Heren,
Een goeie bekende van mij heeft helaas niet geluisterd naar mijn goede raad. Nu zullen jullie denken: Hij en goede raad?, maar af en toe komt er nog wel eens iets nuttigs uit dit schepsel. Het volgende is het geval:
Tijdens feestjes draaide hij altijd met een Denon PMA-880 versterker en een set Infinity Reference 61MKII. Je leest het goed, draaiDE. Tijdens één van deze feestjes is de Denon overleden (vermoedelijke diagnose: defecte trafo). Ik heb hem toen geadviseerd om voor feestjes (als het eens echt hard moet op een buitenlokatie) een PA-versterker en een set PA-speakers aan te schaffen. Nou, dat eerste heeft hij gedaan door middel van een DAP Palladium P1200 van mij over te nemen. De speakers zouden het wel aan kunnen. Het gevolg is dat ik hem gisteren (1 dag na een feestje) aan de lijn had met de mededeling dat zijn Infinities ziek zijn. Ook nu is de dokter weer ter plaatse geweest, diagnose:
2 defecte tweeters, 2 defecte mids, 1 defecte woofer en 2 uitgefikte filters.
Het fixen van de filters gaat wel lukken, want alleen de elco's hebben stoom afgeblazen, alle spoelen zijn nog goed. De vermogensweerstand de erop zit ga ik preventief vervangen, want echt lekker ziet die er ook niet meer uit.
Dan mijn vraag: Ik zoek dus onderstaande units, of in elk geval zou ik graag weten wat vervanging zou kosten (via Infinity zou het veel teveel gaan kosten om deze oude beestjes weer tot leven te wekken).
Tweeter: 9747010 met als productiecode 99-43
Mid: 9747056, 101907R, 09911
Bas: 9747160, 101818S, 29110
Voor het idee, het betreft dus deze speakers.
Mochten er suggesties zijn om gewoon plat ALLE units te vervangen voor een ander type hoor ik dat ook graag. Ik heb geen
idee of Infinity eigen units heeft (ik denk het niet), dus als iemand weet welke units gebruikt worden.....
Parallel aan deze oproep waag ik toch eens de gok om een mailtje richting Infinity te sturen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Infinity units gezocht
Moderator: Beheerdersteam
Infinity units gezocht
Laatst gewijzigd door mischa72 op ma 11 jul 2011, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Infinity units gezocht
Ik denk het wel. Of ze laten het op zijn minst door anderen fabriceren.mischa72 schreef:Ik heb geen idee of Infinity eigen units heeft (ik denk het niet),
Ook met een 'zwakke' versterker kun je de luidsprekers opblazen, zeker op feestjes, a;s je de boel vervangt kun je misschien ook een beveiliging o.i.d. inbouwen.
Misschien is het ook een optie om een paar tweedehands exemplaren op de kop te tikken voor onderdelen. Als kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit kun je ze natuurlijk ook vervangen door een paar goedkope Visaton luidsprekers o.i.d.
Ik heb inmiddels via de importeur de webwinkel van het reparatiebedrijf gevonden. Nu blijkt dat ik voor nog geen € 125,00 alle defecte units vervangen heb. Resten nog een paar euro voor de kapotte filtercomponenten, dus ik vermoed voor rond de € 150,00 een set goed spelende speakers af te kunnen leveren. Helaas heeft de eigenaar wat meer bedenktijd nodig. Na de vakantie weet ik meer.
De eigenaar weet nu wat de versterker kan en gaat andere speakers kopen voor het party-werk.
Groeten,
Mischa
De eigenaar weet nu wat de versterker kan en gaat andere speakers kopen voor het party-werk.
Groeten,
Mischa
Hallo Mischa 72,
Ik heb hetzelfde paar infinity speakers waarvan sprake in jouw bericht. Bij mij heeft iemand met lastige vinger de 4 elementen van één speaker de vuilbak ingepeuterd
. De gegevens van die webwinkel van het reparatiebedrijf intreseren me dus bijzonder hard....
Alvast bedankt om dit even te bekijken !
Steffmys
Ik heb hetzelfde paar infinity speakers waarvan sprake in jouw bericht. Bij mij heeft iemand met lastige vinger de 4 elementen van één speaker de vuilbak ingepeuterd
Alvast bedankt om dit even te bekijken !
Steffmys
Alstublieft mijnheer: http://www.webshop.cerepair-mijdrecht.nl/
Schrik niet van de prijzen van de losse units, want deze zijn belachelijk laag voor wat de speaker compleet gekost heeft
Groeten,
Mischa
Schrik niet van de prijzen van de losse units, want deze zijn belachelijk laag voor wat de speaker compleet gekost heeft
Groeten,
Mischa
Tja, voor feestjes moet je ook spullen geberuiken die geschikt zijn daarvoor...
Maxima zou zeggen, "hij was een beetje dom..."

Maxima zou zeggen, "hij was een beetje dom..."