).Zoiets als tegen een glas tikken,gedempt geeft dat plok-plok,maar anders pling-pling;natrillen.Hier is het vermoedelijk ultrasoon,niet te horen.
Anne
HansvdL
Berichten: 21
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 21:25

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door HansvdL »

Gefeliciteerd, nu de laatste details nog en er is weer een trotse bezitter van een KT88 Bill buizenversterker. Is de plop bij het uitschakelen nu ook opgelost? Ik had overigens ook een van de twee ugt's verkeerd aangesloten waardoor het luidsprekersignaal uit fase was. Dat was eenvoudig op te lossen. Veel luistergenot ermee. Ik lees nog wel welke 6sn7 je het beste vindt klinken.
Gr. Hans
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door Barry2001 »

Inderdaad de aansluiting bij je UGT even goed nakijken. Nog even benieuwd, heb je de 6SN7 nu AC of DC gegloeid?

In elk geval zit je er warmpjes bij komende winter :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door democles »

=D> =D>
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Onze Bill, KT 88 PP

Bericht door TheoK »

Gefeliciteerd. En veel luisterplezier.
:rock: :rock: :rock:
Plaats reactie