7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Dat zal Jan v.d. Wal goed doen, hij wilde mij destijds ook naar Leeuwarden hebben. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dalojan
In memoriam †
Berichten: 555
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Dalojan »

Oh ja , ik heb overnachtingen en diners enz gereserveerd in Oosterwolde. Dat is mijn vaste stekkie : gewoon thuis dus.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Ik denk dat ik maar op de mini camping ga staan: achter in mijn weiland! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ovni »

hannesie schreef:
Dat zal Jan v.d. Wal goed doen, hij wilde mij destijds ook naar Leeuwarden hebben. :mrgreen:
Kwam Jan tegen tijdens een ouderavond voor boring parents van nieuwe brugjes in een leeuwarder schooltje. Ik weet dus nu wie MBCE is :mrgreen: . Hij komt vast wel even naar Beetsterzwaag.

Uiteraard probeer ik ook te komen, neem wellicht een Sneak preview Beetsterzwaag 2013 mee.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door sietse »

Met grote spijt meld ik me af. Ik wordt nog steeds te veel belemmerd in mijn doen en laten door het verschijnsel burnout. Medische wereld op dit probleem, klote zootje..... :!:
-Herrie in de medische wereld- toch maar es proberen op te starten.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Met grote spijt meld ik me af. Ik wordt nog steeds te veel belemmerd in mijn doen en laten door het verschijnsel burnout. Medische wereld op dit probleem, klote zootje..... :!:
-Herrie in de medische wereld- toch maar es proberen op te starten.
ok jammer

velen hadden graag jou TL's willen horen denk ik :)

zal de lijsten zsm aanpassen
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

forumlid tino sleep ik ook mee.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door AatV »

dre schreef:
forumlid tino sleep ik ook mee.
Wordt het toch nog gezellig!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

kom jij ook? 8-[

ze hebben je toch wel verteld dat het naar de zondag verzet is? :rofl:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

architect schreef:
mooi voorstel hannesie,

twee vragen:
1. wat zijn de beste speakers om zo'n vergelijk op te doen?
2. hoe schakelen we dat netjes?

hannesie schreef:
architect en ik zouden wel een vergelijk willen houden met de Hypex UCD 180.
Aangezien ik over de combi van de Hypex UCD180 HG met HxR en de SMPS 400a180 en de uitvoering UCD180ST (SS editie) met de lineaire voeding, zou het leuk zijn als iemand die toevallig de 180ST heeft ook aan de rij toe te voegen.

Zijn er mensen die dat hebben en dit mee kunnen nemen, dan lijkt het mij wel erg leuk om dit eens te doen.

In Breda hebben we eens een vergelijk gehouden met de LM4780 en een Tripath en de UCD 180.
Dit niet om iemand neer te sabelen, maar om mogelijke klank of dynamiek verschillen te beluisteren.

Wat ook juist wel interessant kan zijn, een vergelijk met de 180 HG met lineaire voeding en dan de SMPS voeding.
Ik kan het natuurlijk niet zo snel omsteken. :D
Leuk voorstel van hannesie ...
zou de verschillen ook wel eens willen horen
zal proberen dit in het luisterschema te verwerken...
Iemand een idee hoe we dit aan pakken ??

Heb de "deelnemers" lijst aangepast....
mocht ik iemand vergeten zijn dan hoor ik dat graag :) :)
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door cool »

Bij deze wil ik mij ook aanmelden als liefhebber voor dit evenement.
Groeten,
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

goed plan loek! 8)
Gebruikersavatar
Dalojan
In memoriam †
Berichten: 555
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Dalojan »

Ik neem de preamp mee ( er zit nog steeds een minder goede transistor eindversterker bij in )
en een setje 2 weg speakers (AUDAX 20 cm HDA met 2" VIFA dome)
misschien buizen eindversterkers (300B of 2A3-40)
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door cool »

dre schreef:
goed plan loek! 8)
Carpoolen ? :)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

moet je aan henkjan vragen! :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

dre schreef:
moet je aan henkjan vragen! :mrgreen:

Komt ie met zijn soldeerbout dan? :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

een heel dorp afbranden bedoel je? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

brand.jpg
brand.jpg (9.65 KiB) 621 keer bekeken

:mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

da`s een stuk slimmer! :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

dre schreef:
da`s een stuk slimmer! :rofl:

Ja, en er kunnen gelijk een stuk of 6 forumleden mee carpoolen! :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door richard »

dre schreef:
een heel dorp afbranden bedoel je? :mrgreen:
Als hij mijn huis maar laat staan, dan woon ik daarna met vrij uitzicht.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

weidok schreef:
:wink: :wink: :wink: Bericht 3

Onderaan staat het Luisterschema !!!


de Bryston voor- en eindversterker van Richard zullen
de hele dag als backup beschikbaar zijn

KORT OVERZICHT APPARATUUR

Speakers: link naar bouwbeschrijving !!!


Versterkers: (keuze speaker eigenaar)

CD spelers:

Streaming Audio:



Luisterschema:
Helaas krijg ik de LM4780 niet op tijd klaar voor de luisterdag. Ikzelf en de Mark Audio TILL-2 70 komen wel naar Beetsterzwaag. De TILL-2 70 zal ik in eerste instantie meenemen als showcase, maar mogen ook (op een niet te zware versterker) worden ingezet voor een demo.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door TheoK »

Zweitse schreef:
Ikzelf en de Mark Audio TILL-2 70 komen wel naar Beetsterzwaag. De TILL-2 70 zal ik in eerste instantie meenemen als showcase, maar mogen ook (op een niet te zware versterker) worden ingezet voor een demo.
Als je wil mag je ze wel aansluiten op mijn HF10. 2 keer 10 watt.
Eigenlijk wou ik hem ook als showcase laten zien maar spelen is nog mooier.
Nu nog iemand met een mooie bron erbij en we hebben muziek.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

TheoK schreef:
Zweitse schreef:
Ikzelf en de Mark Audio TILL-2 70 komen wel naar Beetsterzwaag. De TILL-2 70 zal ik in eerste instantie meenemen als showcase, maar mogen ook (op een niet te zware versterker) worden ingezet voor een demo.
Als je wil mag je ze wel aansluiten op mijn HF10. 2 keer 10 watt.
Eigenlijk wou ik hem ook als showcase laten zien maar spelen is nog mooier.
Nu nog iemand met een mooie bron erbij en we hebben muziek.
Dat lijkt mij inderdaad wel een leuke combi. Wellicht samen met de squeezebox van Hans of Rudy.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door TheoK »

Zweitse schreef:
Dat lijkt mij inderdaad wel een leuke combi. Wellicht samen met de squeezebox van Hans of Rudy.
Vind het prima.
Ben zelf ook wel zeer benieuwd hoe mijn HF10 op andere speakers klinkt.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”