[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
hhmmm........misschien zelf iets fröbelen?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
draadeindje en een paar plankies......
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
hhhmmm.....mijn lange lijmklemmen en een paar balkjes.........ff naar zolder!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
misschien arno even optrommelen......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Tis eigenlijk heel simpel.
Je moet zorgen dat je een stabiel onderplatform hebt: een dikke plaat met een balkconstructie er onder. Daar leg je te lijmen plaat op en daar je kast weer op en om het geheel trekje drie spanbanden heen! Je onderconstructie moet zo stevig zijn dat deze niet door buigt.
De onderconstructie kan bestaan uit 3 balken in dwarsrichting en daar weer 3 balken in lengte richting onder.
Je moet zorgen dat je een stabiel onderplatform hebt: een dikke plaat met een balkconstructie er onder. Daar leg je te lijmen plaat op en daar je kast weer op en om het geheel trekje drie spanbanden heen! Je onderconstructie moet zo stevig zijn dat deze niet door buigt.
De onderconstructie kan bestaan uit 3 balken in dwarsrichting en daar weer 3 balken in lengte richting onder.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
bagger!
wat een gek*t met die lijmklemmen.......doordat de balken de hoek v/d kast volgen pakken die klemmen de balken niet goed. Er zit zo'n "kogelscharniertje" de onderste klem maar die maakt bij lange na niet zo'n grote hoek als die waaronder de balk ligt t.o.v. de lijmklem.
Alleen dan lopen de spanbanden dus over de buitenste hoek van de topkast en dat is helemaal een probleem als 1 zijde inmiddels voorzien is van 3mm MDF,
dat drukt zo kapot met die spanbanden.
Hieronder staat exact hetzelfde probleem, alleen dan met die balk die over de hoek heenloopt.
wat een gek*t met die lijmklemmen.......doordat de balken de hoek v/d kast volgen pakken die klemmen de balken niet goed. Er zit zo'n "kogelscharniertje" de onderste klem maar die maakt bij lange na niet zo'n grote hoek als die waaronder de balk ligt t.o.v. de lijmklem.
Thanks, ik vat 'm.ds23man schreef:Tis eigenlijk heel simpel.![]()
Je moet zorgen dat je een stabiel onderplatform hebt: een dikke plaat met een balkconstructie er onder. Daar leg je te lijmen plaat op en daar je kast weer op en om het geheel trekje drie spanbanden heen! Je onderconstructie moet zo stevig zijn dat deze niet door buigt.
De onderconstructie kan bestaan uit 3 balken in dwarsrichting en daar weer 3 balken in lengte richting onder.
Alleen dan lopen de spanbanden dus over de buitenste hoek van de topkast en dat is helemaal een probleem als 1 zijde inmiddels voorzien is van 3mm MDF,
dat drukt zo kapot met die spanbanden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
En daar maak je dan een hoekbescherming voor van twee planken in dezelfde hoek van de kast.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Desnoods verstevigd met een balk in lengterichting
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
of je pakt de andere kast, die je er omgekeerd op legt, dan is de bovenkant weer horizontaal 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Beste Animal,
Hierbij mijn brainwave en 5 min sketchup doordat jij 'lange lijmklemmen' riep
Tis alleen wel een kwestie van een gaatje door die klemmen heen boren.
Hierbij mijn brainwave en 5 min sketchup doordat jij 'lange lijmklemmen' riep
Tis alleen wel een kwestie van een gaatje door die klemmen heen boren.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Of eventueel zelfs dubbel uitgevoerd voor nog meer stabiliteit.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
dat doettie niet, het is niet het juiste merkds23man schreef:
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Die vat ik ook, heb ik ook mee lopen klooien, ga ik nog even verder uitwerken!ds23man schreef:En daar maak je dan een hoekbescherming voor van twee planken in dezelfde hoek van de kast.
uuhhmmm....nou niet echt nee, dat gaat niet werken HJ. Er zitten meer dan 2 schuine vlakken aan namelijk.Henkjan schreef:of je pakt de andere kast, die je er omgekeerd op legt, dan is de bovenkant weer horizontaal
Dit is briljant manhrscharft schreef:Beste Animal,
Hierbij mijn brainwave en 5 min sketchup doordat jij 'lange lijmklemmen' riep
Tis alleen wel een kwestie van een gaatje door die klemmen heen boren.
ds23man schreef:
kon je het weer niet laten joh......kan die onder een hoek? Dan is zo'n vacuumpers ook een optie
Hatsikidee! lekker hoorhrscharft schreef:Of eventueel zelfs dubbel uitgevoerd voor nog meer stabiliteit.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Henkjan schreef:dat doettie niet, het is niet het juiste merkds23man schreef:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kijk er zijn ook GRUNNIGERS die WEL mee kunnen denken.
Groet,
Harm.
Groet,
Harm.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het mdf dat je gebruikt is niet zo dik. Misschien kan je net zoals voor fineren wordt gedaan de strijkbout methode gebruiken.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Voor zoiets is er nooit echt een pasklare oplossing. Het is natuurlijk erg afhankelijk van de spullen die je hebt, en de mogelijkheden om even een drukmal te maken.
Maar ik vind je spanbandconstructie wel handig eigenlijk. Om die hoek te beschermen zou je twee plankjes onder dezelfde hoek aan elkaar kunnen maken en die simpelweg over die punt heen leggen.
Wat ook een manier is, aangezien je toch gaat fineren (toch?):
Je neemt een dikke persplaat (30mm berkenplex oid) en daar boor je flink wat gaatjes in (in een raster).
Als je dan je 3mm mdf hebt ingelijmd en op kast hebt gepositioneerd, leg je die persplaat er overheen en draai je schroeven door die plaat, en door je 3mm mdf in de kast.
Geen schoonheidsprijs, maar wel effectief
Maar ik vind je spanbandconstructie wel handig eigenlijk. Om die hoek te beschermen zou je twee plankjes onder dezelfde hoek aan elkaar kunnen maken en die simpelweg over die punt heen leggen.
Wat ook een manier is, aangezien je toch gaat fineren (toch?):
Je neemt een dikke persplaat (30mm berkenplex oid) en daar boor je flink wat gaatjes in (in een raster).
Als je dan je 3mm mdf hebt ingelijmd en op kast hebt gepositioneerd, leg je die persplaat er overheen en draai je schroeven door die plaat, en door je 3mm mdf in de kast.
Geen schoonheidsprijs, maar wel effectief
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
lijkt me een waterdicht plannetje! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dacht dat dat dunnen mdf plaatje bedoeld was om een mooi glad onderlaagje te maken voor het fineren, gaan jullie er weer schroeven injagen! 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ach die paar kleine gaatjes...ds23man schreef:Dacht dat dat dunnen mdf plaatje bedoeld was om een mooi glad onderlaagje te maken voor het fineren, gaan jullie er weer schroeven injagen!
Dichtstoppen en dan zie je er echt niets meer van na het fineren.
