Hypex dual mono (first Build)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
SuperKees

Hypex dual mono (first Build)

Bericht door SuperKees »

Ik ben bang dat jullie het allemaal al 6 keer gezien hebben maar ik ben best trosts op de voorderingen van mijn 1e creatie. Naast huis bouwen af en toe eraan kunnen werken en met hulp van een goede vriend met een machinefabriek losgegaan op een 10mm Alu plaat. Redelijke stevige behuizing :-)

Status, 1 kanaal doet het, andere even wachten op iets grote gaten boren voor de output draden (foutje). Dan aansluiten.
foto.JPG
image.jpeg
image_3.jpeg
Ten slotte de bouwstenen van de speakers die dan ook gemaakt moeten gaan worden.

Troel Sgravensen 's CNO 2.5's
image_2.jpeg
http://www.troelsgravesen.dk/CNO-2.5.htm
SuperR

Re: Hypex dual mono (first Build)

Bericht door SuperR »

In mijn oude versterker had ik ook een extra bodemplaat om het een en ander aan draden mooi weg te werken. Nu doen ik dat niet meer i.v.m. "service". Dat is met zo'n plaat met alle connectoren eraan gesoldeerd met relatief korte kabels bijzonder lastig merkte ik. Maarja, het ziet er wel mooi uit :)

Wat voor ringkernen zijn dat? Ze zien er mooi uit.
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

SuperR schreef:
In mijn oude versterker had ik ook een extra bodemplaat . Maarja, het ziet er wel mooi uit :)
+1

Ps ik mis een driver op de foto .
SuperKees

Bericht door SuperKees »

Bas, de driver is er wel, :) ik heb er voor moeten sparen dus ik berg ze goed op :)

Wat betreft service: de hele plaat schuift precies in de behuizing. 100procent toeval want het was een stukje afval ! Alleen de output draden even losdraaien, dan kan de achterplaat eruit en kan het hele ding eruit geschoven worden. Maar je hebt natuurlijk een punt. Ook alle bedrading dezelfde kleur is niet persee het meest praktisch :) ach, het oog wil ook wat en zolang dat geen trade- off voor het geluid betekend vind ik het een makkelijke keus.

Als ik alles werkend heb wil ik denk ik wel de koppelcondensatoren bruggen. Dat is dan wel even werk misschien.

Ik heb nog een lage hifi 2000 kast daar wil ik de apogee mini DAC (tentclockje) op de foto in gaan bouwen denk ik met misschien een volume regeling anders dan de pot. nu.

P.s. Ik zie dat mijn schoenen ook op de foto staan, muziekaal toch ? :)

Trafo's komen trouwens bij hypex vandaan
Plaats reactie